Odak Grup Görüşmesi nedir?



Odak grup görüşmesi, araştırmacının ilgilendiği bir konuda görüşme yapılan küçük bir grup insanı içeren bir araştırma yöntemidir. Görüşme, birçok farklı şekilde uygulanabilecek bir veri zenginliği ile sonuçlanır. Bununla birlikte, çiftçi destek kredisianlamlı sonuç üretmek isteyen araştırmacılar tarafından dikkatle tanımlanması ve önlenmesi gereken odak grup görüşmesinde bazı tuzaklar da bulunmaktadır.

Odak grubun pazarlama topluluğundan kaynaklandığı görülüyor. Pazarlama araştırması genellikle yalnızca tüketicileri anlamak için değil, diğer araştırma alanlarına da uygulanabilecek yenilikçi araştırma yöntemlerinin geliştirilmesini içerir. Odak grup görüşmesi, günümüzde sosyologlardan tıp araştırmacılarına kadar birçok disiplinde insanlar tarafından kullanılmaktadır. Halkın odak grup görüşmelerine katılmaya davet eden üyelerini hedef alan istekleri görmek nadir değildir. Araştırmaya dahil olmak isteyen kişiler, ne tür fırsatların mevcut olduğunu görmek için yerel üniversiteler ve kolejlerle iletişime geçebilirler.

Odak grup görüşmesi, belirli bir konuyu tartışmak üzere toplanan sekiz ila on kişilik bir grup gerektirir. İnsanların örnekleri çeşitli şekillerde seçilebilir. Bir kolaylaştırıcı, katılımcılara oldukça geniş sorularla başlayıp çok spesifik cevapları ortaya çıkarmak için daraltmak suretiyle bir dizi soruya yönlendirir. Mülakat genellikle kaydedilmez, böylece cevapların hiçbiri gözden kaçmaz ve bazen araştırmacılar, katılımcıların kullandığı beden dili gibi şeyleri incelemek için videoları da inceler.

Bir odak grup görüşmesini denetlemek için yetenekli bir kolaylaştırıcıya ihtiyaç vardır. İnsan grupları kısa sürede konudan çıkabilir veya konuşmalarında dolaşabilirler. Anlamlı cevaplar için, insanları yolda tutmak için nazik koçluk ve rehberlik gereklidir. Kolaylaştırıcı, katılımcıların arzu edilen cevapları vermesini istemekten kaçınmalıdır ve bu nedenle, bir katılımcıyla konuşarak ve söyleyeceklerini söyleyerek katılımcıların arasında ince bir çizgide yürümelidir. İnsanlar genellikle üniversitede pazarlama ve psikolojik araştırma gibi konuları ele alırken mülakat becerileri kazanırlar.

Bu araştırma yöntemi, çok fazla veri üretilmesi ve yazılı anketlerle veya birebir görüşmelerle ortaya çıkarılması zor olabilecek bilgilerin açığa çıkarılması içinkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
çok değerli olabilir. Bir odak grup görüşmesinde, katılımcılar başka düşünceler ve fikirler geliştirir ve yanıtlar buna göre daha karmaşık hale gelir. Görüşme yaklaşımı aynı zamanda insanların sorulmayan sorulara cevap vermesi ve cevapları üzerinde bir anket gibi alternatif bir araştırma biçiminde bulunmayan seçenekler sunması için fırsatlar sunmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?