Premium Fiyatlandırma Nedir?
Birinci
sınıf fiyatlandırma, fiyatların suni olarak yükseltildiği, lüks, münhasırlık
veya daha yüksek kalitede bir iş ortamı yaratmak için kullanılan bir iş
uygulamasıdır. Bir şirket nadir veya sıra dışı bir ürün için daha fazla ödeme
yapmaya istekli olabileceğinden, bir şirket benzersiz veya az temsil edilen bir
ürün sunduğunda da prim fiyatlandırma stratejisi kullanılabilir. Birinci sınıf
fiyatlandırmayı kullanırken, çiftçi destek kredisi
ürün kalitesine yakından dikkat etmek önemlidir; çünkü
insanlar, fiyatının değerle eşleştiğini düşünürlerse, yalnızca bir ürün için
daha fazla ödeme yapmaya istekli olacaklardır.
Prim fiyatlandırmanın son derece başarılı bir strateji
olabileceğinin birkaç nedeni vardır. Birincisi, piyasa araştırması, çoğu
insanın, bir maddenin daha pahalı olması durumunda daha değerli olması
gerektiğini varsaydığını göstermiştir. Bu, bir ürünün fiyatının yüksek
olmasının, nesnel hakikate bakılmaksızın, daha iyi kalitede olduğu izlenimini
otomatik olarak yaratabileceği anlamına gelir. Bir kişinin mutlak en iyi
kaliteye ihtiyaç duyduğuna inandığı durumlarda, bu varsayımı temel alarak en
pahalı ürünü seçebilirler. İkincisi, yüksek gelirli alıcılar sadece prim
ödeyebilecekleri için prim ödeyeceklerdir. Onların değerini ve parasal değerini
iddia eder ve pazarlık aramak için daha az motive olabilirler.
Herhangi bir ürün, premium fiyatlandırma olanaklarından
yararlanabilse de, çoğu zaman özel bir pazar nişine sahip işletmeler tarafından
en başarılı şekilde kullanılmaktadır. Bir ürün nadir ise veya öğenin arzını
aştığı takdirde, üretici fiyatı artırabilir çünkü insanlar daha fazla ödeme
yapmaya isteklidir. Şirketler neredeyse aynı ürün için doğrudan rekabete sahip
olduklarında, çoğu zaman müşterilerinin daha büyük payını çekmek için
birbirlerini fiyatlandırmaya çalışacaklardır. Bir şirketin doğrudan rekabeti
yoksa, insanlar daha fazla ödeme yapmaya istekli olduklarında fiyatları düşük
tutmak için çok az motivasyona sahiptir.
Bir premium fiyatı doğru bir şekilde belirlemek için, benzer
ürünler için mevcut fiyat aralığını anlamak önemlidir. Bir banyo havlusu için
fiyat aralığı 5 ila 20 ABD Doları (USD) arasındaysa, prim fiyatı menzilin en
üstünde veya biraz üstünde olmalıdır. Premium fiyatın ne kadar yüksek
olacağının bilinmesi, ürünün kalitesine bağlıdır, ancak belirli bir miktarda
tahmin de söz konusudur. Ortalama tüketici, bir havlu için değerinin
algılanmasına bağlı olarak 25 ABD Doları ödemeye istekli olabilir veya
olmayabilir, ancak pek çok tüketicinin bir havlu için 75 ABD Doları ödemeye
istekli olması muhtemel değildir. Deneme ve hata, prim fiyatlandırmasının
belirlenmesinde bir faktör olabilir.
Bazı
insanlar, prim fiyatlandırmanın adil olmayan bir piyasa manipülasyonu yöntemi
olduğunu ve bazı bölgelerin belirli ürünlere verilebilecek marketi sınırlayan
yasalara sahip olduğunu öne sürmektedir. Bununla birlikte, genel olarak,
birinci sınıf fiyatlandırmanın başarısı, tüketicinin, neyi varsaydığı için daha
fazla ödeme isteğine bağlı olması, üstün bir ürün. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Bu üstünlük havasının, ünlü bir tasarımcı adı, kalite
itibarı veya fiyatın kendisi tarafından yaratılıp yaratılmadığı, bir ürünün
gerçeğe uygun değerine karar vermek tüketiciye bağlıdır. Alıcının yüksek
kaliteli bir ürün satın almaya hazır olmaması durumunda böyle bir strateji için
pazar olmayacaktır.
Yorumlar
Yorum Gönder