Müşteri Ciro Nedir?
Müşteri
cürufu ve müşteri yıpratması olarak da bilinen müşteri cirosu, bir iş müşteriyi
kaybettiğinde olan şeydir. Kaybolan müşteri sayısını hesaplayan ve kazanılan
müşteri sayısına göre karşılaştıran müşteri cirosu hesaplamasıyla ilgili bir
formül vardır. Bu, hiçbir müşteri kazanılmadığı için formülün hiçbir ciro
göstermediği zaman kafa karıştırıcı olabilir. Müşteri kaybını önlemek için,
birçok işletme nakliye hızını ve müşteri hizmetlerini geliştirir ve müşterinin
değerli olduğunu garanti eder, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? çünkü bunlar müşterinin bir işi bırakmasının
yaygın nedenleridir. Yeni müşteriler kazanmak, eskileri tutmaktan daha zor ve
daha maliyetlidir, çiftçi destek kredisi bu nedenle işletmeler zaten sahip
oldukları müşterileri korumaya daha fazla odaklanır.
İşletmeler her zaman müşterileri kaybeder . İşin hatası
olabilir, müşterinin artık servise ihtiyaç duymaması veya başka bir alana
taşınması ve aynı işte alışveriş yapamaması olabilir. Müşterileri kaybetme ve
yenilerini kazanma süreci, müşteri cirosu olarak bilinir. Çoğu işletme düşük
bir ciro oranına sahip olmayı tercih ediyor, çünkü bu müşteri tabanını
dengeliyor. Ciro, çeyreğin veya yılın başlangıcı gibi standartlaştırılmış bir
zaman dilimine dayanır.
Müşteri cirolarını hesaplamak ilk başta zordur, çünkü
yalnızca müşteri kaybına uğrayan müşteri miktarına göre daha fazla müşteri
eklendiğinde sayılır. Örneğin, bir işletmenin 1.000 müşterisi varsa, 100
müşteriyi kaybeder ve hiçbiri eklenmez, sonra sıfır dönüşüm vardır. 1.000
müşteri varsa, 100 kayıp ve 125 kazanılırsa, o zaman devir, değiştirilen
müşteri miktarına göre hesaplanır ve bunlar eklenir. Devir oranının kendisi
100'e bölünür, bu da yüzde 10'a eşittir ve artış, yüzde 2,5'lik bir artışa
neden olmak suretiyle, 25'e bölünerek, 1.000'e bölünerek hesaplanacaktır. Süre
boyunca değiştirilmeyen müşteriler, genel müşteri tabanındaki düşüşü gösterir.
İşletmeler, müşterilerini eski müşterileri tutmaya ve
müşteri cirolarını önlemeye odaklıyor, çünkü bu müşterileri tutmak yeni
müşteriler bulmaktan daha kolay ve daha ucuz. Müşterilerden ayrılan ve
müşteriyi yıpratmaya katkıda bulunanlar için en yaygın nedenler, hizmetin eksik
olması, paketlerin hedeflerine ulaşmak için çok uzun sürmesi ve müşterinin iş
veya personel tarafından değerli bulunmadığını hissetmesidir. Bir işletmenin
yeni müşterileri eski müşterilerin yerine geçerse, yeni müşteriler kazanma
konusunda daha fazla kar elde etme potansiyeli kaybedilebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder