Premium Fiyatlandırma Nedir?



Birinci sınıf fiyatlandırma, fiyatların suni olarak yükseltildiği, lüks, münhasırlık veya daha yüksek kalitede bir iş ortamı yaratmak için kullanılan bir iş uygulamasıdır. Bir şirket nadir veya sıra dışı bir ürün için daha fazla ödeme yapmaya istekli olabileceğinden, bir şirket benzersiz veya az temsil edilen bir ürün sunduğunda da prim fiyatlandırma stratejisi kullanılabilir. Birinci sınıf fiyatlandırmayı kullanırken, çiftçi destek kredisi
ürün kalitesine yakından dikkat etmek önemlidir; çünkü insanlar, fiyatının değerle eşleştiğini düşünürlerse, yalnızca bir ürün için daha fazla ödeme yapmaya istekli olacaklardır.

Prim fiyatlandırmanın son derece başarılı bir strateji olabileceğinin birkaç nedeni vardır. Birincisi, piyasa araştırması, çoğu insanın, bir maddenin daha pahalı olması durumunda daha değerli olması gerektiğini varsaydığını göstermiştir. Bu, bir ürünün fiyatının yüksek olmasının, nesnel hakikate bakılmaksızın, daha iyi kalitede olduğu izlenimini otomatik olarak yaratabileceği anlamına gelir. Bir kişinin mutlak en iyi kaliteye ihtiyaç duyduğuna inandığı durumlarda, bu varsayımı temel alarak en pahalı ürünü seçebilirler. İkincisi, yüksek gelirli alıcılar sadece prim ödeyebilecekleri için prim ödeyeceklerdir. Onların değerini ve parasal değerini iddia eder ve pazarlık aramak için daha az motive olabilirler.

Herhangi bir ürün, premium fiyatlandırma olanaklarından yararlanabilse de, çoğu zaman özel bir pazar nişine sahip işletmeler tarafından en başarılı şekilde kullanılmaktadır. Bir ürün nadir ise veya öğenin arzını aştığı takdirde, üretici fiyatı artırabilir çünkü insanlar daha fazla ödeme yapmaya isteklidir. Şirketler neredeyse aynı ürün için doğrudan rekabete sahip olduklarında, çoğu zaman müşterilerinin daha büyük payını çekmek için birbirlerini fiyatlandırmaya çalışacaklardır. Bir şirketin doğrudan rekabeti yoksa, insanlar daha fazla ödeme yapmaya istekli olduklarında fiyatları düşük tutmak için çok az motivasyona sahiptir.

Bir premium fiyatı doğru bir şekilde belirlemek için, benzer ürünler için mevcut fiyat aralığını anlamak önemlidir. Bir banyo havlusu için fiyat aralığı 5 ila 20 ABD Doları (USD) arasındaysa, prim fiyatı menzilin en üstünde veya biraz üstünde olmalıdır. Premium fiyatın ne kadar yüksek olacağının bilinmesi, ürünün kalitesine bağlıdır, ancak belirli bir miktarda tahmin de söz konusudur. Ortalama tüketici, bir havlu için değerinin algılanmasına bağlı olarak 25 ABD Doları ödemeye istekli olabilir veya olmayabilir, ancak pek çok tüketicinin bir havlu için 75 ABD Doları ödemeye istekli olması muhtemel değildir. Deneme ve hata, prim fiyatlandırmasının belirlenmesinde bir faktör olabilir.

Bazı insanlar, prim fiyatlandırmanın adil olmayan bir piyasa manipülasyonu yöntemi olduğunu ve bazı bölgelerin belirli ürünlere verilebilecek marketi sınırlayan yasalara sahip olduğunu öne sürmektedir. Bununla birlikte, genel olarak, birinci sınıf fiyatlandırmanın başarısı, tüketicinin, neyi varsaydığı için daha fazla ödeme isteğine bağlı olması, üstün bir ürün. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
Bu üstünlük havasının, ünlü bir tasarımcı adı, kalite itibarı veya fiyatın kendisi tarafından yaratılıp yaratılmadığı, bir ürünün gerçeğe uygun değerine karar vermek tüketiciye bağlıdır. Alıcının yüksek kaliteli bir ürün satın almaya hazır olmaması durumunda böyle bir strateji için pazar olmayacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?