Pazarlama Karmasında Yer Rolü Nedir?
Pazarlama
karması, bir şirketin, ürünleri göz önünde bulundurarak ürün satmasına yardımcı
olacak en iyi sonuçları elde etmek amacıyla doğru pazarlama faktörleri
karışımını ifade eder. Pazarlama karması fiyat, yer, promosyon ve ürünü içerir.
Bu dört pazarlama faktörü, maksimum satışlar elde etmek için yerine getirilmesi
gereken ekonomik ilkeleri veya koşulları oluşturmuştur. Pazarlama karmasındaki
yerin rolü, mallarıçiftçi destek kredisi
müşteriye etkili bir şekilde ulaştırmak için en iyi
kanallara karar verme aracı olarak önemidir.
Pazarlama karmasındaki yerin önemi hakkında dikkat edilmesi
gereken önemli bir faktör, işletmenin konumunun kendisine değil, müşterinin
konumuna atıfta bulunmasıdır. Bu yer, işletmenin mevcut konumundan
müşterilerinin bulunduğu yere mallarını almak için kullanabileceği stratejileri
ele alır. Böyle bir projenin gerekliliği, müşterileri bulundukları yeri bulma
amacını taşıyan demografik bir çalışmayı gerektirmektedir. Giderek küreselleşen
bir ekonomide, Singapur'da bulunan bir şirketin müşterilerinin yeri dünyanın
farklı kıtalarına yayılabilir.
Bu nedenle, şirketin ürünlerini Singapur'dan Afrika, Avrupa
ve diğer kıtalardaki müşterilerine kanalize etmenin en iyi yolunu bulması
gerekiyor. Bu sayede, pazarlama karmasındaki yerin rolünü görmek kolaydır. Bu,
bu tür şirketlerin müşterilere maksimum mal dağıtımı elde etmek için en iyi
yöntemleri bulmalarına izin verir. Bir yer veya kanalın örneklerinden biri
perakendeci içerir. Hedef pazarı belirledikten sonra, yakındaki perakende
mağazalar bu müşterilere ulaşmak için bir yer olabilir.
Müşterilere
ulaşmak için bir yer olarak hizmet edebilecek bir diğer unsur ise internet.
Şirket endüstrileşmiş bir ülkede bulunuyorsa, çok sayıda müşterisinin interneti
bir şekilde kullandığını varsaymak mantıklıdır. Bu unsur pazarlama karmasındaki
yerin önemini göstermektedir; çünkü bu tür müşteriler, şirketten, şirketin
böyle bir amaç için önceden kurmuş olduğu web siteleri aracılığıyla doğrudan
sipariş verebilir. Bu anlamda internet, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
müşterilere ulaşmak amacıyla bir yer olarak hizmet
vermektedir.
Yer, ürünün hedef müşterilere etkin ve süratli dağıtımı için
yöntem ve kanallara da başvurabilir. Bu tür kanallar, ürünün dağıtıcılarını
içerebilir. Malların nihai tüketicilere ulaştırılması için iyi koordine edilmiş
yöntemler de içerebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder