Müşteri Faturalandırması nedir?
Bir müşteri
faturası, bir işletmenin sağladığı mal veya hizmet için bir müşteriden para
topladığı herhangi bir ticari etkinliktir. Çok sayıda şirketin müşteri
faturalandırma departmanları vardır ve bazı sektörlerde müşteri hizmetleri ve
müşteri faturaları el ele gider. İyi müşteri faturalandırma uygulamaları ve
yetkili müşteri hizmetleri, çiftçi destek kredisi
bir işletmenin başlangıçtaki
müşterilerini ve gelişmelerini sürdürdüğü müşteri sadakati ve tutulması
konusunda yardımcı olur.
Bu günlerde, birçok şirket müşterilere borçlu oldukları
hakkında bilgi vermek için müşteri faturalandırma yazılımı kullanmaktadır. Çoğu
durumda, müşterileri faturalarıyla ilgili soruları olacak veya faturalarını
düşürmek için hizmetlerini değiştirmek veya anlaşmalarını değiştirmek
isteyeceklerdir. Bu durumlarda, iyi müşteri hizmetleri işletmenin müşterilere
asılmasına yardımcı olabilir ve kötü müşteri hizmetleri onları
uzaklaştırabilir. Pek çok şirket, sonunda müşteri tutmaya yol açacak sorun
çözme ile başa çıkmaya yardımcı olmak için yetenekli insan müşteri hizmetleri
aracıları kullanıyor.
Genellikle, müşteri faturalandırma döngüsünün ilk kısmı otomatiktir.
Fatura müşteriye belirli bir tutar için çıkar. İnsan müşteri faturalandırma
veya müşteri hizmetleri bireylerinin geldiği yerde, otomatik faturalandırmada
müşterinin telefonu aldığı ve şirketi aradığı “geri bildirim” olduğunda.
Müşteri hizmetleri personeli, arayanın kimliğini doğrulayacak ve müşterinin
adil bir şekilde tedavi edilmediğini görmek için hesabına bakacaktır.
Geleneksel
müşteri hizmetlerine ek olarak, müşteri faturalandırma aracıları bazen işin
nasıl yürüdüğü ile ilgili benzer roller oynarlar. Birçok şirket, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi ?müşteri hizmetleri
temsilcilerine, faturaları hakkında şikayetçi olan bir müşteriyi memnun etmek
için çeşitli kriterlere göre belirli indirimler vermeleri için yetki
verecektir. Tüm bunlar, iş liderlerinin müşterilerini nasıl tutmaları için
hangi indirimlerin veya uygulamaların yardımcı olacağını belirleyen daha büyük
yazılım programları tarafından istatistiksel bir düzeyde ele alınabilir.
Günümüzün müşteri faturası yönetimi ve müşteri hizmetleri
ortamları arasındaki benzerlik, şirketlerin müşteri şikayetleriyle nasıl başa
çıktıklarını göstermektedir. Bu tür kurulumlar, faturalarını anlamayan veya
değişen ihtiyaçlara göre ayarlamalar yapmak isteyen müşterilere de yardımcı
olur. Sürecin büyük bir kısmı otomatikleştirilse de, en iyi şirketler son
derece uzun bir bekleme süresine sahip olmayan insan ajanları sunar, böylece
müşteriler gerçek bir kişiyle konuşmak zorunda kaldıklarında hala iyi hizmet
verdiklerini hissedebilirler.
Yorumlar
Yorum Gönder