Müşteri Katılımı Nedir?


Müşteri katılımı (CE), tüketicilerin diğer tüketiciler, şirketler ve belirli markalar ile yaptığı bağlantı türlerini ifade etmek için kullanılan bir pazarlama konseptidir. Müşteri bağlılığının yüksek düzeyde tutulması, marka sadakatini artırdığı için istenildiği gibi görülüyor. Son derece ilgili müşterilerden oluşan şirketlere, sadece ürünlerini satın almakla kalmayan, aynı zamanda başkalarını da aynı şekilde yapmaya teşvik eden, çiftçi destek kredisi bu nedenle dalgalanma etkisi yaratan özel bir hayran kitlesi bulunmaktadır.

Müşteriler şirketlerle ve birbirleriyle çeşitli ortamlarda çalışabilirler. Tarihsel olarak, müşteri katılımı, şirketlerin tüketicilere pazarlanmasıyla, ancak müşterilerinin iletişimini çok fazla yaşamayarak, genellikle tek taraflıydı. İnternetin gelişiyle birlikte, bu dinamik kökten değişti ve şirketler müşteri ilişkilerine yaklaşma biçimlerini yeniden düşünmek zorunda kaldılar.

Müşteri katılımı açısından değerlendirilebilecek faaliyetler arasında bir şirket web sitesini ziyaret etmek ve başkalarıyla paylaşmak, bir ürün hakkında blog girişi yazmak, paylaşılan ilgi alanlarına sahip kişilerin sosyal ağlarını kurmak, yazmak veya aramak gibi bir şirket veya içerik hakkında içerik oluşturmak şirketler ve belirli bir şirket veya marka için baskı ve televizyon reklamcılığı. Son derece ilgili müşteriler tüm bunları yapabilirken, daha az ilgilenen müşteriler şirketle daha az sağlam bir ilişkiye sahip olabilir.

Reklamlar, daha katılımcı bir müşteri olmaya yönelik teşvikler sağlayarak çoğu zaman daha yüksek müşteri etkileşimi sağlar. Örneğin, insanların kuponlar için bir şirketin web sitesini ziyaret etmeleri istenebilir veya bir şirket, kazananları ürün veya ücret ödeyerek blogcular, podetler veya vlog'lar için bir yarışmaya sponsor olabilir. Yarışma için içerik oluşturma eylemi, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? müşteriyi meşgul eder ve müşteriyi gelecekte şirketle ilişkilerini hissetme olasılığını artırır.

Şirketler, müşteri katılımına ve tüketicilerle ve ürünlerle ilişkilerini geliştirmeye yönelik farklı yaklaşımlara sahiptir. Bu yaklaşımların bazıları endüstriye bağımlıdır, bazı endüstriler kendilerini diğerlerine göre daha yüksek oranda angajmana borçludur. Bir şirketin felsefesi de önemli bir özellik olabilir çünkü şirketler müşterilerini çekerken ve müşterileri ile ilişkilerini derinleştirirken kurdukları itibarları korumak isterler.

Bazı danışmanlık firmaları müşteri katılımında uzmanlaşmıştır. Bu şirketler, şirketlere daha etkin bir müşteri tabanı oluşturma, aynı zamanda pazarlarını genişletme ve temel değerlerine sadık kalma süreçlerinde yardımcı olabilirler. Bu tür şirketlerden alınan ücretler, sunulan hizmetlere ve kampanyanın büyüklüğüne bağlı olarak değişmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?