Müşteri Pazarlama nedir?
Müşteri
pazarlaması, her bir müşterinin karlılığını artırarak fırsatları değerlendirmek
için kullanılan bir stratejidir. Bu kar stratejisi genellikle yeni müşteriler
elde etmek için stratejileri uygularken göz önünde bulundurulan faktörlerden
farklı olan çeşitli faktörlere dayanır. Müşteri pazarlaması, güçlü müşteri
ilişkilerinin istismarına dayanır. Ancak başarılı olmak için, beceri ve
teknoloji gibi farklı kaynaklar genellikle gereklidir. Örneğin, çiftçi destek kredisi mevcut
müşteriler hakkında bilgi saklamak için bir araç olmalı ve profesyonellerin
şirketlerinin kendi uzmanlık alanlarının dışında sunduğu mevcut ürünler
hakkında bilgi sahibi olmaları gerekir.
Bazı işletmeler için pazarlama, yeni müşteriler kazanmak
için kullanılan bir stratejidir. Bunun genel olarak nasıl yapıldığı, bir
işletmenin neleri sunması gerektiğine ve bireylerin paralarını bu eşyalara
harcamasını zorunlu kılan bir temyiz yaratmaya odaklanılmasını içerir. Ortak
pazarlama stratejileri genellikle yalnızca kullanıcıların bir ürün
yelpazesindeki ilgisini dikkate alır. Örneğin, bir perakendeci bir müşteriyi
bir ocakta sattığında, uzatılmış garanti gibi doğrudan bu satın alma ile ilgili
ekstra ürünler satarak ek gelir elde etmeye çalışabilir. Bununla birlikte,
perakendecinin pazarı çaprazlamasına daha az rastlanır, belki de müşteriyi ev
dekorasyonu gibi ilgisiz ürünlerle ilgilenmeye çalışır.
Bununla birlikte, müşteri pazarlaması ile odak mevcut
müşteriye ve arzularına kaydırılır. Oradan, mümkün olduğu kadar çok arzu için
bir sağlayıcı olmak için yöntemler bularak karlar aranır. Bir işletme, müşteri
ilişkilerini bu şekilde güçlendirerek kârlılığı artırmaya odaklandığında,
işletme rekabet avantajı yaratır. Şirket A'nın, başka müşterileri ek alımlar
için potansiyel olarak seçmek için pazara geri göndermesi yerine, müşteri
korunur ve müşterinin A Şirketi ile harcanabilecek herhangi bir yerde para
harcayacağı olasılığı en aza indirgemek için kapsamlı çaba sarfedilir.
Müşteri pazarlaması çok etkili olsa da, uygulanması çok zor
olabilir. Çoğu durumda, ek kaynaklar için ihtiyaç dahil olmak üzere bunun
çeşitli nedenleri vardır. Müşteri pazarlaması farklı yatırım, teknoloji ve
beceri türleri gerektirebilir. Örneğin, potansiyel müşterilerin potansiyelini
içeren bir veritabanı, mevcut müşterilerle ilgili bilgileri depolamak ve
işlemek için etkili olmayacaktır.
Müşteri
pazarlaması ile ilgili bir başka sorun da, çeşitli ürünleri isteme çabalarının
çoğu zaman koordine edilmemesidir. Örneğin, bir sigorta şirketi evlere, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? taşıtlara ve hayata dair
kapsama alanı sunabilir. Her servis ayrı bir ekip tarafından çalıştırılabilir
ve bu profesyoneller farklı stratejiler kullanarak farklı müşterileri
hedefleyebilir. Bununla birlikte, müşteri pazarlamasının en etkili olabilmesi
için, çalışanların bir işi bir bütün olarak bölümler yerine bir bütün olarak
görmelerini teşvik eden yüksek düzeyde bir işbirliği gerekmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder