Pazar Ortamı Nedir?



Pazar ortamı, bir piyasanın gerçek performansı üzerinde bir etkisi olan tüm unsurları kolektif olarak tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bu, pazarın kendisi dahilinde meydana gelen olayları ve faktörleri ve ayrıca pazarın dışında kalan tüm öğeleri içerir. Pazar ortamını tanımlamanın ardındaki fikir, piyasada hangi güçlerin bir miktar etki yarattığını anlamak ve bir pazarın bu güçlere niçin ve nasıl belirli şekillerdeçiftçi destek kredisi
tepki verdiğini anlamaktır.

Pazar ortamını anlamada, piyasanın gerçek hareketini şekillendiren değişken faktörleri dikkate almak önemlidir. Tipik olarak, bu faktörler, tür ve doğada mikro çevre veya makro çevre olarak tanımlanır. Her bir faktörü sırayla ele alırken, süreç aynı zamanda tüm faktörlerin pazarda nihai etkiyi yaratmak için birlikte nasıl çalıştığını anlamaya da çağırır.

Piyasa ortamının mikro çevre özellikleri, genellikle şirketlerle ilgili dahili unsurlara ve pazarda nasıl performans gösterdiğine odaklanmaktadır. Kurumsal yapı ve organizasyon, işletmedeki kaynakların dağıtımı, hatta sahipler, yöneticiler ve çalışanlar arasındaki etkileşimi yöneten politika ve prosedürlergibi faktörler bu değerlendirmenin bir parçası olarak kabul edilir. Şirketin günlük operasyonel süreçleri ve özellikleri ile birlikte, satıcı ortaklarla çalışma ilişkileri, rakiplerle karşılaştırmalar, şirketin ve kamuoyunun genel kamu algısı gibi faktörler de rol oynayacak. piyasa ortamının mevcut durumu.

Göz önünde bulundurulması gereken mikro çevresel faktörlerin yanı sıra, makro-ortam olarak sınıflandırılan faktörler de vardır. Burada, ürünlerin üretildiği ve satışa sunulduğu politik iklim, malların nasıl üretildiğini ve satıldığını etkileyen hükümet mevzuatı ve hatta mevcut ekonomik koşulların şirketin kalıcılığı üzerindeki etkisi gibi konular üzerinde durulmaktadır. rekabetçi. Bir makroçevresel faktör kavramı da, ürünlerin sahip olduğu tüketici güveni ve bu güvenin satışa nasıl dönüştüğü ile ilgilidir.

Pazar ortamını belirli bir şirket ile ilgili olarak anlamak, sadece bilinen tüm faktörleri tanımlamakla kalmayıp, aynı zamanda, şirketin faaliyet göstermesi gereken ortamı yaratmak için bu faktörlerin nasıl bir araya getirildiğini anlamayı gerektirir. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
Günümüzün iş ortamını oluşturmak için bilinen tüm faktörlerin bir araya gelmesi hakkında bir fikre sahip olarak, farklı unsurların etkisinin ebb ve akışına bağlı olarak, gelecekte farklı piyasa hareketleri için potansiyelleri düşünmek daha kolaydır. Pazar ortamının bugün nerede durduğunu doğru bir şekilde değerlendirerek ve bu bilgiyi pazarın yarına ineceği projeye göre kullanarak, gelecekteki zorlukların üstesinden gelmek için prosedürlerde, üretim seviyelerinde ve hatta pazarlama stratejilerinde değişiklikler yapabilir ve nihayetinde kabul edilebilir gelir düzeyi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?