Pazarlama Karar Destek Sistemi Nedir?



Bir pazarlama karar destek sistemi, muhtemel pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesine yardımcı olmak ve sonuçta şirketin çıkarları doğrultusunda değerlendirilen kararlara ulaşmak için kullanılabilecek bir sistem veya yöntemdir. Bazen MKDSS olarak anılan bu strateji, birkaç farklı iş senaryosunun sonucunu belirlemek veçiftçi destek kredisi
yansıtmak için bir dizi kaynağı ele alacaktır. Şirkete sunulan bilgi teknolojisi, belirli bir zaman zarfında toplanan pazarlama verileri ve hatta projelerde ortaya çıkan modelleme teknikleri gibi kaynaklar bu tür sistemlerin bir parçasıdır.

Bir pazarlama karar destek sisteminde kullanılmak üzere toplanan verilerin türü, müşteri tarafından satılan mal ve hizmetlerin türüne ve bu ürünlerin satıldığı pazarların yapısına bağlı olarak biraz değişecektir. Toplanan piyasa verileri açısından, hemen hemen her yaklaşım, farklı medya türlerini kullanarak reklam maliyetine, farklı birim fiyatlarının ürünlerin satışına olan etkilerine ve hatta nasıl yapılacağına dair fikirlere ilişkin veri toplanmasını içerecektir. Kampanyanın temelini oluşturan reklam metni. Toplanan verilerin kolayca girilmesini sağlamak için çeşitli yazılım türleri kullanılır ve daha sonra bu verileri çeşitli farklı senaryolara uygulanabilecek yararlı bilgi paketlerine yerleştirir. Bu yöntemi kullanarak, belirli bir senaryo seçilip takip edilirse ne olacağı konusunda büyük bir güvenilirlik öngörmek mümkündür.

Bir pazarlama karar destek sisteminin en önemli faydalarından biri, çok sayıda paranın pazarlama çabalarına yatırım yapmadan önce çeşitli senaryoların sonucunu yansıtma yeteneğidir. Örneğin, bu strateji ürünlerin belirli bir birim fiyattan satılması, belirli tüketicilere pazarlanması ve bu tüketici pazarlarına ulaşmak için belirli bir reklam medyasının kullanılmasının mümkün olması halinde nelerin mümkün olacağını belirlemeyi mümkün kılmaktadır. Eğer bir senaryonun sonucu istenilen düzeyde değilse, reklamın kopyalanması veya reklam için kullanılan ortamların değiştirilmesi gibi bir şey gibi ince ayar faktörü veya hatta en cazip yaklaşım belirlenene kadar her bir senaryodan geçerek fiyatlandırma yapılabilir. .

Bir pazarlama kararı destek sisteminin, çok fazla zaman ve para tasarrufu sağlayacağından şüphe yoktur. Bir şirketin reklam stratejisini önceden onaylamasına izin vererek, sağlam iş kararları almak daha kolaydır. Aslında, karar verme sürecinin kendisi biraz basitleştirilmiştir, çünkü olası senaryolar oluşturmak ve olası bir simülasyonu en olası sonuçlara ulaştırmakkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
için büyük miktarda veriyi elle tutmak gerekli değildir. Bu açıdan bakıldığında, pazarlama karar destek sistemi, zaman, pazar odağı ve maliyet açısından bir kampanya ile ilerlemenin avantajlı yollarını tanımlamayı kolaylaştırır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?