Pazarlama Koordinatörü nedir?
Bazen bir
pazarlama iletişimi koordinatörü olarak da adlandırılan bir pazarlama
koordinatörü, bir şirket veya küçük işletme için pazarlama planlarının günlük
yürütülmesini denetlemeye yardımcı olan bir kişidir. İşin özellikleri, bu
duruma bağlı olarak gerçekten farklı görünebilir, ancak çoğu durumda bu kişiler
daha büyük pazarlama ekiplerinin üyeleri olarak çalışır. Genellikle iki ana
sorumluluk alanı vardır: teklifler, broşürler, çiftçi destek kredisi
müşteri araştırmaları ve etkinlik materyalleri gibi şeyleri
hazırlamayı içeren saha çalışması; ve genellikle sosyal medya sitelerini
izlemeyi ve şirketin web varlığını ve İnternet kimliğini artırmak için
çalışmayı içeren dijital çalışma. Bu tür bir işe başlamak genellikle üniversite
eğitimini ve ortak bir amaç için insanlarla işbirliği yapmayı gerektirir.
Temel sorumluluklar
Çoğu şirketin, şirketin mallarını veya hizmetlerini yaratıcı
şekillerde tanıtmak amacıyla pazarlama departmanları vardır. Bir pazarlama
koordinatörü genellikle bu bölümlerden birinde orta düzey bir çalışanın bir
şeydir. Bu kişi tipik olarak bir pazarlama yöneticisi veya yöneticisi altında
çalışır, ancak bir yardımcı veya asistan üzerinden çalışır. Bu nedenle, bazı
denetleyici ve liderlik rollerine sahip olacaktır, ancak çoğu durumda iş
öncelikle yaratıcılık ve takım katkıları etrafında döner.
Bu tür işler için zor ve hızlı bir iş tanımının tanımlanması
zor olabilir çünkü o kadar çok ortam ve kurumsal hedeflere bağlıdır. Küçük bir
start-up işletmesi için bir koordinatör büyük olasılıkla tabandan pazarlama ve
doğrudan topluluk katılımında yer alacaktır, oysa büyük bir finans şirketindeki
aynı unvanı taşıyan bir kişi, her günün çoğunu evrak incelemelerini gözden
geçirebilir ve inceleme ve resmi için tanıtım fikirlerini hazırlayabilir onayı.
Yine de, bu işi olan insanlar için temel sorumluluk alanları, sektörler
arasında az çok tutarlı.
Saha Lojistik
Çoğu şirkette, koordinatörler iki temel alandan birine
odaklanır: alanda çalışmak veya çevrimiçi çalışmak. “Saha Çalışması”
genellikle, basılı medya alanındaki hemen hemen her şeyi içermenin yanı sıra,
bir mağaza veya pazarda yerinde ya da etkinliklerde veya kamuya açık yerlerde
reklam yoluyla doğrudan bireylerle birlikte çalışmayı da kapsamaktadır.
İşin bu yönü
genellikle oteller, yazıcılar, web tasarımcıları ve grafik sanatçılar gibi
satıcılarla doğrudan etkileşim gerektirir. Pazarlama koordinatörü ayrıca,
şirketin kendi kurumsal kimliği ve diğer marka standartları hakkında da bilgi
sahibidir. Temel kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
sorumluluklar, pazarlama müdürünün veya müdürünün veya satış
veya pazarlama ile ilgili diğer şirket personelinin doğrudan desteğini
içerebilir ve bu kişi belirli pazarlama görevleri gruplarından da sorumlu
olabilir veya hatta belirli bir ürün veya hizmet hattı ile çalışmaya odaklanır.
, marka, departman veya coğrafi bölge.
Saha pazarlamacıları bazen etkinlik konferanslarının
planlanmasında, özellikle de konferanslar düzenleyen veya ticari fuarlara
katılan şirketler için de yer alırlar. Seminer veya konferanslar için site
konumlarının seçilmesi ve konuşmacıların seyahatinin düzenlenmesi genellikle bu
kişinin işinin bir parçasıdır. Bu durumlarda, koordinatörler, şirketin dolaylı
yollarla pazarlama planını gerçekleştirmeye yardımcı olur ve stratejik
pazarlama iş gücü yerine taktiksel bir parçasıdır.
İnternet Sitesi ve İnternet Varlığı
Şirketler ayrıca çevrimiçi varlıklarını yönetmek için
pazarlama profesyonellerini de işe alıyor. Bu tür bir rolde yer alan bir
koordinatör, büyük olasılıkla, şirketin sosyal medya sayfalarına mesaj
gönderirken, marka veya ürünle ilgili sohbet için ağları izleyerek ve
genellikle müşterilerin bu mekanlarda yayınladıkları veya uyarı verdikleri
endişeleri doğrudan ele alabilecekleri zamanının büyük kısmını harcayacaktır.
Şirketin müşteri ilişkileri ekibi. Kurumsal bir web sitesini yönetmek, aynı
zamanda, temel web tasarımından biçimlendirmeye ve arama motoru optimizasyonuna
kadar her şeyi ve web'de arama yapan kullanıcıların şirket sayfasını
bulabilmelerini sağlamak için gerekli adımları içeren bu kişinin görevi
olabilir.
Diğer Bölümlerle Örtüşme
Pazarlama bölümünde bir koordinatör ve şirketin başka
yerlerinde bulunan diğer profesyoneller arasında da bir miktar örtüşme
olabilir. Koordinatörler bazen halkla ilişkiler, yatırımcı ve müşteri
ilişkileri, bilgi teknolojisi veya iç iletişim personeli ile çalışır. Çoğu
durumda, örtüşme, pazarlamanın, diğer departmanlarda giderek daha yararlı
olduğu görülen bir disiplin olması ve çok geniş bir erişimi olmasıdır.
Bu İşe Başlarken
Kurumsal pazarlama sektöründeki işler neredeyse her zaman
bir lisans üniversite eğitimi gerektirir. İletişim ve iş gibi şeylerde dereceler
genellikle işe en çok yardımcı olanıdır, ancak işe bağlı olarak, her şeydeki
bir derece genellikle eşik gereksinimini karşılayacaktır. İş tecrübesi
genellikle bir artıdır. Koordinatörlük görevi genellikle “giriş seviyesi”
olarak görülmez, bu da doğru bir şekilde pozisyona atlamanın zor olabileceği
anlamına gelir.
Şirketle veya başka bir yerde en azından bazı ilgili
pazarlama deneyimleri. Adaylar, genellikle problemleri çözme, takım halinde
çalışma ve bazı bağımsız kararlar alma becerilerini vurgulayarak uygulamalarını
geliştirebilirler. İletişim ilişkileri yönetimi veritabanları, elektronik
tablolar, sözcük işlemcileri ve grafik programları gibi çeşitli yazılım
programlarıyla çalışabilen kişiler genellikle daha fazla tercih edilir.
Yorumlar
Yorum Gönder