Pazarlama Koordinatörü nedir?



Bazen bir pazarlama iletişimi koordinatörü olarak da adlandırılan bir pazarlama koordinatörü, bir şirket veya küçük işletme için pazarlama planlarının günlük yürütülmesini denetlemeye yardımcı olan bir kişidir. İşin özellikleri, bu duruma bağlı olarak gerçekten farklı görünebilir, ancak çoğu durumda bu kişiler daha büyük pazarlama ekiplerinin üyeleri olarak çalışır. Genellikle iki ana sorumluluk alanı vardır: teklifler, broşürler, çiftçi destek kredisi
müşteri araştırmaları ve etkinlik materyalleri gibi şeyleri hazırlamayı içeren saha çalışması; ve genellikle sosyal medya sitelerini izlemeyi ve şirketin web varlığını ve İnternet kimliğini artırmak için çalışmayı içeren dijital çalışma. Bu tür bir işe başlamak genellikle üniversite eğitimini ve ortak bir amaç için insanlarla işbirliği yapmayı gerektirir.

Temel sorumluluklar
Çoğu şirketin, şirketin mallarını veya hizmetlerini yaratıcı şekillerde tanıtmak amacıyla pazarlama departmanları vardır. Bir pazarlama koordinatörü genellikle bu bölümlerden birinde orta düzey bir çalışanın bir şeydir. Bu kişi tipik olarak bir pazarlama yöneticisi veya yöneticisi altında çalışır, ancak bir yardımcı veya asistan üzerinden çalışır. Bu nedenle, bazı denetleyici ve liderlik rollerine sahip olacaktır, ancak çoğu durumda iş öncelikle yaratıcılık ve takım katkıları etrafında döner.

Bu tür işler için zor ve hızlı bir iş tanımının tanımlanması zor olabilir çünkü o kadar çok ortam ve kurumsal hedeflere bağlıdır. Küçük bir start-up işletmesi için bir koordinatör büyük olasılıkla tabandan pazarlama ve doğrudan topluluk katılımında yer alacaktır, oysa büyük bir finans şirketindeki aynı unvanı taşıyan bir kişi, her günün çoğunu evrak incelemelerini gözden geçirebilir ve inceleme ve resmi için tanıtım fikirlerini hazırlayabilir onayı. Yine de, bu işi olan insanlar için temel sorumluluk alanları, sektörler arasında az çok tutarlı.

Saha Lojistik
Çoğu şirkette, koordinatörler iki temel alandan birine odaklanır: alanda çalışmak veya çevrimiçi çalışmak. “Saha Çalışması” genellikle, basılı medya alanındaki hemen hemen her şeyi içermenin yanı sıra, bir mağaza veya pazarda yerinde ya da etkinliklerde veya kamuya açık yerlerde reklam yoluyla doğrudan bireylerle birlikte çalışmayı da kapsamaktadır.

İşin bu yönü genellikle oteller, yazıcılar, web tasarımcıları ve grafik sanatçılar gibi satıcılarla doğrudan etkileşim gerektirir. Pazarlama koordinatörü ayrıca, şirketin kendi kurumsal kimliği ve diğer marka standartları hakkında da bilgi sahibidir. Temel kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
sorumluluklar, pazarlama müdürünün veya müdürünün veya satış veya pazarlama ile ilgili diğer şirket personelinin doğrudan desteğini içerebilir ve bu kişi belirli pazarlama görevleri gruplarından da sorumlu olabilir veya hatta belirli bir ürün veya hizmet hattı ile çalışmaya odaklanır. , marka, departman veya coğrafi bölge.

Saha pazarlamacıları bazen etkinlik konferanslarının planlanmasında, özellikle de konferanslar düzenleyen veya ticari fuarlara katılan şirketler için de yer alırlar. Seminer veya konferanslar için site konumlarının seçilmesi ve konuşmacıların seyahatinin düzenlenmesi genellikle bu kişinin işinin bir parçasıdır. Bu durumlarda, koordinatörler, şirketin dolaylı yollarla pazarlama planını gerçekleştirmeye yardımcı olur ve stratejik pazarlama iş gücü yerine taktiksel bir parçasıdır.

İnternet Sitesi ve İnternet Varlığı
Şirketler ayrıca çevrimiçi varlıklarını yönetmek için pazarlama profesyonellerini de işe alıyor. Bu tür bir rolde yer alan bir koordinatör, büyük olasılıkla, şirketin sosyal medya sayfalarına mesaj gönderirken, marka veya ürünle ilgili sohbet için ağları izleyerek ve genellikle müşterilerin bu mekanlarda yayınladıkları veya uyarı verdikleri endişeleri doğrudan ele alabilecekleri zamanının büyük kısmını harcayacaktır. Şirketin müşteri ilişkileri ekibi. Kurumsal bir web sitesini yönetmek, aynı zamanda, temel web tasarımından biçimlendirmeye ve arama motoru optimizasyonuna kadar her şeyi ve web'de arama yapan kullanıcıların şirket sayfasını bulabilmelerini sağlamak için gerekli adımları içeren bu kişinin görevi olabilir.

Diğer Bölümlerle Örtüşme
Pazarlama bölümünde bir koordinatör ve şirketin başka yerlerinde bulunan diğer profesyoneller arasında da bir miktar örtüşme olabilir. Koordinatörler bazen halkla ilişkiler, yatırımcı ve müşteri ilişkileri, bilgi teknolojisi veya iç iletişim personeli ile çalışır. Çoğu durumda, örtüşme, pazarlamanın, diğer departmanlarda giderek daha yararlı olduğu görülen bir disiplin olması ve çok geniş bir erişimi olmasıdır.

Bu İşe Başlarken
Kurumsal pazarlama sektöründeki işler neredeyse her zaman bir lisans üniversite eğitimi gerektirir. İletişim ve iş gibi şeylerde dereceler genellikle işe en çok yardımcı olanıdır, ancak işe bağlı olarak, her şeydeki bir derece genellikle eşik gereksinimini karşılayacaktır. İş tecrübesi genellikle bir artıdır. Koordinatörlük görevi genellikle “giriş seviyesi” olarak görülmez, bu da doğru bir şekilde pozisyona atlamanın zor olabileceği anlamına gelir.
Şirketle veya başka bir yerde en azından bazı ilgili pazarlama deneyimleri. Adaylar, genellikle problemleri çözme, takım halinde çalışma ve bazı bağımsız kararlar alma becerilerini vurgulayarak uygulamalarını geliştirebilirler. İletişim ilişkileri yönetimi veritabanları, elektronik tablolar, sözcük işlemcileri ve grafik programları gibi çeşitli yazılım programlarıyla çalışabilen kişiler genellikle daha fazla tercih edilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?

Para İade Garantisi Nedir?