Pazarlama Denetimi Nedir?



Pazarlama kontrolü, bir şirketin pazarlama planlarını orijinal hedeflerine ulaşmak için yönlendirdiği süreci ifade eder. Bu süreç, bir pazarlama kampanyasının her adımında ideal olarak ulaşılacak olan performans standartlarını belirleyerek elde edilir. Bu standartlar yerine getirilmezse, düzeltici eylemin yapılması gerekir. Pazar araştırması, çiftçi destek kredisi
pazar payı, satış ve nakit akışı gibi mali işaretlerin analizi ve müşteri geribildirimi ve hizmet düzeylerinden toplanan müşteri ilişkileri bilgileri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, pazarlama kontrolünü gerçekleştirmenin birçok yöntemi vardır.

Çok az etkili pazarlama kampanyaları rastgele hareketle elde edilir. Başarılı pazarlama genellikle birçok varyasyonun mümkün olabileceği genel bir süreçten elde edilir. Temel plan, kampanyanın, bu hedeflere ulaşmayı amaçlayan planları ve stratejileri karşılayacak şekilde tasarlanması ve tasarlanması için hedeflerin oluşturulmasını içerir. Eğer bu planlar istenen standartların altında kalmaya başlarsa, kampanyanın bir kez daha doğru yönde işaretlenmesi için ayarlanması gerekir. Pazarlama kontrolü, orijinal planların nerede yetersiz kaldığı ve bu sorunları düzeltmek için atılan adımların analizini içerir.

Kampanyanın istenen ve fiili etkisinin farklılaştığı noktada, durumu düzeltmek için stratejiler uygulanmalıdır. Daha fazla hasar alınamayacağı için, herhangi bir önlem alınmadan önce problemlerin belirlenmesi gerekir. Sorunlar belirlendikten sonra, istenen hedeflerin ortaya çıkarılması için uygun bir pazarlama kontrol yöntemi uygulanabilir.

Araştırma, pazarlama kampanyasının ne kadar iyi ilerlediğinin belirlenmesi için en belirgin araçtır. Bu müşteri anketleri veya ürün testi ile yapılabilir. Odak grupları, ürünün istenilen hedef kitleye ulaşıp ulaşmadığını veya pazarlama tekniklerinin istenen mesaja ulaşıp ulaşmadığını tespit etmenin bir başka popüler yoludur.

Satış raporları veya nakit akışı toplamları gibi ölçülebilir ölçüler, ne tür pazarlama kontrolünün gerçekleşmesi gerektiğini belirlemenin somut bir yoludur. Pazarlama yöneticileri, pazarlama yatırımlarında istenen getiriyi alıp almadıklarını anlamak kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
için bu numaraları kullanabilirler. Aksi halde düzeltici eylemin gerçekleşmesi gerekir. Bu, satış veya karı artırma girişimi, ürün veya hizmetin görünürlüğünü arttırmak için ilave tanıtım girişimleri veya ciddi bir eylem gerekliyse, pazarlamanın eksiksiz bir şekilde gözden geçirilmesi amacıyla ürün veya hizmette fiyatlandırma değişiklikleri şeklinde olabilir. kampanya.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?