Pazar Payı Analizi Nedir?



Pazar payı analizi, bir işletmenin durumunu, satış bölgesinde rakipleriyle karşılaştırır. Rakiplerin isimleri, piyasa büyüklüğünün bir göstergesi ve geçmiş ve öngörülen pazar büyümesinin incelenmesi de dahil olmak üzere bu tür analizlerçiftçi destek kredisi
için toplanan birçok bilgi türü vardır. Pazar payı analizinin tipik bir hedefi, işletmenin hedefleyeceği pazar payının bir bölümünü belirlemektir.

Pazar payı analizinin önemli bir görevi, incelenen işletmenin türü için pazar payının değerini belirlemektir. Bu değeri bulmak için birkaç faktör belirlenmelidir. Bu, sektörün pazarının boyutunu ve ne tür ürünlerin satıldığını içerir. Pazarın genel büyüklüğü, gelir ve satış hacmi ile belirlenebilir. Bu faktörler belirtilen bir zaman dilimi içerisinde incelenir.

Pazarın büyüklüğü bilindiğinde, pazar payı analizinin bir sonraki adımı, her işletmenin sahip olduğu yüzde oranını belirlemektir. Eğer az sayıda işletme satışların büyük bir yüzdesini oluşturuyorsa, o zaman bölge oldukça yoğun pazarlanmaktadır. Satışlar birkaç farklı işletmeye daha eşit bir şekilde dağıtıldığında, pazar parçalanır. Bu egzersizin temel amacı, alandaki en iyi rakipleri belirlemektir.

Piyasadaki en çok ve en az başarılı rakiplerin analizi, pazar payı analizinin önemli bir faktörü olabilir. Bir şirketin diğeriyle mücadele ederken neden başarılı olduğunu anlayarak, bir şirketin işi genişletmek için sağlam bir strateji geliştirebilir. Bu, daha küçük işletmelerin hatalarını önlemek ve büyük işletmelerin zaferlerinden ve hatalarından ders çıkarmaktan ibarettir.

Pazar payı analizi, yalnızca pazardaki bir işletmenin genel yüzdesini değil, aynı zamanda farklı alanlardaki statüsünü daha ayrıntılı bir şekilde analiz edecektir. Örneğin, bir işletmenin genel olarak oldukça düşük bir pazar payı olabilir, ancak belirli bir ürünün satışında hakim olabilir. Pazar payının bu yönünü anlamak, bir şirketin gelecekteki ürün geliştirmeyi, güçlü bir sektörü büyütmeye devam etmeyi veya diğer alanlarda daha güçlü bir şekilde rekabet etmeyi hedeflemesini sağlamaya yardımcı olabilir.

Pazar payı analizinin bir başka yönü, pazar kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
büyümesinin incelenmesidir. Önümüzdeki birkaç yıl içinde pazar talebinin ve genel ekonominin nasıl değişeceği tahmin edilerek, bir işletme büyüme stratejisi oluşturabilir. Bu, yeni bir ihtiyacı doldurarak, farklı bir nüfusa hizmet vererek ya da teknoloji gibi alanlardaki gelişmelere uyum sağlayarak daha fazla pazar payına sahip olmak için daha fazla fırsatın olabileceğini belirleyebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?