Müşteri Durum Tespiti Nedir?
Müşteri
durum tespiti, bir iş ilişkisinin kurulmasından önce potansiyel bir müşteriyi
nitelendirmek için bir işletmenin kullandığı süreçleri ve prosedürleri
tanımlamak için kullanılan bir terimdir ve aynı zamanda bu ilişkiyi kurulduktan
sonra almaya devam etmek için de kullanılır. Müşteri veya müşteri durum tespiti
konusundaki fikir, çiftçi destek kredisi müşterinin koşullarını değerlendirmek
ve bu müşteri ile iş yapmanın, şirketin bu ilişkinin kurulmasının ve
sürdürülmesinin faydaları karşılığında üstlenmeye istekli olduğu risk
seviyesinde olmasını sağlamaktır. . En iyi ihtimalle, bu tür durum tespiti,
şirketlerin yükümlülüklerini yerine getiremeyen ve iş için bir dereceye kadar
mali sıkıntı yaratan müşterileri güvenceye almasını engeller.
Müşteri durum tespiti sürecinin ne zaman başladığına dair
bazı fikir ayrılıkları vardır. Bir düşünce okulu, bir satış ekibinin iletişim
kurması için bir olasılık listesi geliştirirken ilk aşamaların gerçekleştiğine
inanır. Sürecin bir parçası olarak, firmanın şirketle iş yapmakla
ilgilenmesinin makul bir şansı olup olmadığını belirlemek için çaba sarf
edilmektedir. Eğer öyleyse, ileri araştırmalar, potansiyel müşterinin genel iş
operasyonlarına ve bu şirketin sektör içindeki genel itibarına odaklanır.
Beklenenin istikrarlı ve finansal olarak sağlam göründüğü durumlarda, satış
ekibi iletişim kurma ve bir müşterinin / satıcı ilişkisinin kurulmasına daha
yakın bir şekilde taşınmasına yardımcı olan daha fazla bilgi toplamaya
çalışarak ilerlemektedir.
Satış
yaklaşımlarını kapatma zamanı olarak, müşteri durum tespiti, potansiyel
müşterinin mali durumuna daha yakından bakmayı gerektirecektir. Bu, genellikle,
satıcının bu potansiyel müşteri ile iş yapmakla ilişkili risk derecesini
değerlendirmesine yardımcı olan kredi raporları ve diğer finansal verilerin
elde edilmesi anlamına gelecektir. Bu konudaki durum tespiti, özellikle, yeni
hesap bir tür döner kredi hesabının oluşturulmasını içerecekse, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? özellikle de bu
hesaptaki kredi limitinin belirlenmesine yardımcı olan araştırma sonuçlarıyla
birlikte kapsamlı olacaktır.
Müşterinin durum tespiti yapmanın, firmanın kredibilitesi
olduğunu ve bir ilişkinin kurulduğunu kanıtladığını varsayarsak, bu durum
tedarikçinin durum tespiti sürecinin tamamlandığını düşündüğü anlamına gelmez.
Birçok şirket, kredi hesaplarını yıllık bazda gözden geçirecek, belirli bir
müşteri ile iş yapmak için şirketin en iyi çıkarları olup olmadığını belirlemek
için kredi raporlarını ve diğer bilgileri çekecektir. Ayrıca, bir müşterinin
servetinin yakın gelecekte tersine dönüp dönmeyeceğini belirleyerek, krediyi
sınırlandırabilecek ve bir zararın oluşma olasılığını en aza indirecek şekilde
ekonomiye ya da uygun iş sektörüne yönelik eğilimlere de dikkat edilir. Devam
eden müşteri durum tespiti, geçmişe yönelik bir statüye dönüşen alacakların
miktarını sınırlandırmaya yardımcı olur ve sonuç olarak koleksiyonlara
gönderilen müşteri sayısını en aza indirir, yalnızca gelir akışını korumaya
yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda yasal değeri de azaltır. En nihayetinde
tahsil edilemez bir borç olabilecek neyin toplanmasına teşebbüs edilecek diğer
masraflar.
Yorumlar
Yorum Gönder