Müşteri İlişkileri Yönetiminin Dezavantajları Nelerdir?
Müşteri
İlişkileri Yönetimi'nin (CRM) başlıca dezavantajları, profesyonellerin
yazılımlarını kuruluşlarına faydalı olacak şekilde kullanmadıkları zaman ortaya
çıkar. Satış temsilcileri, müşteri kayıtlarını güncellemeyi ihmal ettiğinde, çiftçi destek kredisi
örneğin, yazılım, bir
işletmeye fayda sağladığından daha fazla maliyet yaratır. Yanlış uygulanan bir
müşteri ilişkileri yönetimi sistemi de bir iş için sorunlara neden olabilir.
Bir yönetici bu tür bir sistemi uygulamaya karar verirse, örneğin, ancak tüm
bölümleri içermezse, oluşturulan bilgiler yanlış olabilir. Bazı rakipler,
müşteri ilişkileri yönetiminin diğer dezavantajlarına, örneğin satış
süreçlerinin duyarsızlaştırılmasına, bu sistemlerin önceden varolan iş
sistemlerine uygulanmasının zorluğuna ve veri alma ve kaydetme ile ilgili
olarak oldukça zaman alıcı görevlere işaret etmektedir.
Müşteri ilişkileri yönetimi, satış ve pazarlama uzmanlarının
müşterileri ve potansiyel müşterilerle ilgili bilgileri kaydetmelerine,
erişmelerine ve izlemelerine olanak sağlayan bir stratejidir. Bu strateji,
kullanıcıların profesyonellerin yeni müşterilere nasıl satılacağını ve
pazarlanacağını ve mevcut müşterileri nasıl tatmin edeceklerini belirlemelerine
yardımcı olabilecek kayıtları tutmasına olanak tanıyan bilgisayar
programlarının kullanılmasını gerektirir. Müşteri ilişkileri yönetiminin
savunucuları, hizmet ve perakende profesyonellerinin karlılığı artırmaları için
daha uygun maliyetli bir yol olduğuna inanmaktadır.
CRM'in en çok bahsedilen dezavantajlarından biri, satış
süreçlerinde insanlıktan çıkmaya yol açabilmesidir. Müşterilerin hangi hizmet
ve ürünlerin tercih ettiklerini ilk elden deneyimlerden öğrenmek yerine, satış
görevlileri veri tabanlarında dijital olarak depolanan bilgilere erişir. Bazı
profesyoneller satış profesyonellerinin müşterilere içsel düzeyde hitap
edebilecekleri durumlarda satışın en etkili olduğuna inanmaktadır.
Bazı
eleştirmenler müşteri ilişkileri yönetiminin teknik dezavantajlarına işaret
ediyor. Çoğu durumda, bu sistemler karmaşık bir yazılım ve donanım ağını içeren
iş sistemlerine uygulanır. Bazı satış profesyonelleri, müşteri ilişkileri
yönetimi sistemlerinin diğer yönetim sistemleriyle uyumlu olmayabileceğini
tespit etmiştir. Bu, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? kullanıcılar arasında
karışıklığa ve tutarsız sonuçlara yol açabilir.
Müşteri ilişkileri yönetiminin en çok bahsedilen
avantajlarından biri, kuruluşların maliyetleri azaltmalarına ve daha verimli
olmalarına yardımcı olmasıdır. Ancak, müteahhitler bunun tersinin doğru
olduğuna inanıyor. Profesyonellerin veriye erişebilmeleri ve kayıt
yapabilmeleri için gereken süre, bazılarının geleneksel dosyalama yöntemlerini
kullanmak için harcadığı süreden daha büyük olduğu düşünülmektedir. Diğer
müteahhitler, çalışanların yeni yazılımı kullanmaları için eğitilmesi gereken
zamana ve paraya işaret ediyor.
Yorumlar
Yorum Gönder