Perakende Değer Zinciri Nedir?



Perakende değer zinciri, işletmelerin tüketicilere mal satmasını mümkün kılan bir dizi faaliyettir. Her aktivite, genel sürece küçük bir değer payı sağlar. Perakende değer zincirinde dört adım yaygındır: üretici, depo, taşıyıcı ve tedarikçi. Perakende satış mağazalarının tüm malları raflarında tüketici mallarıyla depolamak için gereklidir. Her aktivite, perakende satış mağazasına akan ürünlere küçük bir maliyet payı eklese de, maliyetler, çiftçi destek kredisi
her bir mal için doğrudan üreticiye giden perakende mağazasından daha düşüktür.

Üreticiler, mal üreten işletmelerdir. Genellikle dönüştürme aracıları olarak anılırlar. Müşteriler tarafından değerlenen malları üretmek için bu maddeleri kullanarak hammadde ve emeği girdi olarak alırlar. Pek az üretici, malları doğrudan perakende satış noktalarına sevk edebiliyor. Bu, perakende zincirindeki ortakların üreticiden malları taşıyıcılarla depoya götürme ihtiyacını gerektirir.

Depolar, çeşitli imalatçılardan çeşitli perakende ürünler depolarlar. Perakende satış mağazalarına kolay dağıtım için çeşitli mal üreticileri ile anlaşma yaparlar. Daha büyük perakendecilerin kendi depoları olabilir. Bu, perakendecilerin, perakende satış mağazalarına malları kolayca teslim etmek için dağıtım merkezlerini stratejik alanlarda bulmasını sağlar.

Taşıyıcılar, malları bir noktadan diğerine taşıyan kamyon şirketlerini temsil ediyor. Üreticiden depolara ve depolara, perakende satış mağazalarına mal teslim ediyorlar. Perakende değer zincirindeki tek amacı, her şirket için bir hizmet olarak çalışmaktır. Perakendecilerin perakende işletmelerinin bir parçası olarak nadiren bölümleri vardır. Sigorta, yakıt, ücret ve bakım masraflarından tasarruf etmek için bu hizmeti sözleşmeli olarak imzalarlar.

Tedarikçiler perakende değer zincirinde son adımdır. Perakendeciler kendi perakende zincirlerinin bir parçası olarak kendi tedarik zincirlerine sahip olabilirler. Bunlar, perakende mağazalara doğrudan mal teslim eden yerel dağıtım merkezleridir. Tüm perakende değer zincirlerinin tedarikçilerin bir parçası olarak tedarikçileri yoktur. Perakendeciler, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
perakende satış noktalarına mal teslim etmek için doğrudan depolarla çalışarak bu işletmelerin önüne geçebilirler.

Teknoloji perakendecilerin perakende değer zinciri içerisinde sipariş sürecini kısaltmasını sağlar. Elektronik sipariş, perakende mağazalarının malları gerçek zamanlı bir biçimde sipariş etmesini sağlar. Bu, stokların önlenmesine yardımcı olur ve tüketicilerin satışlarını kaybetme olasılığını azaltır. Elektronik sistemler aynı zamanda insan kusurlarını sipariş sürecinden kaldırır. Çalışanların, evrakları, tedarikçileri, depoları veya üreticilere telefon etmeleri veya telefon görüşmeleri yapmaları gerekmez.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?