Pazarlama Karar Destek Sistemi Nedir?
Bir
pazarlama karar destek sistemi, muhtemel pazarlama stratejilerinin
değerlendirilmesine yardımcı olmak ve sonuçta şirketin çıkarları doğrultusunda
değerlendirilen kararlara ulaşmak için kullanılabilecek bir sistem veya
yöntemdir. Bazen MKDSS olarak anılan bu strateji, birkaç farklı iş senaryosunun
sonucunu belirlemek veçiftçi destek kredisi
yansıtmak için bir dizi kaynağı ele alacaktır. Şirkete
sunulan bilgi teknolojisi, belirli bir zaman zarfında toplanan pazarlama
verileri ve hatta projelerde ortaya çıkan modelleme teknikleri gibi kaynaklar
bu tür sistemlerin bir parçasıdır.
Bir pazarlama karar destek sisteminde kullanılmak üzere
toplanan verilerin türü, müşteri tarafından satılan mal ve hizmetlerin türüne
ve bu ürünlerin satıldığı pazarların yapısına bağlı olarak biraz değişecektir.
Toplanan piyasa verileri açısından, hemen hemen her yaklaşım, farklı medya
türlerini kullanarak reklam maliyetine, farklı birim fiyatlarının ürünlerin
satışına olan etkilerine ve hatta nasıl yapılacağına dair fikirlere ilişkin
veri toplanmasını içerecektir. Kampanyanın temelini oluşturan reklam metni.
Toplanan verilerin kolayca girilmesini sağlamak için çeşitli yazılım türleri kullanılır
ve daha sonra bu verileri çeşitli farklı senaryolara uygulanabilecek yararlı
bilgi paketlerine yerleştirir. Bu yöntemi kullanarak, belirli bir senaryo
seçilip takip edilirse ne olacağı konusunda büyük bir güvenilirlik öngörmek
mümkündür.
Bir pazarlama karar destek sisteminin en önemli
faydalarından biri, çok sayıda paranın pazarlama çabalarına yatırım yapmadan
önce çeşitli senaryoların sonucunu yansıtma yeteneğidir. Örneğin, bu strateji
ürünlerin belirli bir birim fiyattan satılması, belirli tüketicilere
pazarlanması ve bu tüketici pazarlarına ulaşmak için belirli bir reklam
medyasının kullanılmasının mümkün olması halinde nelerin mümkün olacağını
belirlemeyi mümkün kılmaktadır. Eğer bir senaryonun sonucu istenilen düzeyde
değilse, reklamın kopyalanması veya reklam için kullanılan ortamların
değiştirilmesi gibi bir şey gibi ince ayar faktörü veya hatta en cazip yaklaşım
belirlenene kadar her bir senaryodan geçerek fiyatlandırma yapılabilir. .
Bir
pazarlama kararı destek sisteminin, çok fazla zaman ve para tasarrufu
sağlayacağından şüphe yoktur. Bir şirketin reklam stratejisini önceden
onaylamasına izin vererek, sağlam iş kararları almak daha kolaydır. Aslında,
karar verme sürecinin kendisi biraz basitleştirilmiştir, çünkü olası senaryolar
oluşturmak ve olası bir simülasyonu en olası sonuçlara ulaştırmakkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
için büyük miktarda veriyi elle tutmak gerekli değildir. Bu
açıdan bakıldığında, pazarlama karar destek sistemi, zaman, pazar odağı ve
maliyet açısından bir kampanya ile ilerlemenin avantajlı yollarını tanımlamayı
kolaylaştırır.
Yorumlar
Yorum Gönder