Pazar Algısı Nedir?
Pazar
algısı, bir şirketin ürün ve hizmetlerine yapılan tüketici yanıtıdır. Olumlu
algıya sahip bir şirket, ürün ve hizmetleri iyi değerlerle sunmak ve
yatırımcılar için sağlam bir satın alım olarak düşünülebilir. Olumsuz
izlenimler, çiftçi destek kredisi
tüketicilerin ve yatırımcıların bir firmayı olumlu
görmediklerini göstermektedir. Şirketler, tüketici müdahalesini araştırmak ve
belirli bir pazardaki konumlarını iyileştirmek için planlar geliştirmek için
çeşitli araçlar kullanabilirler.
Firmaların tüketici gösterimleri, başarılarında önemli bir
rol oynamaktadır. Üstün kalite ve değer olarak kabul edilen ürün ve hizmetlere
sahip bir şirket, daha yüksek bir pazar payı kazanabilir ve genişledikçe yeni
çabalara ilgi çekebilir. Piyasa mavileri, insanların bilgi üzerinde bir iç
izine sahip olduğuna inandıkları zaman, bir şirketin pozitif algısına sahip
olduklarında bu özellikle önemlidir. Örneğin, teknoloji endüstrisindeki ilk uygulayıcılar,
yeni bir ürünün tüketiciler tarafından yakalanıp göz ardı edilip edilmediğini
belirleyebilir.
Şirketler, pazar algısını ölçmek için anketler gibi araçları
kullanabilirler. Katılımcılardan ürün ve hizmetlerin izlenimlerini tartışmaları
ve nerede geliştirilebileceği konusunda bilgi vermelerini isteyebilir. Bir
başka değerlendirme de şirketin rakiplerle karşılaştırıldığında nasıl
algılandığı olabilir. İdeal olarak, yanıtlar sadece mevcut ve geçmiş
müşterilerden değil, aynı zamanda genel kamuoyundan da toplanmalıdır. Bir
şirkete aşina olmayan kişiler, piyasa algısı hakkında, şirketlere ağız kelimesi
ile neyin donduğunu bildirdikleri için ilginç bilgiler sağlayabilir.
Reklam,
pazar algısını şekillendirmek için kullanılan en önemli araçlardan biridir. Reklam
kampanyaları geliştiren şirketler, ihtiyaçlarını karşılayan reklamlar
oluşturmak için hedeflerini ve yansıtmak istedikleri imajları tartışmak üzere
bir araya gelebilir. Örneğin, bir hukuk bürosu, bir İnternet servis sağlayıcısı
için iyi çalışabilecek olanlar gibi anlamsız, ilginç reklamlar yayınlamak
istemeyebilir, çünkü güvenilir ve yerleşik bir imajı yansıtmak istiyor.
Danışmanlar, şirketlerin reklam kampanyalarını düzenlemelerine ve
kullanıcıların nasıl yanıt verdiklerini görmek için test pazarlarında reklam
yayınlamalarına yardımcı olabilir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Eğer sonuçlar bir şirketin olumsuz bir imaj problemine sahip
olduğunu gösteriyorsa, çeşitli önlemler alması gerekebilir. Zayıf piyasa
algısını ele almak için basit yollar, reklam stratejilerini değiştirmek ve
burslar, hibeler ve diğer sosyal yardımlar yoluyla topluluklara dahil olmayı
içerebilir. Şirketler ayrıca tüketicilere cevap vermek için ürün ve hizmetleri
yeniden tasarlayabilir. Daha da önemlisi, şirketler kendilerini yeniden
markalamaya karar verebilirler; bu da eski bir imajla ilişkilendirilen bagaj
olmadan taze olmaya başlamak için yeni isimler seçmeyi de içerebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder