Müşteri Karlılık Analizi nedir?


Bir müşteri karlılığı analizi, gerçek ürünlere gelir veya maliyetler veya üreticinin kurumsal yapısını oluşturan birimler veya departmanların yerine, müşteri tabanının bölümlerine maliyet ve gelirlerin tahsisine odaklanan bir değerlendirme sürecidir. Bu açıdan kârlılığa yaklaşmak, bazen bir mal veya hizmet satma, çiftçi destek kredisi üretme ve sonuçta satma sürecinin her adımında maliyete neden olan ve gelir getiren her bir adımın nasıl olduğu hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Birçok işletme, müşteri karlılık analizini, süreçleri düzene sokma aracı olarak kullanır, böylece en düşük derecede maliyet yaratırken, en yüksek verimlilik ve geri dönüşü sağlarlar.

Gerçek uygulamada, bu tür analiz, müşterilere ürün yaratma ve satma sürecinin her bir bölümüne bakar. Bu fikir, bu bölümlerin her biriyle ilişkili maliyetlere yakından bakmak ve bu maliyetleri, o segmentin işleyişi ile bağlantılı süreçler ve prosedürlerden kaynaklanan kazançlar ile karşılaştırmaktır. Görevi parçalara ayırmak, büyük bir müşteri ya da müşteri tabanı içindeki bir grup müşteri ile karlılığı arttırmak için neyin işe yaradığını belirlemek ve aynı unsurlardan daha fazla gelir elde etme potansiyelini engelleyen unsurları belirlemeyi daha kolay hale getirir. istemciler.

İş operasyonunun her yönünün maksimum kâr elde etmesine izin verecek şekilde çalıştığından emin olmak için, bir müşteri karlılığı analizi de şirketin geleceği üzerinde olumsuz etki yaratabilecek faktörlerin belirlenmesine yardımcı olabilir. Örneğin, çoğu müşteri karlılık analizi şablonu, belirli bir müşterinin veya müşteri grubunun, genellikle üretilen gelir bakımından, genel müşteri tabanından gerçekte ne kadar bir yüzdesini oluşturduğunu belirlemeyi sağlar.

Analiz, şirketin iki veya üç büyük müşterinin iş hacminin yarısını veya daha fazlasını oluşturduğuna bağlı olduğunu açıkça gösteriyorsa, genellikle daha küçükten orta büyüklüğe çekilerek müşteri tabanının çeşitlendirilmesi ve genişletilmesi için adımlar atılır. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? müşteriler. Sonuç olarak, bu büyük müşterilerinden birinin çekilme kararı daha düşük olduğu için, iş artık sakatlanma olasılığından daha düşük. Çünkü artık daha az müşteri dolaşımı olan daha küçük müşterilere ait bankalar aylık gelirlerin daha büyük bir bölümünü oluşturuyor.

Uygun bir müşteri karlılığı analizi, aynı zamanda, şirketin kaynaklarının ne kadarının belirli müşteriler için mal ve hizmet üretmeye adanmış olduğuna da yakından bakacaktır. Bu fikir, bu kaynakların mevcut kullanımından azami kazancın elde edilip edilmediğini veya bu kaynakları bir kısmını müşteriyi tatmin ederken diğer işlevlere tahsis etmenin bir yolu olup olmadığını belirlemektir. Kaynakların yeniden tahsis edilmesi, aynı zamanda uzun vadede işi güçlendiren sorumlu maliyet tahsisine girmeyi de mümkün kılar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?

Para İade Garantisi Nedir?