Office Etik Nedir?
Ofis etiği,
ofis ortamında doğru seçimleri ve davranışları belirlemeye yardımcı olan bir
dizi kod ve değer ve bunlardan türeyen kurallara başvurabilir. Bunlar her bir
ofise bağlı olarak farklılık gösterebilir ve en çok ofisin ifade etmek istediği
ve çalışanların takip etmesini istediği temel değerlere dayanır. Ofis etiğine
birçok şey dahil olabilir veya bazı şirketler açıkça bir etik politika
çizmiyor. İkincisi, bazen sorunlara yol açabilir ve çalışanların etik
ikilemlerle karşı karşıya kaldıklarında kendi kararlarını vermeleri
gerekebilir, çiftçi destek kredisiçünkü bu
etikler her zaman kişisel ahlaki duruşla uyumlu değildir.
Bilge şirket, çalışanların anlamasını ve takip etmesini
istediği değerleri oluşturmaya eğilimlidir ve bunun üzerine kurallar
oluşturabilirler, böylece küçük ahlaki kararlar alınması gerekir. Eğer bir
çekirdek değer, tüm çalışanların işyerinde kendilerini rahat hissetmelerini
sağlamaksa, örneğin, takip edilebilecek bir kural, işyerinde dışarıdan ürün
almak istemez. Bu, bazı çalışanlarda rahatsızlık yaratabilir, bu da çalışırken
bir pazarlama ortamından kaçamayacaklarını hissettirir ve şirket temel
değerlerinden birine karşı çıkacak bir uygulamayı yasaklayabilir.
Aynı temel değerle, ofis ahlakı insanlara nasıl
davranacaklarını söyleyebilir. Açıkça, insanların rahat olmalarını sağlamak,
birbirlerini saygıyla tedavi etmek, başkalarını cinsel etkinlik ya da romantik
iletişim kurmak istememek, işten sorumlu olmak, başkalarına geçmemesi ve
işyerini temiz tutmak anlamına gelir. Temel büro etiğinden çok sayıda kural
üretilebilir veya bazı şirketler çalışanların iyi veya ahlaki bir şeyi nasıl
tanımladıklarına dair temel varsayımlardan kural çıkartacağını bekler.
En azından teoride neredeyse tüm ofislere uygulanan bazı
ofis ahlakı var. Ev kullanımı için ofis malzemeleri almak, kabalık, telefonda
veya şahsen ifade etmek, ve / veya bölgesel istihdam yasalarını ihlal eden
herhangi bir şekilde davranmak gibi şeyler yapmak genellikle yanlıştır. Bu
davranışlar, kötüye kullanılmaya bağlı olarak uyarılara veya ateşlemeye yol
açabilir.
En azından ilgisiz olan diğer faaliyetler arasında, e-posta
göndermek, Facebook® sayfasına katkıda bulunmak veya aileye uzun mesafeli
telefon görüşmeleri yapmak gibi kişisel işleri yürütmek için çalışma süresinin
kullanılması yer alır. Bazı ofisler bu faaliyetlerin bir kısmına belli bir
dereceye kadar izin verebilir. Hepsi böyle değil ve bu davranışlar, keskin
kınamalar ya da istihdamın sona ermesini sağlayabilir.
Büro etiği
sadece örnek olarak düşünüldüğünden, çalışanların bir işte ilk kez iş yaparken
etik kodlarını ve temel değerlerini anlamalarına yardımcı olur. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? Tüm ofislerin tanımlanmış bir etik kümesine
uymadığı ve bu durumun işe alımın ilk günlerinde anlatılması oldukça kolay
olabilir. Çalışanların ve denetim otoritelerinin ahlaki açıdan göz ardı
edilmesi, kodun gerçekten işe yaramadığını ve muhtemelen yeni çalışan
tarafından göz ardı edilebileceğini ileri sürmektedir. Öte yandan, bir kodu
ihlal eden bir kişi, tüm bir ofisten işe yaramadığını ve işyerinde nasıl
davranılacağı konusunda örnek alınmaması gerektiğini öne sürüyor.
Yorumlar
Yorum Gönder