Odak Grup Görüşmesi nedir?
Odak grup
görüşmesi, araştırmacının ilgilendiği bir konuda görüşme yapılan küçük bir grup
insanı içeren bir araştırma yöntemidir. Görüşme, birçok farklı şekilde
uygulanabilecek bir veri zenginliği ile sonuçlanır. Bununla birlikte, çiftçi destek kredisianlamlı sonuç üretmek isteyen
araştırmacılar tarafından dikkatle tanımlanması ve önlenmesi gereken odak grup
görüşmesinde bazı tuzaklar da bulunmaktadır.
Odak grubun pazarlama topluluğundan kaynaklandığı görülüyor.
Pazarlama araştırması genellikle yalnızca tüketicileri anlamak için değil,
diğer araştırma alanlarına da uygulanabilecek yenilikçi araştırma yöntemlerinin
geliştirilmesini içerir. Odak grup görüşmesi, günümüzde sosyologlardan tıp
araştırmacılarına kadar birçok disiplinde insanlar tarafından kullanılmaktadır.
Halkın odak grup görüşmelerine katılmaya davet eden üyelerini hedef alan
istekleri görmek nadir değildir. Araştırmaya dahil olmak isteyen kişiler, ne
tür fırsatların mevcut olduğunu görmek için yerel üniversiteler ve kolejlerle
iletişime geçebilirler.
Odak grup görüşmesi, belirli bir konuyu tartışmak üzere
toplanan sekiz ila on kişilik bir grup gerektirir. İnsanların örnekleri çeşitli
şekillerde seçilebilir. Bir kolaylaştırıcı, katılımcılara oldukça geniş
sorularla başlayıp çok spesifik cevapları ortaya çıkarmak için daraltmak
suretiyle bir dizi soruya yönlendirir. Mülakat genellikle kaydedilmez, böylece
cevapların hiçbiri gözden kaçmaz ve bazen araştırmacılar, katılımcıların
kullandığı beden dili gibi şeyleri incelemek için videoları da inceler.
Bir odak grup görüşmesini denetlemek için yetenekli bir
kolaylaştırıcıya ihtiyaç vardır. İnsan grupları kısa sürede konudan çıkabilir
veya konuşmalarında dolaşabilirler. Anlamlı cevaplar için, insanları yolda
tutmak için nazik koçluk ve rehberlik gereklidir. Kolaylaştırıcı,
katılımcıların arzu edilen cevapları vermesini istemekten kaçınmalıdır ve bu
nedenle, bir katılımcıyla konuşarak ve söyleyeceklerini söyleyerek katılımcıların
arasında ince bir çizgide yürümelidir. İnsanlar genellikle üniversitede
pazarlama ve psikolojik araştırma gibi konuları ele alırken mülakat becerileri
kazanırlar.
Bu araştırma
yöntemi, çok fazla veri üretilmesi ve yazılı anketlerle veya birebir görüşmelerle
ortaya çıkarılması zor olabilecek bilgilerin açığa çıkarılması içinkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
çok değerli olabilir. Bir odak grup görüşmesinde, katılımcılar
başka düşünceler ve fikirler geliştirir ve yanıtlar buna göre daha karmaşık
hale gelir. Görüşme yaklaşımı aynı zamanda insanların sorulmayan sorulara cevap
vermesi ve cevapları üzerinde bir anket gibi alternatif bir araştırma biçiminde
bulunmayan seçenekler sunması için fırsatlar sunmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder