Örgütsel Kültür Profili Nedir?



Organizasyonel kültür profili, bir grubun öne çıkan özelliklerini ana hatlarıyla belirleyen bir değerlendirmedir. Buna organizasyonel inançlar, hedefler ve genel takım dinamikleri dahil olabilir. Bir profil, dış etkilerin kuruluşu nasıl şekillendirdiği hakkında bilgi içerebilir. Her türlü organizasyon için bir profil oluşturulabilse de, çiftçi destek kredisi
en çok kurumsal ortamlarda kullanılmaktadır.

Organizasyonel kültür profilinin formatı, ihtiyaç duyulanlara göre değişebilir. Temelleri veya bir raporu birkaç sayfa ile ileten kısa bir paragraf olabilir. Daha uzun profiller genellikle, bir gerilemeden kurtulmak için büyük değişiklikler yapmak isteyen kuruluşlar tarafından kullanılır. Bu bilgi sorun giderme, politika oluşturma ve genel organizasyonel verimliliğe yardımcı olabilir.

Bir organizasyon kültürü profili için bilgi çeşitli şekillerde toplanabilir. Süreç dahili olarak veya bir dış yüklenicinin yardımıyla takip edilebilir. Bir profil oluşturmanın en yaygın yollarından bazıları, çalışan anketleri veya görüşmeler, çalışma ortamının gözlemlenmesi ve geçmiş sorunların incelenmesi ve bunların nasıl ele alındığıdır.

Örgütsel kültür profilinde ana hatları verilen inançlar, tipik olarak grubun değer verdiği temel noktaların bir özetidir. Bu genellikle pazarlama, müşteri memnuniyeti veya belirli bir politika kümesine bağlılık gibi organizasyonel odaklamanın birincil unsurlarını içerir. İnançlar, bir örgütün üyelerini neyin motive ettiğini anlamak için anahtar bir rol oynar.

Bir kültür profili de sıklıkla kuruluşun temel hedeflerini içerecektir. Bu, muhtemelen daha ayrıntılı bir şekilde olsa da, bir görev beyanına benzer. Organizasyonun en değerli amaçlarını özetleyerek, ilk başta neden var olduğunu detaylı bir şekilde anlamak mümkündür. Bu, bir organizasyonun esasları hatırlatarak yolda kalmasına yardımcı olabilir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?


Örgütsel kültür profilinin bir diğer önemli parçası, genel şirket ortamının bir analizidir. Bu grubun temel yapısını ve ekip üyelerinin nasıl etkileşimde bulunduğunu içerir. Bazı ortak ortamlar işbirlikçi, hiyerarşik ve rekabetçi.

Birçok kurum aşağıdaki kültür türlerinden birine girecektir: piyasa, klan, hiyerarşi ve ad-hokrasi. Pazar kültürü, rekabete odaklanma ve hedeflere ulaşma ile yoğun olma eğilimindedir. Klan kültürü, güçlü bir çalışan taahhüdü ve aile tipi bir atmosfer ile işbirlikçi. Hiyerarşi kültürü, politikalara ve yöneticilerin direktiflerine katı bir şekilde bağlı kalarak oldukça gelenekseldir. Ad-hokrasi kültürü son derece yaratıcı ve yenilikçi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Pazar Çekiciliği Nedir?

Performans Bonusu Nedir?

Örgütsel Etkinlik Nedir?