Piyasa Segmentlerinin Farklı Türleri Nelerdir?
Dört ana
kategori veya pazar segmenti türleri vardır. Dört ana kategoride coğrafi,
davranışsal, demografik ve psikolojik vardır. Segmentlerin her bir tipi içinde
çok sayıda alt kategori veya alt segment de düşmektedir. Pazar segmentleri
öncelikle müşterileri pazarlama amacıyla kategorilere ayırmakta kullanılır.çiftçi destek kredisi
Coğrafi pazar segmentleri, müşterilerin bulunduğu yere
odaklanır. Ürün ve hizmetler söz konusu olduğunda, ülkenin farklı eyaletlerinde
veya bölgelerinde yaşayan ve çalışan müşteriler farklı ihtiyaçlara sahip
olabilir. Örneğin, Florida'da yaşayan müşterilere kar küreği ihtiyacı yoktur,
ancak aynı şirket Florida müşterisine satabileceği plaj kürekleri üretebilir.
Demografik pazar segmentleri, şirketlerin müşterilerini
segmentlere ayırmanın en popüler yollarından bazılarıdır. Demografik
özellikler, müşterilerin yaş, cinsiyet veya aile boyutu gibi özelliklerden
oluşur. Ek demografik veriler gelir, eğitim ve meslek içerebilir. Din, ırk ve
milliyet, pazar bölümlemede diğer bölünme faktörleridir.
Örneğin, bir şirket yüksek kaliteli lüks mallar satıyorsa
gelir rol oynayabilir. Bir pazarlama kampanyasına hazırlanmakta olan özel bir
okul, yılda 200.000 ABD Doları'nı (USD) aşan gelirleri olan çocuklarla
bölgedeki hanehalkı listesini çekebilir. Bu senaryoda, özel okul, demografik ve
coğrafi pazar segmentlerini kullanarak seçenekleri ayırıyor.
Psikografik pazar segmentleri yaşam tarzlarına odaklanıyor.
Bu tür kategorileri kullanan şirketler, düşük gelirli, orta gelirli veya yüksek
net hanehalkıhanehalkları gibi müşterilerin sosyoekonomik sınıfına
odaklanabilir. Yaşam tarzı ve kişilik türleri, şirketin sattığı ürün veya
hizmet türüne bağlı olarak, eşcinsel çiftlere veya yürüyüş yapmayı sevenlere
odaklanabilir.
Davranışsal pazar segmentleri, müşterileri satın alma
kararlarına göre ayırır. Genellikle, bir şirket hedeflenmiş pazarlama
kampanyaları için bu gibi müşterileri segmentlere ayıracaktır. Örneğin, şirket
eski müşterileri yeniden bir araya getirmeyi planlıyorsa, şirket müşteriyi sık
sık satın alarak kategorilere ayırabilir. Bu nedenle, geçen yıl şirketten satın
almayanlar, kampanyanın bir parçası olabilir.
Aynı şirket,
geçen hafta satın aldığı bir müşteriye yeniden bir pazarlama kampanyası
göndermek istemiyordu. Bir yıldan kısa bir zaman dilimi içerisinde satın alınan
müşteriler davranışsal pazar segmentinde, ancak farklı bir alt kategoride yer
alacaktır. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Satın alma davranışı da satış-satım senaryolarında çalışır.
Örneğin, farklı bilgi ürünleri satan şirketten sesli kitap satın alan bir
müşterinin diğer sesli kitapları satın alma olasılığı daha yüksektir.
Şirket, pazar segmentlerini ürün türüne göre kategorilere
ayırabilir. Daha sonra bir sonraki sesli kitabı yayınladığında, sesli kitap
kategorisindeki tüm müşterilere yeniden satın alma olasılıkları olduğu için bir
duyuru gönderebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder