Müşteri Sadakatinin Yararları Nelerdir?


Birçok başarılı işletme, müşteri sadakatinin birkaç büyük faydasının olduğunu fark eder. İlk olarak, sadık müşteriler genellikle müşterileri tekrar eder. Bu, bu insanların belirli bir şirkete geri dönecekleri ve bu iş için sabit bir gelir elde edecekleri anlamına gelir. Sadık müşteriler genellikle favori şirketlerini aile ve arkadaşlarına da önerir ve bu da daha fazla iş getirmektedir.

Şirketler genellikle birkaç çeşit müşteriye sahiptir. Bazı müşteriler, örneğin, gerekli bir ürünü veya hizmeti satın almak için en yakın veya en az maliyetli işletmeye yönelecektir. Bununla birlikte, müşteri sadakatinin faydalarından biri, çiftçi destek kredisi  sadık müşterilerin ihtiyaç duydukları şeyleri satın almak için genellikle belirli bir şirketi aramalarıdır.

Sadık müşteriler genellikle bir şirketin işinin küçük bir yüzdesini oluştururlar. Bununla birlikte, birçok şirketin satışlarının neredeyse yarısı müşteri sadakatinden kaynaklanmaktadır. Belirli bir müşteri belirli bir işletmeye alışveriş yapmaktan hoşlanıyorsa, tekrar alışverişe geri dönmesi muhtemeldir. Bu, müşteri sadakatinin faydalarından biridir, çünkü bu müşteriler çoğu işletme için sürekli bir gelir akışı sağlar.

Ücretsiz reklamcılık, müşteri sadakatinin faydalarından bir diğeridir. Bir işletmenin ürün veya hizmetinden memnun olan bireylerin bu işi aile üyeleri ve arkadaşlarına tavsiye etmesi muhtemeldir. Buna karşılık, bu aile üyeleri ve arkadaşlar o işte alışveriş yapmak olasıdır. Bu bazen ağızdan kelime pazarlaması olarak bilinir.

Örneğin, Dick adında bir müşterinin, güler yüzlü personeli ve kaliteli ürünleri makul bir fiyattan dolayı kasabasında bir evcil hayvan dükkanını sık sık ziyaret ettiğini düşünün. Yeni leashinde bir yürüyüş yapmak için Spot'u alırken, Jane'e gider. Yeni evcil hayvan dükkanını Jane'e önerdiğinde, kontrol etmeye karar verir. Daha sonra kedisi Puff için yeni bir tırmalama gönderiyor. Dick'in müşteri sadakati nedeniyle evcil hayvan dükkanı başka bir satış yaptı ve muhtemelen sadık bir müşteri kazandı.

Müşteri sadakati oluşturmak, genellikle bir iş için olan bir şey değildir. Bu sadakatin faydalarından yararlanmak için, bir iş genellikle üzerinde çalışmalıdır. Dost müşteri hizmetleri temsilcileri, müşteri sadakati kazanmanın önemli bir parçasıdır. Örneğin, bir işletmedeki kaba çalışanlarla ilgilenen tüketiciler, işlerini başka bir yere götürebilir ve belirli bir işi başkalarına tavsiye etme olasılıkları daha düşüktür.

Müşterileri tekrarlamak için teşvikler sunmak, birçok şirketin müşteri sadakatini yönetmesinin bir yoludur. Sadık tüketicilerin geri dönmesini sağlamak için, bu şirketler onlara hamilelik karşılığında bir şeyler teklif ediyorlar. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? Belirli bir mağazada belirli bir miktar para harcayan müşteriler, örneğin, ücretsiz bir ürün veya indirim ile ödüllendirilebilir. Bu tür müşteri sadakati programları oldukça popülerdir ve genellikle müşterileri geri dönmeye devam ederler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?