Örgütsel Kültür Profili Nedir?
Organizasyonel
kültür profili, bir grubun öne çıkan özelliklerini ana hatlarıyla belirleyen
bir değerlendirmedir. Buna organizasyonel inançlar, hedefler ve genel takım
dinamikleri dahil olabilir. Bir profil, dış etkilerin kuruluşu nasıl
şekillendirdiği hakkında bilgi içerebilir. Her türlü organizasyon için bir
profil oluşturulabilse de, çiftçi destek kredisi
en çok kurumsal ortamlarda kullanılmaktadır.
Organizasyonel kültür profilinin formatı, ihtiyaç
duyulanlara göre değişebilir. Temelleri veya bir raporu birkaç sayfa ile ileten
kısa bir paragraf olabilir. Daha uzun profiller genellikle, bir gerilemeden
kurtulmak için büyük değişiklikler yapmak isteyen kuruluşlar tarafından
kullanılır. Bu bilgi sorun giderme, politika oluşturma ve genel organizasyonel
verimliliğe yardımcı olabilir.
Bir organizasyon kültürü profili için bilgi çeşitli
şekillerde toplanabilir. Süreç dahili olarak veya bir dış yüklenicinin
yardımıyla takip edilebilir. Bir profil oluşturmanın en yaygın yollarından
bazıları, çalışan anketleri veya görüşmeler, çalışma ortamının gözlemlenmesi ve
geçmiş sorunların incelenmesi ve bunların nasıl ele alındığıdır.
Örgütsel kültür profilinde ana hatları verilen inançlar,
tipik olarak grubun değer verdiği temel noktaların bir özetidir. Bu genellikle
pazarlama, müşteri memnuniyeti veya belirli bir politika kümesine bağlılık gibi
organizasyonel odaklamanın birincil unsurlarını içerir. İnançlar, bir örgütün
üyelerini neyin motive ettiğini anlamak için anahtar bir rol oynar.
Bir kültür
profili de sıklıkla kuruluşun temel hedeflerini içerecektir. Bu, muhtemelen
daha ayrıntılı bir şekilde olsa da, bir görev beyanına benzer. Organizasyonun
en değerli amaçlarını özetleyerek, ilk başta neden var olduğunu detaylı bir
şekilde anlamak mümkündür. Bu, bir organizasyonun esasları hatırlatarak yolda
kalmasına yardımcı olabilir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Örgütsel kültür profilinin bir diğer önemli parçası, genel
şirket ortamının bir analizidir. Bu grubun temel yapısını ve ekip üyelerinin
nasıl etkileşimde bulunduğunu içerir. Bazı ortak ortamlar işbirlikçi, hiyerarşik
ve rekabetçi.
Birçok kurum aşağıdaki kültür türlerinden birine girecektir:
piyasa, klan, hiyerarşi ve ad-hokrasi. Pazar kültürü, rekabete odaklanma ve
hedeflere ulaşma ile yoğun olma eğilimindedir. Klan kültürü, güçlü bir çalışan
taahhüdü ve aile tipi bir atmosfer ile işbirlikçi. Hiyerarşi kültürü,
politikalara ve yöneticilerin direktiflerine katı bir şekilde bağlı kalarak
oldukça gelenekseldir. Ad-hokrasi kültürü son derece yaratıcı ve yenilikçi.
Yorumlar
Yorum Gönder