Office Etik Nedir?



Ofis etiği, ofis ortamında doğru seçimleri ve davranışları belirlemeye yardımcı olan bir dizi kod ve değer ve bunlardan türeyen kurallara başvurabilir. Bunlar her bir ofise bağlı olarak farklılık gösterebilir ve en çok ofisin ifade etmek istediği ve çalışanların takip etmesini istediği temel değerlere dayanır. Ofis etiğine birçok şey dahil olabilir veya bazı şirketler açıkça bir etik politika çizmiyor. İkincisi, bazen sorunlara yol açabilir ve çalışanların etik ikilemlerle karşı karşıya kaldıklarında kendi kararlarını vermeleri gerekebilir, çiftçi destek kredisiçünkü bu etikler her zaman kişisel ahlaki duruşla uyumlu değildir.

Bilge şirket, çalışanların anlamasını ve takip etmesini istediği değerleri oluşturmaya eğilimlidir ve bunun üzerine kurallar oluşturabilirler, böylece küçük ahlaki kararlar alınması gerekir. Eğer bir çekirdek değer, tüm çalışanların işyerinde kendilerini rahat hissetmelerini sağlamaksa, örneğin, takip edilebilecek bir kural, işyerinde dışarıdan ürün almak istemez. Bu, bazı çalışanlarda rahatsızlık yaratabilir, bu da çalışırken bir pazarlama ortamından kaçamayacaklarını hissettirir ve şirket temel değerlerinden birine karşı çıkacak bir uygulamayı yasaklayabilir.

Aynı temel değerle, ofis ahlakı insanlara nasıl davranacaklarını söyleyebilir. Açıkça, insanların rahat olmalarını sağlamak, birbirlerini saygıyla tedavi etmek, başkalarını cinsel etkinlik ya da romantik iletişim kurmak istememek, işten sorumlu olmak, başkalarına geçmemesi ve işyerini temiz tutmak anlamına gelir. Temel büro etiğinden çok sayıda kural üretilebilir veya bazı şirketler çalışanların iyi veya ahlaki bir şeyi nasıl tanımladıklarına dair temel varsayımlardan kural çıkartacağını bekler.

En azından teoride neredeyse tüm ofislere uygulanan bazı ofis ahlakı var. Ev kullanımı için ofis malzemeleri almak, kabalık, telefonda veya şahsen ifade etmek, ve / veya bölgesel istihdam yasalarını ihlal eden herhangi bir şekilde davranmak gibi şeyler yapmak genellikle yanlıştır. Bu davranışlar, kötüye kullanılmaya bağlı olarak uyarılara veya ateşlemeye yol açabilir.

En azından ilgisiz olan diğer faaliyetler arasında, e-posta göndermek, Facebook® sayfasına katkıda bulunmak veya aileye uzun mesafeli telefon görüşmeleri yapmak gibi kişisel işleri yürütmek için çalışma süresinin kullanılması yer alır. Bazı ofisler bu faaliyetlerin bir kısmına belli bir dereceye kadar izin verebilir. Hepsi böyle değil ve bu davranışlar, keskin kınamalar ya da istihdamın sona ermesini sağlayabilir.

Büro etiği sadece örnek olarak düşünüldüğünden, çalışanların bir işte ilk kez iş yaparken etik kodlarını ve temel değerlerini anlamalarına yardımcı olur. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? Tüm ofislerin tanımlanmış bir etik kümesine uymadığı ve bu durumun işe alımın ilk günlerinde anlatılması oldukça kolay olabilir. Çalışanların ve denetim otoritelerinin ahlaki açıdan göz ardı edilmesi, kodun gerçekten işe yaramadığını ve muhtemelen yeni çalışan tarafından göz ardı edilebileceğini ileri sürmektedir. Öte yandan, bir kodu ihlal eden bir kişi, tüm bir ofisten işe yaramadığını ve işyerinde nasıl davranılacağı konusunda örnek alınmaması gerektiğini öne sürüyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?

Para İade Garantisi Nedir?