Örgütsel Kültür ve İnovasyon İlişkisi Nedir?
Örgüt
kültürü ve inovasyonu, bir organizasyonun kendisini daha uygun ve
müşterilerinin ve sürekli gelişen pazarın ihtiyaçlarına uygun hale getirmek
için inovasyon ve yaratıcılığı kullanabilme biçimini ifade eder. Başarılı bir
organizasyon yürütmek, sadece örgütün iç yapısıyla ilgili değildir; Aynı
zamanda organizasyonun içinde çalışması gereken dış ortamı da içerir. Bu
amaçla, organizasyon, hizmetlerini tüketicinin buluşçu haline geldiği yerlere
etkili bir şekilde ulaştırmanın yollarını aramalıdır.çiftçi destek kredisi
Faaliyet gösterdiği ortamın kültür ve alışkanlıklarındaki
değişimlere cevap vermeyi reddeden veya buna cevap vermeyi reddeden bir
kuruluş, daha yaratıcı ve kültürel olarak ilerici örgütlenmeler tarafından
aşamalı olarak devreye girecektir. Örneğin, internetin gelişmesiyle birlikte,
rekor şirketleri, çoğu insanın, artık müzik mağazalarında alışveriş yapmak
yerine, yeni bir müzik edinme kaynağı olarak İnternet'e baktıkları kültüre
girmek zorunda olduklarını fark ettiler. Rekor şirketlerin çoğu, kültürün
yarattığı bu ihtiyacı gören ve içine giren yenilikçi girişimcilerle savaşmaya
çalıştı. Bu örgütler kısa bir süre sonra, bir kültürü değiştiremedikleri için
kaybedilen bir savaşla mücadele ettiklerini fark ettiler.
Bu tür şirketlerin hayatta kalabilmeleri için, ürünlerini
pazarlayabilecekleri yenilikçi yollar bularak değişen kültüre uyum sağlamaları
gerekiyordu. Bu, insanların favori sanatçıları tarafından müzik
indirebilecekleri resmi çevrimiçi kayıt mağazalarına yol açtı. Yenilik,
hayranların bir favori şarkıyı veya tüm kaydı satın alabilmesidir. Hatta bu,
insanların sadece bir favori şarkıyı dinlemek için tüm rekoru satın almak
zorunda oldukları bir dönemden bir yeniliktir.
Organizasyonlar rekabetçi bir pazarda başarılı olmak için
böyle bir organizasyonel kültür ve yenilik gereklidir. Herhangi bir
organizasyonda örgüt kültürünün ve inovasyonun başarısı genellikle iyi yönetime
bağlıdır. Örgütsel yaratıcılık ve yenilik arayışında iyi liderler şarttır. İyi
bir lider açık fikirli, dinamik, vizyoner, karizmatik ve zeki. Bu lider,
yeteneklerini, örgütün hedeflerine uygun olarak yaratıcı fikirler bulmak için
bir organizasyonda çalışanlara ilham vermek ve teşvik etmek için kullanır.
bazen kültürde beklenen bir değişime paralel olarak
piyasanın ihtiyaçlarını öngörmek için bariyerleri zorlamak anlamına gelir. Bu,
pazarda yeni fırsatları aktif olarak araştırmayı ve yeni kavramları denemeyi
içerir. Rekabetçi pazarda pacesetters olarak ortaya çıkabilmek için hesaplanmış
risklerin bir ölçüsünü almak anlamına da gelebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder