Müşteri İlişkileri Yönetiminin Dezavantajları Nelerdir?


Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin (CRM) başlıca dezavantajları, profesyonellerin yazılımlarını kuruluşlarına faydalı olacak şekilde kullanmadıkları zaman ortaya çıkar. Satış temsilcileri, müşteri kayıtlarını güncellemeyi ihmal ettiğinde, çiftçi destek kredisi
 örneğin, yazılım, bir işletmeye fayda sağladığından daha fazla maliyet yaratır. Yanlış uygulanan bir müşteri ilişkileri yönetimi sistemi de bir iş için sorunlara neden olabilir. Bir yönetici bu tür bir sistemi uygulamaya karar verirse, örneğin, ancak tüm bölümleri içermezse, oluşturulan bilgiler yanlış olabilir. Bazı rakipler, müşteri ilişkileri yönetiminin diğer dezavantajlarına, örneğin satış süreçlerinin duyarsızlaştırılmasına, bu sistemlerin önceden varolan iş sistemlerine uygulanmasının zorluğuna ve veri alma ve kaydetme ile ilgili olarak oldukça zaman alıcı görevlere işaret etmektedir.

Müşteri ilişkileri yönetimi, satış ve pazarlama uzmanlarının müşterileri ve potansiyel müşterilerle ilgili bilgileri kaydetmelerine, erişmelerine ve izlemelerine olanak sağlayan bir stratejidir. Bu strateji, kullanıcıların profesyonellerin yeni müşterilere nasıl satılacağını ve pazarlanacağını ve mevcut müşterileri nasıl tatmin edeceklerini belirlemelerine yardımcı olabilecek kayıtları tutmasına olanak tanıyan bilgisayar programlarının kullanılmasını gerektirir. Müşteri ilişkileri yönetiminin savunucuları, hizmet ve perakende profesyonellerinin karlılığı artırmaları için daha uygun maliyetli bir yol olduğuna inanmaktadır.

CRM'in en çok bahsedilen dezavantajlarından biri, satış süreçlerinde insanlıktan çıkmaya yol açabilmesidir. Müşterilerin hangi hizmet ve ürünlerin tercih ettiklerini ilk elden deneyimlerden öğrenmek yerine, satış görevlileri veri tabanlarında dijital olarak depolanan bilgilere erişir. Bazı profesyoneller satış profesyonellerinin müşterilere içsel düzeyde hitap edebilecekleri durumlarda satışın en etkili olduğuna inanmaktadır.

Bazı eleştirmenler müşteri ilişkileri yönetiminin teknik dezavantajlarına işaret ediyor. Çoğu durumda, bu sistemler karmaşık bir yazılım ve donanım ağını içeren iş sistemlerine uygulanır. Bazı satış profesyonelleri, müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerinin diğer yönetim sistemleriyle uyumlu olmayabileceğini tespit etmiştir. Bu, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? kullanıcılar arasında karışıklığa ve tutarsız sonuçlara yol açabilir.

Müşteri ilişkileri yönetiminin en çok bahsedilen avantajlarından biri, kuruluşların maliyetleri azaltmalarına ve daha verimli olmalarına yardımcı olmasıdır. Ancak, müteahhitler bunun tersinin doğru olduğuna inanıyor. Profesyonellerin veriye erişebilmeleri ve kayıt yapabilmeleri için gereken süre, bazılarının geleneksel dosyalama yöntemlerini kullanmak için harcadığı süreden daha büyük olduğu düşünülmektedir. Diğer müteahhitler, çalışanların yeni yazılımı kullanmaları için eğitilmesi gereken zamana ve paraya işaret ediyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?