Müşteri Ciro Nedir?


Müşteri cürufu ve müşteri yıpratması olarak da bilinen müşteri cirosu, bir iş müşteriyi kaybettiğinde olan şeydir. Kaybolan müşteri sayısını hesaplayan ve kazanılan müşteri sayısına göre karşılaştıran müşteri cirosu hesaplamasıyla ilgili bir formül vardır. Bu, hiçbir müşteri kazanılmadığı için formülün hiçbir ciro göstermediği zaman kafa karıştırıcı olabilir. Müşteri kaybını önlemek için, birçok işletme nakliye hızını ve müşteri hizmetlerini geliştirir ve müşterinin değerli olduğunu garanti eder, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?  çünkü bunlar müşterinin bir işi bırakmasının yaygın nedenleridir. Yeni müşteriler kazanmak, eskileri tutmaktan daha zor ve daha maliyetlidir, çiftçi destek kredisi bu nedenle işletmeler zaten sahip oldukları müşterileri korumaya daha fazla odaklanır.

İşletmeler her zaman müşterileri kaybeder . İşin hatası olabilir, müşterinin artık servise ihtiyaç duymaması veya başka bir alana taşınması ve aynı işte alışveriş yapamaması olabilir. Müşterileri kaybetme ve yenilerini kazanma süreci, müşteri cirosu olarak bilinir. Çoğu işletme düşük bir ciro oranına sahip olmayı tercih ediyor, çünkü bu müşteri tabanını dengeliyor. Ciro, çeyreğin veya yılın başlangıcı gibi standartlaştırılmış bir zaman dilimine dayanır.

Müşteri cirolarını hesaplamak ilk başta zordur, çünkü yalnızca müşteri kaybına uğrayan müşteri miktarına göre daha fazla müşteri eklendiğinde sayılır. Örneğin, bir işletmenin 1.000 müşterisi varsa, 100 müşteriyi kaybeder ve hiçbiri eklenmez, sonra sıfır dönüşüm vardır. 1.000 müşteri varsa, 100 kayıp ve 125 kazanılırsa, o zaman devir, değiştirilen müşteri miktarına göre hesaplanır ve bunlar eklenir. Devir oranının kendisi 100'e bölünür, bu da yüzde 10'a eşittir ve artış, yüzde 2,5'lik bir artışa neden olmak suretiyle, 25'e bölünerek, 1.000'e bölünerek hesaplanacaktır. Süre boyunca değiştirilmeyen müşteriler, genel müşteri tabanındaki düşüşü gösterir.

İşletmeler, müşterilerini eski müşterileri tutmaya ve müşteri cirolarını önlemeye odaklıyor, çünkü bu müşterileri tutmak yeni müşteriler bulmaktan daha kolay ve daha ucuz. Müşterilerden ayrılan ve müşteriyi yıpratmaya katkıda bulunanlar için en yaygın nedenler, hizmetin eksik olması, paketlerin hedeflerine ulaşmak için çok uzun sürmesi ve müşterinin iş veya personel tarafından değerli bulunmadığını hissetmesidir. Bir işletmenin yeni müşterileri eski müşterilerin yerine geçerse, yeni müşteriler kazanma konusunda daha fazla kar elde etme potansiyeli kaybedilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?