Nöromarketing nedir?



Neuromarketing, çeşitli ürünlere ve reklamlara baktıklarında test konularının beyinlerini taramak için fonksiyonel bir Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) - bir medikal teknoloji kullanır. Buradaki fikir, ne tür elementlerin pozitif sinir tepkilerini tetiklediğini keşfetmek. Bu araştırmadan elde edilen bilgiler, daha etkili reklam ve marka sadakati kampanyaları gibi amaçlar için insan beynine daha derin bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır.

Nöropazarlama araştırması, pazarlama profesörü GerryZaltman tarafından 1990'ların sonlarında Harvard Üniversitesi'nde başladı. çiftçi destek kredisiO zamandan beri Zaltman, ZaltmanMetaphorElicitationTechnique (ZMET) adlı başka bir tekniği patentledi. Zaltman şöyle yazar:

Birçok büyük şirket, neuromarketing ve ZMET kullanıyor olsa da, bu araştırma ile ilgili bir çok tartışma var.

Aralık 2002'de TheBrightHouse Düşünce Bilimleri Enstitüsünün eski genel müdür yardımcısı - TheBrightHouse reklam ajansının bir kolu olan nöromarketing ve şubesi lideri Adam Koval, Marketplace'e, uygulamanın "tüketici zihnine eşi görülmemiş bir bakış açısı kazandırdığını" söyledi. Koval şöyle devam etti: “Aslında daha yüksek ürün satışlarıyla ya da marka tercihiyle ya da müşterilerin [müşterilerinin] davranmalarını istediği şekilde davranmalarıyla sonuçlanacaktır.”

Bu tür yorumlar, bekçi grupları ve diğerlerini sinirlendirdi, pazarlama tekniklerine çok fazla gideceğine inanarak, nöromarketing'i beyin yıkama ve diğer alanlarda politik gündemler ve propaganda gibi şeyleri satmak için uygulanabilecek davranışsal kontrol ile eşitleme.

Eleştirmenler ayrıca, obezite, patolojiler, hastalıklar veya bağımlılıklar ile sonuçlanabilecek sağlıksız ürünler için gençlerin zor hedef alınmasından korkuyor. Bu, anoreksiya, bulimia ve tip 2 diyabet gibi sözde "pazarlama ile ilişkili hastalıklar" ın mevcut salgını ekleyerek. Nöropazarlamanın bu eğilimleri yoğunlaştırabileceğine inanılıyor ve pek çoğu, pazarlamacıların kamuoyuna finansal kazanç için zihniyete boyun eğdirme yolunu arama yollarını aramadıkları bir yarar görmüyor.

Nöromarketing'in son sorunlu yönü, pozitif tetikleyicileri negatif değerlerle etkin bir şekilde bir araya getirme potansiyeli. Örneğin, şiddeti olumlu sinirsel merkezlere giden mesajlar veya resimlerle ilişkilendirerek şiddetli video oyunları satmak. Bazıları bunun, hedeflenenlerin genel karakterini etkileyebileceğine, bu nöral çağrışımlar gibi, farklı insanlar olmaktan çok farklı bir kuşak oluşturabileceğine inanıyor.

2004 yılının temmuz ayında kar amacı gütmeyen bir gözlemci olan Commercial Alert, bir Senato ve Federal araştırmada nöropazarlama talebinde bulundu. Böyle bir soruşturma yapılırsa, sonuçların gelmesi biraz zaman alabilir.

Nöropazarlama konusundaki endişelerin asılsız olduğuna inanan bazı kimseler vardır ve bu manipülasyon sadece kamu piyasasının ayarlaması ve gelişmesi için kısa bir süre için çalışır. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
Gerçekten de, bazıları bu tür pazarlama çalışmalarının hiç işe yaramadığına inanmıyor. Ancak, bu teknikleri kullanan yüksek profilli müşteriler - Proctor ve Gamble, Coca-Cola ve Motorola gibi müşteriler, diğerleri arasında, en azından başka türlü düşünmediklerini gösteriyor.

Nöromarketing'in tüketicinin bilinçaltı zihninde bir araç olup olmadığı görülecektir. Ancak, bu araştırmaların bir araç olarak kullanılmasından dolayı şirketlerin çoğunun birbirine yakın olduğu için bu kampanyaların etkilerinin yargılanması zor olabilir. Ancak, neuromarketing'e dayalı reklam kampanyaları açıkça tanımlanmış olsa bile, eğer sosyal rahatsızlıklar, eğilimler ve hastalıklar birçok faktöre atfedilebileceğinden, eğer varsa, potansiyel olumsuz etkilerin kanıtlanması zor olabilir.

Bu tür pazarlama faaliyetlerine katılanlar, tüketicinin isteklerini daha doğru bir şekilde hedefleyerek ve ihtiyaçlarını karşılayarak doğru ürünleri doğru tüketicilere çekmeye yardımcı olacak reklamcılıkta olumlu bir adım olduğundan emin değildir. Nöromarketerler herhangi bir olumsuz etkiye sahip olduğunu ya da davranışları değiştirebileceğini ya da tüketiciler üzerinde haksız kontrolü sağlayabildiğini inkar eder.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?