Müşteri Faturalandırması nedir?


Bir müşteri faturası, bir işletmenin sağladığı mal veya hizmet için bir müşteriden para topladığı herhangi bir ticari etkinliktir. Çok sayıda şirketin müşteri faturalandırma departmanları vardır ve bazı sektörlerde müşteri hizmetleri ve müşteri faturaları el ele gider. İyi müşteri faturalandırma uygulamaları ve yetkili müşteri hizmetleri, çiftçi destek kredisi
 bir işletmenin başlangıçtaki müşterilerini ve gelişmelerini sürdürdüğü müşteri sadakati ve tutulması konusunda yardımcı olur.

Bu günlerde, birçok şirket müşterilere borçlu oldukları hakkında bilgi vermek için müşteri faturalandırma yazılımı kullanmaktadır. Çoğu durumda, müşterileri faturalarıyla ilgili soruları olacak veya faturalarını düşürmek için hizmetlerini değiştirmek veya anlaşmalarını değiştirmek isteyeceklerdir. Bu durumlarda, iyi müşteri hizmetleri işletmenin müşterilere asılmasına yardımcı olabilir ve kötü müşteri hizmetleri onları uzaklaştırabilir. Pek çok şirket, sonunda müşteri tutmaya yol açacak sorun çözme ile başa çıkmaya yardımcı olmak için yetenekli insan müşteri hizmetleri aracıları kullanıyor.

Genellikle, müşteri faturalandırma döngüsünün ilk kısmı otomatiktir. Fatura müşteriye belirli bir tutar için çıkar. İnsan müşteri faturalandırma veya müşteri hizmetleri bireylerinin geldiği yerde, otomatik faturalandırmada müşterinin telefonu aldığı ve şirketi aradığı “geri bildirim” olduğunda. Müşteri hizmetleri personeli, arayanın kimliğini doğrulayacak ve müşterinin adil bir şekilde tedavi edilmediğini görmek için hesabına bakacaktır.

Geleneksel müşteri hizmetlerine ek olarak, müşteri faturalandırma aracıları bazen işin nasıl yürüdüğü ile ilgili benzer roller oynarlar. Birçok şirket, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi ?müşteri hizmetleri temsilcilerine, faturaları hakkında şikayetçi olan bir müşteriyi memnun etmek için çeşitli kriterlere göre belirli indirimler vermeleri için yetki verecektir. Tüm bunlar, iş liderlerinin müşterilerini nasıl tutmaları için hangi indirimlerin veya uygulamaların yardımcı olacağını belirleyen daha büyük yazılım programları tarafından istatistiksel bir düzeyde ele alınabilir.

Günümüzün müşteri faturası yönetimi ve müşteri hizmetleri ortamları arasındaki benzerlik, şirketlerin müşteri şikayetleriyle nasıl başa çıktıklarını göstermektedir. Bu tür kurulumlar, faturalarını anlamayan veya değişen ihtiyaçlara göre ayarlamalar yapmak isteyen müşterilere de yardımcı olur. Sürecin büyük bir kısmı otomatikleştirilse de, en iyi şirketler son derece uzun bir bekleme süresine sahip olmayan insan ajanları sunar, böylece müşteriler gerçek bir kişiyle konuşmak zorunda kaldıklarında hala iyi hizmet verdiklerini hissedebilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?