Müşteri Durum Tespiti Nedir?


Müşteri durum tespiti, bir iş ilişkisinin kurulmasından önce potansiyel bir müşteriyi nitelendirmek için bir işletmenin kullandığı süreçleri ve prosedürleri tanımlamak için kullanılan bir terimdir ve aynı zamanda bu ilişkiyi kurulduktan sonra almaya devam etmek için de kullanılır. Müşteri veya müşteri durum tespiti konusundaki fikir, çiftçi destek kredisi müşterinin koşullarını değerlendirmek ve bu müşteri ile iş yapmanın, şirketin bu ilişkinin kurulmasının ve sürdürülmesinin faydaları karşılığında üstlenmeye istekli olduğu risk seviyesinde olmasını sağlamaktır. . En iyi ihtimalle, bu tür durum tespiti, şirketlerin yükümlülüklerini yerine getiremeyen ve iş için bir dereceye kadar mali sıkıntı yaratan müşterileri güvenceye almasını engeller.

Müşteri durum tespiti sürecinin ne zaman başladığına dair bazı fikir ayrılıkları vardır. Bir düşünce okulu, bir satış ekibinin iletişim kurması için bir olasılık listesi geliştirirken ilk aşamaların gerçekleştiğine inanır. Sürecin bir parçası olarak, firmanın şirketle iş yapmakla ilgilenmesinin makul bir şansı olup olmadığını belirlemek için çaba sarf edilmektedir. Eğer öyleyse, ileri araştırmalar, potansiyel müşterinin genel iş operasyonlarına ve bu şirketin sektör içindeki genel itibarına odaklanır. Beklenenin istikrarlı ve finansal olarak sağlam göründüğü durumlarda, satış ekibi iletişim kurma ve bir müşterinin / satıcı ilişkisinin kurulmasına daha yakın bir şekilde taşınmasına yardımcı olan daha fazla bilgi toplamaya çalışarak ilerlemektedir.

Satış yaklaşımlarını kapatma zamanı olarak, müşteri durum tespiti, potansiyel müşterinin mali durumuna daha yakından bakmayı gerektirecektir. Bu, genellikle, satıcının bu potansiyel müşteri ile iş yapmakla ilişkili risk derecesini değerlendirmesine yardımcı olan kredi raporları ve diğer finansal verilerin elde edilmesi anlamına gelecektir. Bu konudaki durum tespiti, özellikle, yeni hesap bir tür döner kredi hesabının oluşturulmasını içerecekse, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? özellikle de bu hesaptaki kredi limitinin belirlenmesine yardımcı olan araştırma sonuçlarıyla birlikte kapsamlı olacaktır.

Müşterinin durum tespiti yapmanın, firmanın kredibilitesi olduğunu ve bir ilişkinin kurulduğunu kanıtladığını varsayarsak, bu durum tedarikçinin durum tespiti sürecinin tamamlandığını düşündüğü anlamına gelmez. Birçok şirket, kredi hesaplarını yıllık bazda gözden geçirecek, belirli bir müşteri ile iş yapmak için şirketin en iyi çıkarları olup olmadığını belirlemek için kredi raporlarını ve diğer bilgileri çekecektir. Ayrıca, bir müşterinin servetinin yakın gelecekte tersine dönüp dönmeyeceğini belirleyerek, krediyi sınırlandırabilecek ve bir zararın oluşma olasılığını en aza indirecek şekilde ekonomiye ya da uygun iş sektörüne yönelik eğilimlere de dikkat edilir. Devam eden müşteri durum tespiti, geçmişe yönelik bir statüye dönüşen alacakların miktarını sınırlandırmaya yardımcı olur ve sonuç olarak koleksiyonlara gönderilen müşteri sayısını en aza indirir, yalnızca gelir akışını korumaya yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda yasal değeri de azaltır. En nihayetinde tahsil edilemez bir borç olabilecek neyin toplanmasına teşebbüs edilecek diğer masraflar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?

Para İade Garantisi Nedir?