Müşteri Desteği Nedir?
Müşteri
desteği, müşteri hizmetleri için bir başka terimdir. Bir müşteri için olumlu
bir deneyim yaratan yöntemleri içerir. Bir işletmenin kârlı olabilmesi ve kârlı
kalması için müşterilere ihtiyacı vardır ve müşteriler mutlu değilse, çiftçi destek kredisi
tekrar işlerine daha
fazla önem vermezler ve arkadaşlarının da işlerini korumasına izin
vermeyebilirler. İyi müşteri desteği, müşteri sorularına ve şikayetlerine
anında yanıt vermeyi, yapılan her sözü yerine getirmeyi, dinleme, yardımcı olma
ve müşterinin deneyimine ekstra dokunuşlar eklemeyi içerir.
Müşteriler için, bir işletmenin sahip olabileceği sorular,
yorumlar veya şikayetler yanıt vermediği zamandan daha az rahatsızlık
vericidir. Herhangi bir kişiyle iletişim kurarken işletmelerin kullanabileceği
genel kural, 24 saat içinde yazışmalarını iade etmektir. Yazışmaların niteliği
ne olursa olsun, cevaplar her zaman kibar ve profesyonel tutulmalıdır. Nihai
amaç, yeni bir müşteri kazanmak ya da bir hatayı düzeltmek ya da daha fazla
bilgi sunarak eski bir tutmaktır.
İşletmeler ayrıca bir müşteriye bir söz verilirse, bunun
saklanması gerektiğini de unutmamalıdır. Müşteriler, kendilerine bir şeyler
vaat edildiğini her an hatırlamakta ve bu vaatlerin gerçekleşmesini
beklemektedir. Bir türün ayrıntılı notlarını saklamak, bir işletme sahibinin
her müşteriyle neyin tartışıldığını tam olarak hatırlamasına yardımcı olabilir.
Müşteriler, detaylara gösterilen ilgiyi takdir edecek ve işi tekrar koruyacak veya
başkalarına tavsiye edebilecek.
Müşterileri
dinlemek kadar basit bir şey, iyi müşteri desteğini göstermenin başka bir
yoludur. Müşteriler zor paralarını harcadıklarında, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? birilerinin kendi
ihtiyaçlarını ve isteklerini düşündüklerini bilmek isterler. Bu aynı zamanda
işletme sahibine müşterinin neyi aradığını ve nasıl yardımcı olabileceğine dair
daha net bir resim sunabilir.
İnsanları gerçekten önemsemek, iyi müşteri desteğini
göstermede uzun bir yol kat edebilir. Müşteriler, birilerinin kendileri ve
refahları hakkında umursadığı gibi hissederler ve genelde buna iyi tepki
verirler. Müşteriyi aradığı bir öğeye yönlendirmek, ürünle ilgili sorulara
cevap vermek için zaman ayırmak veya stokta olmayan bir şey sipariş etmek, iyi
müşteri desteğini göstermenin tüm yollarıdır.
Bir şey, bir müşterinin ürününe veya hizmetine ekstra bir
şey eklemek için zaman ayırdığını bilerek, bir müşteriyle uzun süredir devam
eder. Bu, bir müşterinin parası için katma değer kazanıyormuş gibi hissetmesine
yardımcı olur. Büyük ya da pahalı bir şey yapmak gerekli değildir; Bir ürünün
ek kullanımları hakkında bilgi sunma, bir miktar para biriktirme ve hala aradıkları
şeyi bulma veya bir ürünle ilgili arka plan bilgileri verme gibi yollarla verme
gibi şeyler müşteriye ekstra bir şey vermenin tüm yollarıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder