Piyasa Segmentlerinin Farklı Türleri Nelerdir?



Dört ana kategori veya pazar segmenti türleri vardır. Dört ana kategoride coğrafi, davranışsal, demografik ve psikolojik vardır. Segmentlerin her bir tipi içinde çok sayıda alt kategori veya alt segment de düşmektedir. Pazar segmentleri öncelikle müşterileri pazarlama amacıyla kategorilere ayırmakta kullanılır.çiftçi destek kredisi


Coğrafi pazar segmentleri, müşterilerin bulunduğu yere odaklanır. Ürün ve hizmetler söz konusu olduğunda, ülkenin farklı eyaletlerinde veya bölgelerinde yaşayan ve çalışan müşteriler farklı ihtiyaçlara sahip olabilir. Örneğin, Florida'da yaşayan müşterilere kar küreği ihtiyacı yoktur, ancak aynı şirket Florida müşterisine satabileceği plaj kürekleri üretebilir.

Demografik pazar segmentleri, şirketlerin müşterilerini segmentlere ayırmanın en popüler yollarından bazılarıdır. Demografik özellikler, müşterilerin yaş, cinsiyet veya aile boyutu gibi özelliklerden oluşur. Ek demografik veriler gelir, eğitim ve meslek içerebilir. Din, ırk ve milliyet, pazar bölümlemede diğer bölünme faktörleridir.

Örneğin, bir şirket yüksek kaliteli lüks mallar satıyorsa gelir rol oynayabilir. Bir pazarlama kampanyasına hazırlanmakta olan özel bir okul, yılda 200.000 ABD Doları'nı (USD) aşan gelirleri olan çocuklarla bölgedeki hanehalkı listesini çekebilir. Bu senaryoda, özel okul, demografik ve coğrafi pazar segmentlerini kullanarak seçenekleri ayırıyor.

Psikografik pazar segmentleri yaşam tarzlarına odaklanıyor. Bu tür kategorileri kullanan şirketler, düşük gelirli, orta gelirli veya yüksek net hanehalkıhanehalkları gibi müşterilerin sosyoekonomik sınıfına odaklanabilir. Yaşam tarzı ve kişilik türleri, şirketin sattığı ürün veya hizmet türüne bağlı olarak, eşcinsel çiftlere veya yürüyüş yapmayı sevenlere odaklanabilir.

Davranışsal pazar segmentleri, müşterileri satın alma kararlarına göre ayırır. Genellikle, bir şirket hedeflenmiş pazarlama kampanyaları için bu gibi müşterileri segmentlere ayıracaktır. Örneğin, şirket eski müşterileri yeniden bir araya getirmeyi planlıyorsa, şirket müşteriyi sık sık satın alarak kategorilere ayırabilir. Bu nedenle, geçen yıl şirketten satın almayanlar, kampanyanın bir parçası olabilir.

Aynı şirket, geçen hafta satın aldığı bir müşteriye yeniden bir pazarlama kampanyası göndermek istemiyordu. Bir yıldan kısa bir zaman dilimi içerisinde satın alınan müşteriler davranışsal pazar segmentinde, ancak farklı bir alt kategoride yer alacaktır. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
Satın alma davranışı da satış-satım senaryolarında çalışır. Örneğin, farklı bilgi ürünleri satan şirketten sesli kitap satın alan bir müşterinin diğer sesli kitapları satın alma olasılığı daha yüksektir.

Şirket, pazar segmentlerini ürün türüne göre kategorilere ayırabilir. Daha sonra bir sonraki sesli kitabı yayınladığında, sesli kitap kategorisindeki tüm müşterilere yeniden satın alma olasılıkları olduğu için bir duyuru gönderebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?