Pazarlama kanalları nelerdir?
Pazarlama
kanalları, ürünlerin üreticiden distribütöre ve son kullanıcıya nasıl geçtiğini
ifade eder. Dağıtım kanalları olarak da adlandırılan bir şirketin pazarlama
kanalının sayısı ve verimliliği şirketin başarısı üzerinde güçlü bir etkiye
sahip çiftçi destek kredisi
olabilir. Bir şirketin mallarını pazarlamak için yeterli
kanalı yoksa veya kanallar verimsiz ve pahalıysa, bir şirketin ürünleri için
müşterileri bulması ve / veya ürünlerinin satışını kar etmesi zor olabilir.
Genellikle doğrudan pazarlama şirketleri olarak anılan bazı
şirketler, ürünü doğrudan üreticiden son kullanıcıya veya tüketiciye satarlar.
Bu gibi durumlarda, şirketler pazarlama kanalları oluşturmaz veya kurmaz. Bunun
yerine, tüketici siparişleri doğrudan ve ürün ona gönderilir, pazarlama ve
dağıtım maliyetlerini azaltır. Bununla birlikte, bir üreticinin, müşterileri
bir müşterinin araya girebileceği yerel bir perakendeciye gitmesi veya hiç bir
yere gitmesi için herhangi bir mağazanın olmaması durumunda, daha az uygun
olabileceği için, bir pazarlama firmasının bu pazarlama biçimini kullanarak
konumlandırması zor olabilir; Ancak İnternet, bu sorunu biraz azaltmış ve daha
doğrudan satışlara yol açmıştır.
Ancak çoğu zaman, ürünler doğrudan üreticiden son
kullanıcıya gitmez. Bunun yerine, ürünler önce bir distribütöre veya perakende
satış noktasına gönderilir. Bir ürünün gönderildiği perakende satış noktaları
ve distribütörler, pazarlama kanallarına yönlendirilebilir. Örneğin, giyim
üreten bir şirketin birden fazla pazarlama kanalına sahip olabilir: giyim
eşyalarını ülke çapında butik mağazalara ve büyük zincir mağazalar ve
mağazalara da gönderebilir.
Ürünün üreticiden distribütöre veya ürününü satan mağazaya
nasıl ulaştığı, pazarlama kanalının bir parçasıdır. Giysiler, giysi tasarımcısından
tasarımını oluşturan şirketi, tüm butiklere tasarımını butiklere taşıyan
nakliye şirketine taşıyabilir. Bu belirli bir pazarlama kanalı. Eşyaları
mağazalara göndermek için farklı bir kanal kullanılabilir; Örneğin, belki de
farklı bir nakliye şirketi kullanılır veya daha büyük mağazalara satılan
ürünleri üretmek için farklı bir üretici kullanılır.
Genellikle,
pazarlama kanallarındaki daha fazla adım, nihai maliyet tüketiciye daha yüksek.
Bu fenomen, kanalda yer alan her bireyin veya "ortadaki erkeklerin"
her birine bir prim veya ücret ödenmesi gerektiğinden ortaya çıkar.
Dolayısıyla, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
doğrudan satışta satılan bir kalem, tüketiciye ulaşmadan
önce birkaç dağıtım adımı yoluyla gönderilmesi gereken aynı maddeden çok daha
ucuza mal olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder