Pazar Algısı Nedir?



Pazar algısı, bir şirketin ürün ve hizmetlerine yapılan tüketici yanıtıdır. Olumlu algıya sahip bir şirket, ürün ve hizmetleri iyi değerlerle sunmak ve yatırımcılar için sağlam bir satın alım olarak düşünülebilir. Olumsuz izlenimler, çiftçi destek kredisi
tüketicilerin ve yatırımcıların bir firmayı olumlu görmediklerini göstermektedir. Şirketler, tüketici müdahalesini araştırmak ve belirli bir pazardaki konumlarını iyileştirmek için planlar geliştirmek için çeşitli araçlar kullanabilirler.

Firmaların tüketici gösterimleri, başarılarında önemli bir rol oynamaktadır. Üstün kalite ve değer olarak kabul edilen ürün ve hizmetlere sahip bir şirket, daha yüksek bir pazar payı kazanabilir ve genişledikçe yeni çabalara ilgi çekebilir. Piyasa mavileri, insanların bilgi üzerinde bir iç izine sahip olduğuna inandıkları zaman, bir şirketin pozitif algısına sahip olduklarında bu özellikle önemlidir. Örneğin, teknoloji endüstrisindeki ilk uygulayıcılar, yeni bir ürünün tüketiciler tarafından yakalanıp göz ardı edilip edilmediğini belirleyebilir.

Şirketler, pazar algısını ölçmek için anketler gibi araçları kullanabilirler. Katılımcılardan ürün ve hizmetlerin izlenimlerini tartışmaları ve nerede geliştirilebileceği konusunda bilgi vermelerini isteyebilir. Bir başka değerlendirme de şirketin rakiplerle karşılaştırıldığında nasıl algılandığı olabilir. İdeal olarak, yanıtlar sadece mevcut ve geçmiş müşterilerden değil, aynı zamanda genel kamuoyundan da toplanmalıdır. Bir şirkete aşina olmayan kişiler, piyasa algısı hakkında, şirketlere ağız kelimesi ile neyin donduğunu bildirdikleri için ilginç bilgiler sağlayabilir.

Reklam, pazar algısını şekillendirmek için kullanılan en önemli araçlardan biridir. Reklam kampanyaları geliştiren şirketler, ihtiyaçlarını karşılayan reklamlar oluşturmak için hedeflerini ve yansıtmak istedikleri imajları tartışmak üzere bir araya gelebilir. Örneğin, bir hukuk bürosu, bir İnternet servis sağlayıcısı için iyi çalışabilecek olanlar gibi anlamsız, ilginç reklamlar yayınlamak istemeyebilir, çünkü güvenilir ve yerleşik bir imajı yansıtmak istiyor. Danışmanlar, şirketlerin reklam kampanyalarını düzenlemelerine ve kullanıcıların nasıl yanıt verdiklerini görmek için test pazarlarında reklam yayınlamalarına yardımcı olabilir.kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?


Eğer sonuçlar bir şirketin olumsuz bir imaj problemine sahip olduğunu gösteriyorsa, çeşitli önlemler alması gerekebilir. Zayıf piyasa algısını ele almak için basit yollar, reklam stratejilerini değiştirmek ve burslar, hibeler ve diğer sosyal yardımlar yoluyla topluluklara dahil olmayı içerebilir. Şirketler ayrıca tüketicilere cevap vermek için ürün ve hizmetleri yeniden tasarlayabilir. Daha da önemlisi, şirketler kendilerini yeniden markalamaya karar verebilirler; bu da eski bir imajla ilişkilendirilen bagaj olmadan taze olmaya başlamak için yeni isimler seçmeyi de içerebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?