Pazarlama İdari Asistanı nedir?
Bir
pazarlama idari asistanı, bir şirketin satış veya pazarlama departmanı ile
birlikte çalışır ve çok çeşitli günlük görevlere sahip olabilir. Bu alandaki
birçok pozisyon, idari yeteneklerin ve satış bilincinin bir karışımını
gerektirir. Birçokçiftçi destek kredisi
satış ve pazarlama uzmanı işlerini asistan olarak alır,
çünkü iş pazarlama endüstrisine değerli bir deneyim ve içgörü sağlayabilir.
Bir pazarlama idari asistanı genellikle bilgisayar ve
organizasyon becerileri için çok değerlidir. Bazı görevleri, şirket veya müşteri
bültenlerini göndermek, potansiyel müşterilere tanıtım bilgileri sağlamak ve
şirketin satış mesajını oluşturmaya yardımcı olabilir. Elektronik tablo, grafik
ve kelime işlem programları ile yeterlilik genellikle pazarlama asistanları
için bir gerekliliktir. Bu idari asistanlar, bir pazarlama veya satış
departmanının hem pratik hem de yaratıcı yönleriyle rahat olmalıdır.
Bir pazarlama idari asistanının günlük sorumlulukları,
şirketin ihtiyaçlarına bağlı olarak sürekli değişebilir. Ortak görevler arasında
dosyalama, toplantıların planlanması ve endüstri etkinlikleri, araştırma ve
müşteri etkileşimi yer alır. Satış ve pazarlamada yetenek ya da deneyime sahip
asistanlar, bir şirketin tanıtım çalışmalarına katkıda bulunabilir, müşterilere
göndermek için el ilanları, satış paketleri ve promosyon malzemeleri
oluşturabilir. Birçok satış uzmanı, departmanı görevde tutmaya yardımcı olmak
için asistanlara yoğun şekilde güvenmektedir ve denetçiler seyahat ederken ya
da ulaşamadıklarında departmanı yönetmelerini gerektirebilir.
Bir pazarlama idari asistanı için eğitim ve iş tarihi
gereksinimleri de pozisyondan pozisyona değişebilir. Bazı şirketler bir
üniversite derecesi ve satış veya pazarlamada bir arka plan gerektirir.
Diğerleri, en az bir lise diploması ve önceki patronların önerileri formunda
bazı yetenek kanıtları isteyebilir. İş yeri veya yaşam tarzı konusunda da bazı
esneklik gerektirebilir, çünkü sahadaki pek çok pozisyon sık seyahatler ya da
şirket şubeleri arasında aktarım gerektirir.
Pazarlama asistanları çoğu zaman karmaşık zamanlama ve çoklu
görevlerde başarılı olurlar, çünkü çalışmaların çoğu müşteri ve şirket
personeli arasındaki etkileşimleri koordine etmekten ibarettir. Büyük bir
müşteri tabanına sahip olan şirketlerde, büyük anılara sahip bir pazarlama
yönetim asistanı, müşterinin geçmişini ve ayrıntılarını bir andan itibaren
hatırlaması gerektiğinden muazzam bir varlık olabilir. Buna ek olarak, satışlar
genellikle şirket ile müşteri arasındaki iyi ilişkilere bağlı olduğundan,
kişilik bazen başarılı istihdamda büyük bir faktör olabilir. Müşterilerle iyi
ilişkileri sürdürmek için, idari asistanın gergin durumlarda sakin kalması ve
mükemmel, güler yüzlü hizmet sunabilmesi gerekir.
Pazarlama
müdür yardımcısı pozisyonu, çalışanların alan hakkında içsel bilgi sahibi
olmalarını sağlar. Alanda kariyer planlayanlar için, bu tür bir işte çalışmak,
daha iyi ücretli veya daha ileri düzey pozisyonlar için başvuruda bulunurken
ona bir bacak verebilir. Bir asistanınkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
işvereni, hattan aşağıya ilerleme fırsatları sağlayamasa
bile, müşterilerle bu kadar yakın çalışmayı deneyimlemek, iddialı bir asistana
iyi ilişkiler kurmak ve diğer şirketler üzerinde olumlu bir izlenim yaratmak
için harika bir fırsat verebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder