Pazarlama Karmasında Yer Rolü Nedir?



Pazarlama karması, bir şirketin, ürünleri göz önünde bulundurarak ürün satmasına yardımcı olacak en iyi sonuçları elde etmek amacıyla doğru pazarlama faktörleri karışımını ifade eder. Pazarlama karması fiyat, yer, promosyon ve ürünü içerir. Bu dört pazarlama faktörü, maksimum satışlar elde etmek için yerine getirilmesi gereken ekonomik ilkeleri veya koşulları oluşturmuştur. Pazarlama karmasındaki yerin rolü, mallarıçiftçi destek kredisi
müşteriye etkili bir şekilde ulaştırmak için en iyi kanallara karar verme aracı olarak önemidir.

Pazarlama karmasındaki yerin önemi hakkında dikkat edilmesi gereken önemli bir faktör, işletmenin konumunun kendisine değil, müşterinin konumuna atıfta bulunmasıdır. Bu yer, işletmenin mevcut konumundan müşterilerinin bulunduğu yere mallarını almak için kullanabileceği stratejileri ele alır. Böyle bir projenin gerekliliği, müşterileri bulundukları yeri bulma amacını taşıyan demografik bir çalışmayı gerektirmektedir. Giderek küreselleşen bir ekonomide, Singapur'da bulunan bir şirketin müşterilerinin yeri dünyanın farklı kıtalarına yayılabilir.

Bu nedenle, şirketin ürünlerini Singapur'dan Afrika, Avrupa ve diğer kıtalardaki müşterilerine kanalize etmenin en iyi yolunu bulması gerekiyor. Bu sayede, pazarlama karmasındaki yerin rolünü görmek kolaydır. Bu, bu tür şirketlerin müşterilere maksimum mal dağıtımı elde etmek için en iyi yöntemleri bulmalarına izin verir. Bir yer veya kanalın örneklerinden biri perakendeci içerir. Hedef pazarı belirledikten sonra, yakındaki perakende mağazalar bu müşterilere ulaşmak için bir yer olabilir.

Müşterilere ulaşmak için bir yer olarak hizmet edebilecek bir diğer unsur ise internet. Şirket endüstrileşmiş bir ülkede bulunuyorsa, çok sayıda müşterisinin interneti bir şekilde kullandığını varsaymak mantıklıdır. Bu unsur pazarlama karmasındaki yerin önemini göstermektedir; çünkü bu tür müşteriler, şirketten, şirketin böyle bir amaç için önceden kurmuş olduğu web siteleri aracılığıyla doğrudan sipariş verebilir. Bu anlamda internet, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
müşterilere ulaşmak amacıyla bir yer olarak hizmet vermektedir.

Yer, ürünün hedef müşterilere etkin ve süratli dağıtımı için yöntem ve kanallara da başvurabilir. Bu tür kanallar, ürünün dağıtıcılarını içerebilir. Malların nihai tüketicilere ulaştırılması için iyi koordine edilmiş yöntemler de içerebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?