Pazarlama Önerisi Nedir?



Bir şirketin bir üçüncü tarafın tamamladığı bir pazarlama, reklam veya halkla ilişkiler projesine ihtiyacı olduğunda, teklif talebi (RFP) olarak adlandırılan bir teklif talebi yazılır. RFP daha sonra potansiyel satıcılara teslim edilir.çiftçi destek kredisi
 RFP, neyin yapılması gerektiği ve niçin yapılması gerektiği hakkında ayrıntılı bilgiler içermektedir. İşi kazanmak isteyen şirketler veya bireyler yazılı bir pazarlama önerisi ile RFP'ye cevap verirler. Bu teklif, projenin nasıl tamamlanacağını, ne kadar süreceğini ve ne kadar tutacağını içerir.

Pazarlama önerileri genellikle reklam ve pazarlama ajansları, halkla ilişkiler firmaları, tasarım şirketleri veya bu pazarlama alanlarında çalışan bireyler tarafından yazılır. Bu teklifleri yazan kişiler, tekliflerin RFP'de talep edilen iş için değerlendirilmesinin eksiksiz ve hatasız olmasını sağlamalıdır. Bazen RFP yoktur. Bir teklif, bir pazarlama ajansının veya bir müşterinin bir fikri potansiyel müşteriye önerdiğini veya belirlediğinin sonucudur.

Bir RFP sağlandığında, genellikle teklifin belirli bir son teslim tarihi ile teslim edilmesini gerektirir. Pazarlama önerisi genellikle mevcut durumun ana hatları olan bir icra özetiyle veya RFP'de istenen projeyi gerekli kılan sorunla başlar. Yönetici özeti, sorunu çözecek önerilen taktiklerle devam ediyor. Bu taktikler e-posta, çevrimiçi, basılı, radyo ve televizyon reklamları, basılı mektuplar, broşürler, web siteleri, anketler ve daha fazlasını içerebilir. Yönetici özeti ayrıca, bu taktiklerin müşterinin genel pazarlama planını ve iş planını nasıl takip edeceğini de belirtmelidir.

Pazarlama önerisi, önerilen taktiklerin başarılı olacağını kanıtlamaya yardımcı olacak ayrıntıları da içermelidir. Önemli bir unsur, RFP şirketinin ana rakiplerinin RFP'de listelenene benzer bir ürün veya hizmeti tanıtmak için neler yaptıklarını gözden geçirmektir. Hedef kitlenin detaylı bir analizi, ürünü veya hizmeti kullanmanın faydası olacak kişiler de teklifin önemli bir parçasıdır.

Son olarak, proje bütçesi olarak adlandırılan tahmini maliyetlerin bir listesi ve zaman çizgisi adı verilen adım adım bir program, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
pazarlama önerisini sonuçlandırır. İstemci belirli bir son tarih sağladıysa, zaman çizgisi projenin her adımı için tarihleri ​​içerebilir. RFP'de belirli bir proje tamamlanma tarihi belirtilmemişse, "iki hafta" gibi genel bilgiler kullanılabilir.

Pazarlama teklifi teslim tarihi geçtiğinde, RFP'yi oluşturan şirket tüm teklifleri gözden geçirir. Bir kazanan ilan edilebilir veya şirket daha fazla inceleme yapmak için en iyi iki veya üç öneriyi seçebilir. Bu üst düzey tekliflerin yazarları telefonla röportaj yapabilir veya öngörülen pazarlamanın verilmesinden önce canlı sunumunu tamamlamaları istenebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?