Müşteri Karlılık Analizi nedir?
Bir müşteri
karlılığı analizi, gerçek ürünlere gelir veya maliyetler veya üreticinin
kurumsal yapısını oluşturan birimler veya departmanların yerine, müşteri
tabanının bölümlerine maliyet ve gelirlerin tahsisine odaklanan bir
değerlendirme sürecidir. Bu açıdan kârlılığa yaklaşmak, bazen bir mal veya
hizmet satma, çiftçi destek kredisi üretme ve sonuçta satma sürecinin her
adımında maliyete neden olan ve gelir getiren her bir adımın nasıl olduğu
hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Birçok işletme, müşteri karlılık
analizini, süreçleri düzene sokma aracı olarak kullanır, böylece en düşük
derecede maliyet yaratırken, en yüksek verimlilik ve geri dönüşü sağlarlar.
Gerçek uygulamada, bu tür analiz, müşterilere ürün yaratma
ve satma sürecinin her bir bölümüne bakar. Bu fikir, bu bölümlerin her biriyle
ilişkili maliyetlere yakından bakmak ve bu maliyetleri, o segmentin işleyişi
ile bağlantılı süreçler ve prosedürlerden kaynaklanan kazançlar ile
karşılaştırmaktır. Görevi parçalara ayırmak, büyük bir müşteri ya da müşteri
tabanı içindeki bir grup müşteri ile karlılığı arttırmak için neyin işe
yaradığını belirlemek ve aynı unsurlardan daha fazla gelir elde etme
potansiyelini engelleyen unsurları belirlemeyi daha kolay hale getirir.
istemciler.
İş operasyonunun her yönünün maksimum kâr elde etmesine izin
verecek şekilde çalıştığından emin olmak için, bir müşteri karlılığı analizi de
şirketin geleceği üzerinde olumsuz etki yaratabilecek faktörlerin
belirlenmesine yardımcı olabilir. Örneğin, çoğu müşteri karlılık analizi
şablonu, belirli bir müşterinin veya müşteri grubunun, genellikle üretilen gelir
bakımından, genel müşteri tabanından gerçekte ne kadar bir yüzdesini
oluşturduğunu belirlemeyi sağlar.
Analiz,
şirketin iki veya üç büyük müşterinin iş hacminin yarısını veya daha fazlasını
oluşturduğuna bağlı olduğunu açıkça gösteriyorsa, genellikle daha küçükten orta
büyüklüğe çekilerek müşteri tabanının çeşitlendirilmesi ve genişletilmesi için
adımlar atılır. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? müşteriler. Sonuç
olarak, bu büyük müşterilerinden birinin çekilme kararı daha düşük olduğu için,
iş artık sakatlanma olasılığından daha düşük. Çünkü artık daha az müşteri
dolaşımı olan daha küçük müşterilere ait bankalar aylık gelirlerin daha büyük
bir bölümünü oluşturuyor.
Uygun bir müşteri karlılığı analizi, aynı zamanda, şirketin
kaynaklarının ne kadarının belirli müşteriler için mal ve hizmet üretmeye
adanmış olduğuna da yakından bakacaktır. Bu fikir, bu kaynakların mevcut
kullanımından azami kazancın elde edilip edilmediğini veya bu kaynakları bir
kısmını müşteriyi tatmin ederken diğer işlevlere tahsis etmenin bir yolu olup
olmadığını belirlemektir. Kaynakların yeniden tahsis edilmesi, aynı zamanda
uzun vadede işi güçlendiren sorumlu maliyet tahsisine girmeyi de mümkün kılar.
Yorumlar
Yorum Gönder