Örgütsel Etkinlik Nedir?



Organizasyonel etkinlik, bir işletmenin veya kuruluşun organizasyonel hedeflerini ne kadar iyi karşıladığının bir ölçütüdür. Organizasyonel etkinliği ölçmek doğru olmayan bir bilim olabilir, çünkü her bir işletme, farklı bir kriter ve öncelikler listesine sahip olacak ve öz değerlendirme yoluyla değerlendirecektir. Bir şirketin organizasyonel etkinlik düzeyini anlamak birkaç nedenden dolayı önemlidir: iç prosedürlerin başlangıç ​​vizyonunu ne kadar iyi karşıladığını görmek için bir check-in görevi görür, yatırımcılara, çiftçi destek kredisi
bağışçılara veya çalışanlara şirketin güçlü yönleri hakkında fikir verir ve İyileştirmelerin odağı olabilecek etkisizlik alanlarını vurgular.

Çoğu durumda, bir işletmenin başarısı veya başarısızlığı, finansal performansla da ölçülemez. Halihazırda kâr elde eden bir şirket bile, misyon beyanının temel değerlerini karşılamada başarısız olursa, yetenekli işçileri cezp edip tutamazsa ve gelecek nesiller için planlar yapmayı planlıyorsa etkisiz olabilir. Organizasyonel etkinlik, bir ölçekteki geniş bir yelpazedeki bir işletmenin büyük resim performansını ölçer. Finansal performans, uzun vadeli planlama, içsel yapı ve temel değerlere bağlılık, organizasyonel etkinliği anlamada kritik bileşenlerden biri olabilir.

Bir kurumun etkinliği hakkında net bir fikir sahibi olmak için, değerlendirilecek açık bir kriterler listesi oluşturmak önemlidir. İki kuruluşun aynı kriterler listesi olmayacaktır, bu yüzden çoğu kar amacı gütmeyen ve kar amacı gütmeyen grup, öz değerlendirme yoluyla etkinliği ölçmektedir. Çalışanlar ve şirket personeli, şirketlerinin ihtiyaçlarını, hedeflerini ve performansını yakından anlamak için en iyi konumdadır. Etkinliğin öz değerlendirmesi, aynı zamanda şirket personelinin bir kuruluşun ilk misyonu ile yeniden iletişime geçmesine yardımcı olabilir. Etkili olmayan alanlar için yeni iş stratejileri icat etmek için yaratıcı bir şekilde çalışarak, çalışanlar işe daha fazla sadakat, amaç ve bağlılık duygusu geliştirebilirler.

Organizasyonel etkinliğin somut formülde ifade edilmesi zor olduğundan, bir şirket elde edilen veya istenen belirli hedefler aracılığıyla bir değerlendirmenin sonuçlarını belirtmeyi seçebilir. Örneğin, çevre temizliğine yönelik yerel bir kar amacı gütmeyen kuruluş, şimdiye kadar tamamlanmış tüm projelerin bir listesini içerebilir. Bir kahve zinciri, yararlı çalışan programlarının yaratılmasını temel değerlerinden biri olarak tutuyorsa, yıllar içinde verdiği bursları veya öğrenim yardımlarını listeleyebilir ve hatta bu programlardan yararlanan çalışanlardan başarı hikayeleri içerebilir. Bir kurumun etkili olduğu yolları listelemek, müşterileri ve bağışçıları çekebilir ve çalışanların moralini değiştirebilir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?


Etkisizlik alanlarını açmak da bir organizasyon için son derece faydalı olabilir. İyileştirilmesi gereken alanlar, bir şirkete gelecek için somut bir strateji sağlar ve işçilerin, hissedarların, bağışçıların veya müşterilerin boru hattından gelen gelişmeler hakkında heyecanlanmalarına izin verir. Mevcut zayıflıkların gelecekteki değişiklikler için bir yol haritası olarak ele alınması, etkinliği arttırmanın harika bir yoludur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?