Müşteri Pazarlama nedir?


Müşteri pazarlaması, her bir müşterinin karlılığını artırarak fırsatları değerlendirmek için kullanılan bir stratejidir. Bu kar stratejisi genellikle yeni müşteriler elde etmek için stratejileri uygularken göz önünde bulundurulan faktörlerden farklı olan çeşitli faktörlere dayanır. Müşteri pazarlaması, güçlü müşteri ilişkilerinin istismarına dayanır. Ancak başarılı olmak için, beceri ve teknoloji gibi farklı kaynaklar genellikle gereklidir. Örneğin, çiftçi destek kredisi mevcut müşteriler hakkında bilgi saklamak için bir araç olmalı ve profesyonellerin şirketlerinin kendi uzmanlık alanlarının dışında sunduğu mevcut ürünler hakkında bilgi sahibi olmaları gerekir.

Bazı işletmeler için pazarlama, yeni müşteriler kazanmak için kullanılan bir stratejidir. Bunun genel olarak nasıl yapıldığı, bir işletmenin neleri sunması gerektiğine ve bireylerin paralarını bu eşyalara harcamasını zorunlu kılan bir temyiz yaratmaya odaklanılmasını içerir. Ortak pazarlama stratejileri genellikle yalnızca kullanıcıların bir ürün yelpazesindeki ilgisini dikkate alır. Örneğin, bir perakendeci bir müşteriyi bir ocakta sattığında, uzatılmış garanti gibi doğrudan bu satın alma ile ilgili ekstra ürünler satarak ek gelir elde etmeye çalışabilir. Bununla birlikte, perakendecinin pazarı çaprazlamasına daha az rastlanır, belki de müşteriyi ev dekorasyonu gibi ilgisiz ürünlerle ilgilenmeye çalışır.

Bununla birlikte, müşteri pazarlaması ile odak mevcut müşteriye ve arzularına kaydırılır. Oradan, mümkün olduğu kadar çok arzu için bir sağlayıcı olmak için yöntemler bularak karlar aranır. Bir işletme, müşteri ilişkilerini bu şekilde güçlendirerek kârlılığı artırmaya odaklandığında, işletme rekabet avantajı yaratır. Şirket A'nın, başka müşterileri ek alımlar için potansiyel olarak seçmek için pazara geri göndermesi yerine, müşteri korunur ve müşterinin A Şirketi ile harcanabilecek herhangi bir yerde para harcayacağı olasılığı en aza indirgemek için kapsamlı çaba sarfedilir.

Müşteri pazarlaması çok etkili olsa da, uygulanması çok zor olabilir. Çoğu durumda, ek kaynaklar için ihtiyaç dahil olmak üzere bunun çeşitli nedenleri vardır. Müşteri pazarlaması farklı yatırım, teknoloji ve beceri türleri gerektirebilir. Örneğin, potansiyel müşterilerin potansiyelini içeren bir veritabanı, mevcut müşterilerle ilgili bilgileri depolamak ve işlemek için etkili olmayacaktır.

Müşteri pazarlaması ile ilgili bir başka sorun da, çeşitli ürünleri isteme çabalarının çoğu zaman koordine edilmemesidir. Örneğin, bir sigorta şirketi evlere, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? taşıtlara ve hayata dair kapsama alanı sunabilir. Her servis ayrı bir ekip tarafından çalıştırılabilir ve bu profesyoneller farklı stratejiler kullanarak farklı müşterileri hedefleyebilir. Bununla birlikte, müşteri pazarlamasının en etkili olabilmesi için, çalışanların bir işi bir bütün olarak bölümler yerine bir bütün olarak görmelerini teşvik eden yüksek düzeyde bir işbirliği gerekmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pazar Çekiciliği Nedir?

Performans Bonusu Nedir?

Örgütsel Etkinlik Nedir?