Örgütsel Etkinlik Nedir?
Organizasyonel
etkinlik, bir işletmenin veya kuruluşun organizasyonel hedeflerini ne kadar iyi
karşıladığının bir ölçütüdür. Organizasyonel etkinliği ölçmek doğru olmayan bir
bilim olabilir, çünkü her bir işletme, farklı bir kriter ve öncelikler
listesine sahip olacak ve öz değerlendirme yoluyla değerlendirecektir. Bir
şirketin organizasyonel etkinlik düzeyini anlamak birkaç nedenden dolayı
önemlidir: iç prosedürlerin başlangıç vizyonunu ne kadar iyi karşıladığını
görmek için bir check-in görevi görür, yatırımcılara, çiftçi destek kredisi
bağışçılara veya çalışanlara şirketin güçlü yönleri hakkında
fikir verir ve İyileştirmelerin odağı olabilecek etkisizlik alanlarını
vurgular.
Çoğu durumda, bir işletmenin başarısı veya başarısızlığı,
finansal performansla da ölçülemez. Halihazırda kâr elde eden bir şirket bile,
misyon beyanının temel değerlerini karşılamada başarısız olursa, yetenekli
işçileri cezp edip tutamazsa ve gelecek nesiller için planlar yapmayı
planlıyorsa etkisiz olabilir. Organizasyonel etkinlik, bir ölçekteki geniş bir
yelpazedeki bir işletmenin büyük resim performansını ölçer. Finansal
performans, uzun vadeli planlama, içsel yapı ve temel değerlere bağlılık,
organizasyonel etkinliği anlamada kritik bileşenlerden biri olabilir.
Bir kurumun etkinliği hakkında net bir fikir sahibi olmak
için, değerlendirilecek açık bir kriterler listesi oluşturmak önemlidir. İki
kuruluşun aynı kriterler listesi olmayacaktır, bu yüzden çoğu kar amacı
gütmeyen ve kar amacı gütmeyen grup, öz değerlendirme yoluyla etkinliği
ölçmektedir. Çalışanlar ve şirket personeli, şirketlerinin ihtiyaçlarını,
hedeflerini ve performansını yakından anlamak için en iyi konumdadır.
Etkinliğin öz değerlendirmesi, aynı zamanda şirket personelinin bir kuruluşun
ilk misyonu ile yeniden iletişime geçmesine yardımcı olabilir. Etkili olmayan
alanlar için yeni iş stratejileri icat etmek için yaratıcı bir şekilde
çalışarak, çalışanlar işe daha fazla sadakat, amaç ve bağlılık duygusu
geliştirebilirler.
Organizasyonel
etkinliğin somut formülde ifade edilmesi zor olduğundan, bir şirket elde edilen
veya istenen belirli hedefler aracılığıyla bir değerlendirmenin sonuçlarını
belirtmeyi seçebilir. Örneğin, çevre temizliğine yönelik yerel bir kar amacı
gütmeyen kuruluş, şimdiye kadar tamamlanmış tüm projelerin bir listesini
içerebilir. Bir kahve zinciri, yararlı çalışan programlarının yaratılmasını
temel değerlerinden biri olarak tutuyorsa, yıllar içinde verdiği bursları veya
öğrenim yardımlarını listeleyebilir ve hatta bu programlardan yararlanan
çalışanlardan başarı hikayeleri içerebilir. Bir kurumun etkili olduğu yolları
listelemek, müşterileri ve bağışçıları çekebilir ve çalışanların moralini
değiştirebilir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Etkisizlik alanlarını açmak da bir organizasyon için son
derece faydalı olabilir. İyileştirilmesi gereken alanlar, bir şirkete gelecek
için somut bir strateji sağlar ve işçilerin, hissedarların, bağışçıların veya
müşterilerin boru hattından gelen gelişmeler hakkında heyecanlanmalarına izin
verir. Mevcut zayıflıkların gelecekteki değişiklikler için bir yol haritası
olarak ele alınması, etkinliği arttırmanın harika bir yoludur.
Yorumlar
Yorum Gönder