Müşteri Sadakati Nedir?


Müşteri sadakati terimi, tekrarlanan müşterilerin davranışlarını ve iyi değerlendirmeleri, incelemeleri veya referansları sunanları tanımlamak için kullanılır. Bazı müşteriler, belirli bir şirkete, bir ürünle ilgili olarak, çiftçi destek kredisi arkadaşlara ve ailelere söyleme ve sadık müşterilerin sayısına ekleyerek, ağız tanıtımına dair olumlu bir söz sunarak mükemmel bir hizmet yaparlar. Müşteri sadakati daha çok içerir; Bir müşteriyi mutlu tutmaya yönelik bir süreç, program veya bir grup programdır ve böylece daha fazla iş sağlayacaktır.

Bir şirket, bazı durumlarda sağlam bir garanti ile kaliteli bir ürün sunarak sadakat oluşturmaya yardımcı olabilir. Diğerleri, ücretsiz teklifler, kuponlar, düşük faiz oranları, yüksek değerde ticaret, genişletilmiş garantiler, indirimler ve diğer ödüller ve teşvik programları sunmaktadır. Nihai hedef, tekrar satın almaya dönecek ve başkalarını bu şirketin ürünlerini veya hizmetlerini kullanmaya ikna edecek olan mutlu müşteriler. Bu kârlılığa ve mutlu paydaşlara eşittir.

Müşteri sadakati bir kerelik bir program veya teşvik veya tüketicileri ikna etmek için devam eden bir program grubu içerebilir. Bire-bir-satın-bir-ücretsiz programlar, iadeler veya ücretsiz hediyeler ile gelen satın alımlar gibi, çok popüler. Bir başka iyi teşvik, bir ürün veya hizmet için risksiz bir deneme süresi sunuyor. Marka adı sadakati olarak da bilinen bu tür teşvikler, müşterilerin aynı ürünü tekrar tekrar satın almak için değil, aynı zamanda şirketin sunduğu diğer ürünleri veya hizmetleri denemek için geri dönmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.

Mükemmel müşteri hizmetleri de önemlidir. Bir müşterinin bir sorunu varsa, şirket işleri doğru yapmak için gereken her şeyi yapmalıdır. Bir ürün arızalıysa, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? değiştirilmeli veya müşterinin parası iade edilmelidir. Bu saygın bir işletme için standart bir prosedür olmalı, ancak geniş çaplı bir şekilde müşteri sadakati geliştirmek isteyenler de standardın ötesine geçebilir. Müşteriyi rahatlatmak için ücretsiz hediyeler veya indirimler yoluyla daha fazla teklif verebilirler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?