Pazar Ortamı Nedir?
Pazar
ortamı, bir piyasanın gerçek performansı üzerinde bir etkisi olan tüm unsurları
kolektif olarak tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bu, pazarın kendisi
dahilinde meydana gelen olayları ve faktörleri ve ayrıca pazarın dışında kalan
tüm öğeleri içerir. Pazar ortamını tanımlamanın ardındaki fikir, piyasada hangi
güçlerin bir miktar etki yarattığını anlamak ve bir pazarın bu güçlere niçin ve
nasıl belirli şekillerdeçiftçi destek kredisi
tepki verdiğini anlamaktır.
Pazar ortamını anlamada, piyasanın gerçek hareketini
şekillendiren değişken faktörleri dikkate almak önemlidir. Tipik olarak, bu
faktörler, tür ve doğada mikro çevre veya makro çevre olarak tanımlanır. Her
bir faktörü sırayla ele alırken, süreç aynı zamanda tüm faktörlerin pazarda
nihai etkiyi yaratmak için birlikte nasıl çalıştığını anlamaya da çağırır.
Piyasa ortamının mikro çevre özellikleri, genellikle
şirketlerle ilgili dahili unsurlara ve pazarda nasıl performans gösterdiğine
odaklanmaktadır. Kurumsal yapı ve organizasyon, işletmedeki kaynakların
dağıtımı, hatta sahipler, yöneticiler ve çalışanlar arasındaki etkileşimi
yöneten politika ve prosedürlergibi faktörler bu değerlendirmenin bir parçası
olarak kabul edilir. Şirketin günlük operasyonel süreçleri ve özellikleri ile
birlikte, satıcı ortaklarla çalışma ilişkileri, rakiplerle karşılaştırmalar,
şirketin ve kamuoyunun genel kamu algısı gibi faktörler de rol oynayacak.
piyasa ortamının mevcut durumu.
Göz önünde bulundurulması gereken mikro çevresel faktörlerin
yanı sıra, makro-ortam olarak sınıflandırılan faktörler de vardır. Burada,
ürünlerin üretildiği ve satışa sunulduğu politik iklim, malların nasıl
üretildiğini ve satıldığını etkileyen hükümet mevzuatı ve hatta mevcut ekonomik
koşulların şirketin kalıcılığı üzerindeki etkisi gibi konular üzerinde
durulmaktadır. rekabetçi. Bir makroçevresel faktör kavramı da, ürünlerin sahip
olduğu tüketici güveni ve bu güvenin satışa nasıl dönüştüğü ile ilgilidir.
Pazar
ortamını belirli bir şirket ile ilgili olarak anlamak, sadece bilinen tüm
faktörleri tanımlamakla kalmayıp, aynı zamanda, şirketin faaliyet göstermesi
gereken ortamı yaratmak için bu faktörlerin nasıl bir araya getirildiğini
anlamayı gerektirir. kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
Günümüzün iş ortamını oluşturmak için bilinen tüm
faktörlerin bir araya gelmesi hakkında bir fikre sahip olarak, farklı
unsurların etkisinin ebb ve akışına bağlı olarak, gelecekte farklı piyasa
hareketleri için potansiyelleri düşünmek daha kolaydır. Pazar ortamının bugün
nerede durduğunu doğru bir şekilde değerlendirerek ve bu bilgiyi pazarın yarına
ineceği projeye göre kullanarak, gelecekteki zorlukların üstesinden gelmek için
prosedürlerde, üretim seviyelerinde ve hatta pazarlama stratejilerinde
değişiklikler yapabilir ve nihayetinde kabul edilebilir gelir düzeyi.
Yorumlar
Yorum Gönder