Pazar Çekiciliği Nedir?
Pazar
çekiciliği, belirli bir piyasada ya da sektörde mevcut olan kar olanaklarını
açıklayan bir terimdir. Bir piyasa ne kadar çekici olursa, potansiyel karlar o
kadar yüksek olur. Şirketler, yeni sektörlere veya piyasalara girişleri göz
önünde bulundurma sürecinde, böyle bir hareketin iş için iyi olup olmayacağını
belirlemek içinçiftçi destek kredisi
bir dizi analiz yürütmektedir. Böyle bir analiz, belirli bir
pazara ya da sanayiye girmenin kârlı olup olmadığını ve şirketin potansiyel
olarak ne kadar kazanabileceğini bulmak için yapılan bir piyasa çekiciliği
analizidir.
Pazar çekiciliğini etkileyebilecek çeşitli faktörler vardır.
Sorunlardan biri, rekabet miktarını ve müşterilerin kullanılabilirliğini
etkileyebilecek pazarın büyüklüğüdür. Örneğin, ayakkabı pazarı çok büyüktür ve
rakip işletmeleri oldukça kolay bir şekilde karşılayabilir. Öte yandan, özel
endüstriyel ekipman piyasası çok daha küçüktür ve pazara girmek ve mevcut
müşteri sayısını sınırlamak için daha az fırsat sunmaktadır.
Hakim piyasa iklimi de önemli bir faktördür. Bir piyasa ağır
bir şekilde düzenlenmişse, girmek daha zor olabilir. Bir ürüne olan ilgi yüksek
olabilir, bu da büyük bir müşteri tabanı sağlar ya da düşüktür, piyasaya giren
yeni bir şirkete meydan okuma sunar. Enflasyon ve ekonomik kargaşa gibi konular
da pazar çekiciliğini etkilemektedir. Örneğin, bir ülkede yeni ve pahalı bir
ürünü piyasaya sürülen enflasyonla serbest bırakmak, çok yüksek kar elde
etmeyebilir.
Potansiyel bir pazarın analizi yapılırken kapsam da dikkate
alınabilir. Pazar ne kadar genişse, piyasada faaliyet gösteren farklı
şirketlere yer açmak, kâr potansiyellerini artırmak daha olasıdır. Küçük bir
bölgesel pazar daha sınırlıdır ve büyümeye yer açmayabilir. Hammaddelerin
mevcudiyeti ve üretim maliyetleri gibi hususlar, bir ürünün fiyatına veya
üretim kapasitesine sınırlamalar koyarak pazar çekiciliğinde rol oynayabilir.
Tüm bu
bilgiler yeni bir piyasa hakkında bilgi veren bir rapor oluşturmak için bir
araya getirilir. Bu bilgi, bir piyasaya girip girmeme konusunda karar vermek
için analistler tarafından toplanan diğer veriler ile tartılır. Ayrıca, karları
olabildiğince hızlı ve verimli bir şekilde artıracak bir iş planı geliştirmek
için kullanılabilir. Piyasaya girmeden önce kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
pazar çekiciliğinin göz ardı edilmesi, başarısız bir ürün
lansmanı ve yüksek maliyetli yatırım kayıplarına yol açabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder