Özel Yayıncılık nedir?
Özel
yayıncılık, marka sadakati yaratmak ve güçlendirmek için kullanılan bir
araçtır. Çok özel bir kitleye ve tüketici tipine hitap etmeyi amaçlayan
dergiler, videolar, gazeteler ve broşürler gibi medya üretimini içerir. Özel
yayıncılığın en iyi örneklerinden biri, bir uçuş dergisi, belirli bir havayolu
şirketini kullanan kişileri hedeflemek amacıyla oluşturulan bir yayındır. çiftçi destek kredisi
Uçuş dergisi, pazarlamada özelleştirilmiş medyanın yayınlanmasının
en eski örneklerinden biridir.
Bu tür pazarlama reklam değildir. Aslında, özel yayıncılık,
reklam olarak algılanmadığından emin olmak için kendi yolunun dışına çıkar,
böylece insanlar buna maruz kaldıklarında, onu güvenilir, bilgilendirici ve
yararlı bir kaynak olarak görürler. Bu genellikle doğada bilgi veya
editöryaldır. Örneğin, bir uçuş dergisi dergisinde, insanlar havayolunun özel
bir ifadesi olmaksızın yiyecek önerileri, seyahat incelemeleri ve havayolu
seyahati ile ilgili diğer içerikleri bulabilirler.
Birçok şirket mevcut müşterileri tutmak için özel
yayıncılıktan yararlanmaktadır. Örneğin, bir otomobil şirketi, arabalarını
satın alan, kullanımda olabilecek bilgileri veren ve değerli olduklarını ve
şirket tarafından önemli görüldüğünü hatırlatan kişilere periyodik dergiler
gönderebilir. Bu malzemeler ayrıca yeni müşteriler istemek için kullanılır.
Örneğin, bir gıda ürünleri üreticisi, şirket ve ürünlerine ilgi duyma umuduyla
marketlerde ücretsiz olarak temin edilen bir dergiyi yayınlayabilir.
Özel yayıncılığın inşası son derece özenle yapılır. Üretilen
her medya parçası, tüketici güvenini ve inancını pekiştiren şirketle ilişkili
yaşam tarzı, marka ve değer pazarlamasıyla uyumlu olmalıdır. Örneğin bir lüks
otomobil şirketi, şirketin temel değerlerine aykırı olduğu için tutumlu bir
yaşam tarzını teşvik eden içerik yayınlamaz. Benzer şekilde, bir aile filmi
üreticisi, aile değerlerini güçlendiren özel yayınlamaya odaklanacaktır.
şiir kitapları veya sınıf okuyucular gibi özelleştirilmiş
çalışmaların, bazen “makyaj yayıncılığı” olarak bilinen istek üzerine
yayınlanmasını ifade etmek için kullanırlar. Daha doğru bir şekilde “kendini
yayınlama” olarak bilinen bu tür yayınlar Birisinin hazırladığı malzemeyi almak
ve onu sınırlı bir pazara satmak için yayınlamaktan ibarettir. Kendini
yayınlama ve özel yayıncılık arasındaki ayrım, kendi çalışmalarını tanıtmak ve
dağıtmakla ilgilenen bireylerin kendi yayınlarını kullanırken, marka
bilinirliği ve müşteri sadakatine odaklanan şirketler özel yayıncılıkla
uğraşmalarıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder