Pazarlama kanalları nelerdir?



Pazarlama kanalları, ürünlerin üreticiden distribütöre ve son kullanıcıya nasıl geçtiğini ifade eder. Dağıtım kanalları olarak da adlandırılan bir şirketin pazarlama kanalının sayısı ve verimliliği şirketin başarısı üzerinde güçlü bir etkiye sahip çiftçi destek kredisi
olabilir. Bir şirketin mallarını pazarlamak için yeterli kanalı yoksa veya kanallar verimsiz ve pahalıysa, bir şirketin ürünleri için müşterileri bulması ve / veya ürünlerinin satışını kar etmesi zor olabilir.

Genellikle doğrudan pazarlama şirketleri olarak anılan bazı şirketler, ürünü doğrudan üreticiden son kullanıcıya veya tüketiciye satarlar. Bu gibi durumlarda, şirketler pazarlama kanalları oluşturmaz veya kurmaz. Bunun yerine, tüketici siparişleri doğrudan ve ürün ona gönderilir, pazarlama ve dağıtım maliyetlerini azaltır. Bununla birlikte, bir üreticinin, müşterileri bir müşterinin araya girebileceği yerel bir perakendeciye gitmesi veya hiç bir yere gitmesi için herhangi bir mağazanın olmaması durumunda, daha az uygun olabileceği için, bir pazarlama firmasının bu pazarlama biçimini kullanarak konumlandırması zor olabilir; Ancak İnternet, bu sorunu biraz azaltmış ve daha doğrudan satışlara yol açmıştır.

Ancak çoğu zaman, ürünler doğrudan üreticiden son kullanıcıya gitmez. Bunun yerine, ürünler önce bir distribütöre veya perakende satış noktasına gönderilir. Bir ürünün gönderildiği perakende satış noktaları ve distribütörler, pazarlama kanallarına yönlendirilebilir. Örneğin, giyim üreten bir şirketin birden fazla pazarlama kanalına sahip olabilir: giyim eşyalarını ülke çapında butik mağazalara ve büyük zincir mağazalar ve mağazalara da gönderebilir.

Ürünün üreticiden distribütöre veya ürününü satan mağazaya nasıl ulaştığı, pazarlama kanalının bir parçasıdır. Giysiler, giysi tasarımcısından tasarımını oluşturan şirketi, tüm butiklere tasarımını butiklere taşıyan nakliye şirketine taşıyabilir. Bu belirli bir pazarlama kanalı. Eşyaları mağazalara göndermek için farklı bir kanal kullanılabilir; Örneğin, belki de farklı bir nakliye şirketi kullanılır veya daha büyük mağazalara satılan ürünleri üretmek için farklı bir üretici kullanılır.

Genellikle, pazarlama kanallarındaki daha fazla adım, nihai maliyet tüketiciye daha yüksek. Bu fenomen, kanalda yer alan her bireyin veya "ortadaki erkeklerin" her birine bir prim veya ücret ödenmesi gerektiğinden ortaya çıkar. Dolayısıyla, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
doğrudan satışta satılan bir kalem, tüketiciye ulaşmadan önce birkaç dağıtım adımı yoluyla gönderilmesi gereken aynı maddeden çok daha ucuza mal olabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?