Müşteri Sadakatinin Yararları Nelerdir?
Birçok başarılı işletme, müşteri sadakatinin birkaç büyük
faydasının olduğunu fark eder. İlk olarak, sadık müşteriler genellikle
müşterileri tekrar eder. Bu, bu insanların belirli bir şirkete geri dönecekleri
ve bu iş için sabit bir gelir elde edecekleri anlamına gelir. Sadık müşteriler
genellikle favori şirketlerini aile ve arkadaşlarına da önerir ve bu da daha
fazla iş getirmektedir.
Şirketler
genellikle birkaç çeşit müşteriye sahiptir. Bazı müşteriler, örneğin, gerekli
bir ürünü veya hizmeti satın almak için en yakın veya en az maliyetli işletmeye
yönelecektir. Bununla birlikte, müşteri sadakatinin faydalarından biri, çiftçi destek kredisi sadık müşterilerin ihtiyaç duydukları şeyleri
satın almak için genellikle belirli bir şirketi aramalarıdır.
Sadık müşteriler genellikle bir şirketin işinin küçük bir
yüzdesini oluştururlar. Bununla birlikte, birçok şirketin satışlarının
neredeyse yarısı müşteri sadakatinden kaynaklanmaktadır. Belirli bir müşteri
belirli bir işletmeye alışveriş yapmaktan hoşlanıyorsa, tekrar alışverişe geri
dönmesi muhtemeldir. Bu, müşteri sadakatinin faydalarından biridir, çünkü bu
müşteriler çoğu işletme için sürekli bir gelir akışı sağlar.
Ücretsiz reklamcılık, müşteri sadakatinin faydalarından bir
diğeridir. Bir işletmenin ürün veya hizmetinden memnun olan bireylerin bu işi
aile üyeleri ve arkadaşlarına tavsiye etmesi muhtemeldir. Buna karşılık, bu
aile üyeleri ve arkadaşlar o işte alışveriş yapmak olasıdır. Bu bazen ağızdan
kelime pazarlaması olarak bilinir.
Örneğin, Dick adında bir müşterinin, güler yüzlü personeli
ve kaliteli ürünleri makul bir fiyattan dolayı kasabasında bir evcil hayvan
dükkanını sık sık ziyaret ettiğini düşünün. Yeni leashinde bir yürüyüş yapmak
için Spot'u alırken, Jane'e gider. Yeni evcil hayvan dükkanını Jane'e
önerdiğinde, kontrol etmeye karar verir. Daha sonra kedisi Puff için yeni bir
tırmalama gönderiyor. Dick'in müşteri sadakati nedeniyle evcil hayvan dükkanı
başka bir satış yaptı ve muhtemelen sadık bir müşteri kazandı.
Müşteri sadakati oluşturmak, genellikle bir iş için olan bir
şey değildir. Bu sadakatin faydalarından yararlanmak için, bir iş genellikle
üzerinde çalışmalıdır. Dost müşteri hizmetleri temsilcileri, müşteri sadakati
kazanmanın önemli bir parçasıdır. Örneğin, bir işletmedeki kaba çalışanlarla
ilgilenen tüketiciler, işlerini başka bir yere götürebilir ve belirli bir işi
başkalarına tavsiye etme olasılıkları daha düşüktür.
Müşterileri
tekrarlamak için teşvikler sunmak, birçok şirketin müşteri sadakatini
yönetmesinin bir yoludur. Sadık tüketicilerin geri dönmesini sağlamak için, bu
şirketler onlara hamilelik karşılığında bir şeyler teklif ediyorlar. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? Belirli bir mağazada
belirli bir miktar para harcayan müşteriler, örneğin, ücretsiz bir ürün veya
indirim ile ödüllendirilebilir. Bu tür müşteri sadakati programları oldukça
popülerdir ve genellikle müşterileri geri dönmeye devam ederler.
Yorumlar
Yorum Gönder