Pazarlama Denetimi Nedir?
Pazarlama
kontrolü, bir şirketin pazarlama planlarını orijinal hedeflerine ulaşmak için
yönlendirdiği süreci ifade eder. Bu süreç, bir pazarlama kampanyasının her
adımında ideal olarak ulaşılacak olan performans standartlarını belirleyerek
elde edilir. Bu standartlar yerine getirilmezse, düzeltici eylemin yapılması
gerekir. Pazar araştırması, çiftçi destek kredisi
pazar payı, satış ve nakit akışı gibi mali işaretlerin
analizi ve müşteri geribildirimi ve hizmet düzeylerinden toplanan müşteri
ilişkileri bilgileri dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, pazarlama
kontrolünü gerçekleştirmenin birçok yöntemi vardır.
Çok az etkili pazarlama kampanyaları rastgele hareketle elde
edilir. Başarılı pazarlama genellikle birçok varyasyonun mümkün olabileceği
genel bir süreçten elde edilir. Temel plan, kampanyanın, bu hedeflere ulaşmayı
amaçlayan planları ve stratejileri karşılayacak şekilde tasarlanması ve
tasarlanması için hedeflerin oluşturulmasını içerir. Eğer bu planlar istenen
standartların altında kalmaya başlarsa, kampanyanın bir kez daha doğru yönde
işaretlenmesi için ayarlanması gerekir. Pazarlama kontrolü, orijinal planların
nerede yetersiz kaldığı ve bu sorunları düzeltmek için atılan adımların analizini
içerir.
Kampanyanın istenen ve fiili etkisinin farklılaştığı
noktada, durumu düzeltmek için stratejiler uygulanmalıdır. Daha fazla hasar
alınamayacağı için, herhangi bir önlem alınmadan önce problemlerin belirlenmesi
gerekir. Sorunlar belirlendikten sonra, istenen hedeflerin ortaya çıkarılması
için uygun bir pazarlama kontrol yöntemi uygulanabilir.
Araştırma, pazarlama kampanyasının ne kadar iyi
ilerlediğinin belirlenmesi için en belirgin araçtır. Bu müşteri anketleri veya
ürün testi ile yapılabilir. Odak grupları, ürünün istenilen hedef kitleye
ulaşıp ulaşmadığını veya pazarlama tekniklerinin istenen mesaja ulaşıp
ulaşmadığını tespit etmenin bir başka popüler yoludur.
Satış
raporları veya nakit akışı toplamları gibi ölçülebilir ölçüler, ne tür pazarlama
kontrolünün gerçekleşmesi gerektiğini belirlemenin somut bir yoludur. Pazarlama
yöneticileri, pazarlama yatırımlarında istenen getiriyi alıp almadıklarını
anlamak kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
için bu numaraları kullanabilirler. Aksi halde düzeltici
eylemin gerçekleşmesi gerekir. Bu, satış veya karı artırma girişimi, ürün veya
hizmetin görünürlüğünü arttırmak için ilave tanıtım girişimleri veya ciddi bir
eylem gerekliyse, pazarlamanın eksiksiz bir şekilde gözden geçirilmesi amacıyla
ürün veya hizmette fiyatlandırma değişiklikleri şeklinde olabilir. kampanya.
Yorumlar
Yorum Gönder