Müşteri Katılımı Nedir?
Müşteri
katılımı (CE), tüketicilerin diğer tüketiciler, şirketler ve belirli markalar
ile yaptığı bağlantı türlerini ifade etmek için kullanılan bir pazarlama
konseptidir. Müşteri bağlılığının yüksek düzeyde tutulması, marka sadakatini
artırdığı için istenildiği gibi görülüyor. Son derece ilgili müşterilerden
oluşan şirketlere, sadece ürünlerini satın almakla kalmayan, aynı zamanda
başkalarını da aynı şekilde yapmaya teşvik eden, çiftçi destek kredisi bu
nedenle dalgalanma etkisi yaratan özel bir hayran kitlesi bulunmaktadır.
Müşteriler şirketlerle ve birbirleriyle çeşitli ortamlarda
çalışabilirler. Tarihsel olarak, müşteri katılımı, şirketlerin tüketicilere
pazarlanmasıyla, ancak müşterilerinin iletişimini çok fazla yaşamayarak,
genellikle tek taraflıydı. İnternetin gelişiyle birlikte, bu dinamik kökten
değişti ve şirketler müşteri ilişkilerine yaklaşma biçimlerini yeniden düşünmek
zorunda kaldılar.
Müşteri katılımı açısından değerlendirilebilecek faaliyetler
arasında bir şirket web sitesini ziyaret etmek ve başkalarıyla paylaşmak, bir
ürün hakkında blog girişi yazmak, paylaşılan ilgi alanlarına sahip kişilerin sosyal
ağlarını kurmak, yazmak veya aramak gibi bir şirket veya içerik hakkında içerik
oluşturmak şirketler ve belirli bir şirket veya marka için baskı ve televizyon
reklamcılığı. Son derece ilgili müşteriler tüm bunları yapabilirken, daha az
ilgilenen müşteriler şirketle daha az sağlam bir ilişkiye sahip olabilir.
Reklamlar,
daha katılımcı bir müşteri olmaya yönelik teşvikler sağlayarak çoğu zaman daha
yüksek müşteri etkileşimi sağlar. Örneğin, insanların kuponlar için bir
şirketin web sitesini ziyaret etmeleri istenebilir veya bir şirket, kazananları
ürün veya ücret ödeyerek blogcular, podetler veya vlog'lar için bir yarışmaya
sponsor olabilir. Yarışma için içerik oluşturma eylemi, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? müşteriyi meşgul eder ve
müşteriyi gelecekte şirketle ilişkilerini hissetme olasılığını artırır.
Şirketler, müşteri katılımına ve tüketicilerle ve ürünlerle
ilişkilerini geliştirmeye yönelik farklı yaklaşımlara sahiptir. Bu
yaklaşımların bazıları endüstriye bağımlıdır, bazı endüstriler kendilerini
diğerlerine göre daha yüksek oranda angajmana borçludur. Bir şirketin felsefesi
de önemli bir özellik olabilir çünkü şirketler müşterilerini çekerken ve
müşterileri ile ilişkilerini derinleştirirken kurdukları itibarları korumak
isterler.
Bazı danışmanlık firmaları müşteri katılımında
uzmanlaşmıştır. Bu şirketler, şirketlere daha etkin bir müşteri tabanı
oluşturma, aynı zamanda pazarlarını genişletme ve temel değerlerine sadık kalma
süreçlerinde yardımcı olabilirler. Bu tür şirketlerden alınan ücretler, sunulan
hizmetlere ve kampanyanın büyüklüğüne bağlı olarak değişmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder