Pazar Payı Analizi Nedir?
Pazar payı
analizi, bir işletmenin durumunu, satış bölgesinde rakipleriyle karşılaştırır.
Rakiplerin isimleri, piyasa büyüklüğünün bir göstergesi ve geçmiş ve öngörülen
pazar büyümesinin incelenmesi de dahil olmak üzere bu tür analizlerçiftçi destek kredisi
için toplanan birçok bilgi türü vardır. Pazar payı
analizinin tipik bir hedefi, işletmenin hedefleyeceği pazar payının bir
bölümünü belirlemektir.
Pazar payı analizinin önemli bir görevi, incelenen
işletmenin türü için pazar payının değerini belirlemektir. Bu değeri bulmak
için birkaç faktör belirlenmelidir. Bu, sektörün pazarının boyutunu ve ne tür
ürünlerin satıldığını içerir. Pazarın genel büyüklüğü, gelir ve satış hacmi ile
belirlenebilir. Bu faktörler belirtilen bir zaman dilimi içerisinde incelenir.
Pazarın büyüklüğü bilindiğinde, pazar payı analizinin bir
sonraki adımı, her işletmenin sahip olduğu yüzde oranını belirlemektir. Eğer az
sayıda işletme satışların büyük bir yüzdesini oluşturuyorsa, o zaman bölge
oldukça yoğun pazarlanmaktadır. Satışlar birkaç farklı işletmeye daha eşit bir
şekilde dağıtıldığında, pazar parçalanır. Bu egzersizin temel amacı, alandaki
en iyi rakipleri belirlemektir.
Piyasadaki en çok ve en az başarılı rakiplerin analizi,
pazar payı analizinin önemli bir faktörü olabilir. Bir şirketin diğeriyle
mücadele ederken neden başarılı olduğunu anlayarak, bir şirketin işi
genişletmek için sağlam bir strateji geliştirebilir. Bu, daha küçük
işletmelerin hatalarını önlemek ve büyük işletmelerin zaferlerinden ve
hatalarından ders çıkarmaktan ibarettir.
Pazar payı analizi, yalnızca pazardaki bir işletmenin genel
yüzdesini değil, aynı zamanda farklı alanlardaki statüsünü daha ayrıntılı bir
şekilde analiz edecektir. Örneğin, bir işletmenin genel olarak oldukça düşük
bir pazar payı olabilir, ancak belirli bir ürünün satışında hakim olabilir.
Pazar payının bu yönünü anlamak, bir şirketin gelecekteki ürün geliştirmeyi,
güçlü bir sektörü büyütmeye devam etmeyi veya diğer alanlarda daha güçlü bir
şekilde rekabet etmeyi hedeflemesini sağlamaya yardımcı olabilir.
büyümesinin incelenmesidir. Önümüzdeki birkaç yıl içinde
pazar talebinin ve genel ekonominin nasıl değişeceği tahmin edilerek, bir
işletme büyüme stratejisi oluşturabilir. Bu, yeni bir ihtiyacı doldurarak,
farklı bir nüfusa hizmet vererek ya da teknoloji gibi alanlardaki gelişmelere
uyum sağlayarak daha fazla pazar payına sahip olmak için daha fazla fırsatın
olabileceğini belirleyebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder