Parçalanmış bir endüstri nedir?



Parçalanmış bir endüstri, birçok rakiple birlikte bir iş sektörüdür, ancak hiç kimse, şirketin iş kararlarını etkilemek için yeterince büyük bir pazar payına sahip değildir. Her oyuncu piyasanın derecesine göre küçüktür. Bu, endüstrinin kârlı olmadığı veya büyüme yaşamadığı anlamına gelmez; daha ziyade, yeni rakipler için birkaç çiftçi destek kredisi
engelin bulunduğunun ve kâr fırsatının diğer girişimlerden daha yüksek olarak algılandığının bir işaretidir.

Küçük işletme, genellikle en yaygın tüketici ihtiyaçlarına hitap eden parçalı bir endüstri için bir normdur. Restoranlar, kuaförler ve oto tamir atölyeleri, parçalanmış bir endüstride iş yapan işletmelerin örnekleridir. Başlangıç ​​maliyetleri genellikle mütevazıdır ve küçük bir işletme üzerinde büyük bir sağlayıcıyı kesin olarak destekleyen ölçek ekonomisi yoktur. Birçok işletme, benzersiz bir ürün veya özel hizmet sundukları bir pazar nişini ortaya çıkarmıştır. Tüketici tercihinin çeşitliliği, çoğu endüstri oyuncularının bir coğrafi pazarda kârlı bir şekilde bir arada var olmalarına izin verir.

Parçalanmış bir endüstrinin oluşumuna katkıda bulunan çeşitli faktörler tespit edilmiştir. Bunlar arasında en önemlisi, bir rakibin endüstriye girebileceği veya çıkabileceği kolaylıktır. Ürün geliştirmede, çalışan eğitiminde veya özel ekipmanlarda önemli bir başlangıç ​​yatırımı yoktur. Sanayi düzenlemesi yeni rekabeti engellememekte ya da kurulu işletmelere sübvanse edilmemektedir. Endüstriden çıktıktan sonra, satılamaz ya da yeniden üretilemeyen pahalı mallar üzerinde genellikle zarar almaya gerek yoktur.

Ölçek ekonomileri, üretim maliyetini çok sayıda tek tip ürün üzerinde yaymak suretiyle bir ürünün birim maliyetini düşürür. Bu strateji, yeni ürünlerin ve uzmanlaşmış hizmetlerin ağırlıklı olduğu parçalanmış bir endüstride uygulanamaz. Niş pazarları en iyi seri üretimle değil. Ölçek ekonomisi, büyük bir firmanın coğrafi erişimini artıracak olsa da, parçalanmış bir endüstride bulunmaması, rakip pazarın coğrafi kapsamını sınırlama eğilimindedir.

Bir ürünün dağıtımındaki yüksek nakliye maliyetleri, sınırlı bir pazar alanı içinde birden fazla üreticinin bulunduğu bir çevreyi destekleme eğilimindedir. Bu yapı malzemesi sektöründe çimento, beton ve benzeri ürünlerle görülebilir. Bunları lokal olarak üretmek, onları uzun bir mesafeye taşımaktan daha ucuzdur. Rakiplerin yerel inşaat projelerinin artması ve azalmasıyla piyasaya girip çıktığı parçalanmış bir endüstri teşvik edilmektedir.

Tüketici algısı ve tercihi, parçalanmış bir piyasanın oluşmasında da önemli bir rol oynamaktadır. Kişisel zevklerin çeşitliliği, bir topluluk içinde çok çeşitli restoranlar, giyim mağazaları ve eğlence mekanları için pazar fırsatları yaratır. Birçok tüketici, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
uzak bir şirketin temsilcisi ile doğrudan bir yerel tedarikçi ile anlaşmak için güven verici buluyor. Hukuk ve tıp gibi son derece uzmanlaşmış hizmetlerde, kişisel güven en önemli husus olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?