Pazarlama Önerisi Nedir?
Bir şirketin bir üçüncü tarafın
tamamladığı bir pazarlama, reklam veya halkla ilişkiler projesine ihtiyacı
olduğunda, teklif talebi (RFP) olarak adlandırılan bir teklif talebi yazılır.
RFP daha sonra potansiyel satıcılara teslim edilir.çiftçi destek kredisi
RFP, neyin yapılması gerektiği ve niçin
yapılması gerektiği hakkında ayrıntılı bilgiler içermektedir. İşi kazanmak
isteyen şirketler veya bireyler yazılı bir pazarlama önerisi ile RFP'ye cevap
verirler. Bu teklif, projenin nasıl tamamlanacağını, ne kadar süreceğini ve ne
kadar tutacağını içerir.
Pazarlama önerileri genellikle reklam
ve pazarlama ajansları, halkla ilişkiler firmaları, tasarım şirketleri veya bu
pazarlama alanlarında çalışan bireyler tarafından yazılır. Bu teklifleri yazan
kişiler, tekliflerin RFP'de talep edilen iş için değerlendirilmesinin eksiksiz
ve hatasız olmasını sağlamalıdır. Bazen RFP yoktur. Bir teklif, bir pazarlama
ajansının veya bir müşterinin bir fikri potansiyel müşteriye önerdiğini veya
belirlediğinin sonucudur.
Bir RFP sağlandığında, genellikle
teklifin belirli bir son teslim tarihi ile teslim edilmesini gerektirir.
Pazarlama önerisi genellikle mevcut durumun ana hatları olan bir icra özetiyle
veya RFP'de istenen projeyi gerekli kılan sorunla başlar. Yönetici özeti,
sorunu çözecek önerilen taktiklerle devam ediyor. Bu taktikler e-posta,
çevrimiçi, basılı, radyo ve televizyon reklamları, basılı mektuplar, broşürler,
web siteleri, anketler ve daha fazlasını içerebilir. Yönetici özeti ayrıca, bu
taktiklerin müşterinin genel pazarlama planını ve iş planını nasıl takip
edeceğini de belirtmelidir.
Pazarlama önerisi, önerilen
taktiklerin başarılı olacağını kanıtlamaya yardımcı olacak ayrıntıları da
içermelidir. Önemli bir unsur, RFP şirketinin ana rakiplerinin RFP'de
listelenene benzer bir ürün veya hizmeti tanıtmak için neler yaptıklarını
gözden geçirmektir. Hedef kitlenin detaylı bir analizi, ürünü veya hizmeti
kullanmanın faydası olacak kişiler de teklifin önemli bir parçasıdır.
Son olarak, proje bütçesi olarak
adlandırılan tahmini maliyetlerin bir listesi ve zaman çizgisi adı verilen adım
adım bir program, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
pazarlama önerisini sonuçlandırır.
İstemci belirli bir son tarih sağladıysa, zaman çizgisi projenin her adımı için
tarihleri içerebilir. RFP'de belirli bir proje tamamlanma tarihi
belirtilmemişse, "iki hafta" gibi genel bilgiler kullanılabilir.
Pazarlama teklifi teslim tarihi
geçtiğinde, RFP'yi oluşturan şirket tüm teklifleri gözden geçirir. Bir kazanan
ilan edilebilir veya şirket daha fazla inceleme yapmak için en iyi iki veya üç
öneriyi seçebilir. Bu üst düzey tekliflerin yazarları telefonla röportaj
yapabilir veya öngörülen pazarlamanın verilmesinden önce canlı sunumunu
tamamlamaları istenebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder