Pazarlama Panosu Nedir?
Bir
pazarlama panosu, bir şirketin pazarlama çabalarıyla ilgili tüm verilerin kısa
ve ayrıntılı bir derlemesidir. Geçmişte, şirketler bu bilgileri elle derlemek
zorundaydılar, ancak şimdi tüm yararlı bilgiler tek bir bilgisayar sayfasına
eklenebilir. Bir pazarlama panosunu içeren sayfa, kullanıcıyı belirli bir
pazarlama alanı üzerindeki tüm verileri gösterebilen bağlantılar içerebilir.
Geçmiş performans hakkındaki tüm bu bilgiler, çiftçi destek kredisi
pazarlamacılara gelecekteki pazarlama kampanyalarına nasıl
devam edebileceklerini gösterecektir.
Pazarlamacıların karşılaştığı en zor problemlerden biri,
modern teknolojinin sağladığı tüm bilgilerin nasıl ayrıştırılacağıdır. Bu
bilginin müşteri anketlerinden mi yoksa bir pazarlama kampanyasının hedefine ne
kadar iyi ulaştığını yargılamak için tasarlanan daha karmaşık bilgisayar
modelleri tarafından yönlendiriliyorsa, bunların hepsi birlikte ele alınabilir.
Hangi bilgi bitlerinin önemli olduğuna ve nispeten önemsiz olduğuna karar
vermek verimli pazarlama ve atık arasındaki farkı yaratabilir. Bir pazarlama
panosu oluşturmak, bu sorunu çözmenin en iyi yolu olabilir.
Bir şirketin bir pazarlama panosu oluşturmaya gitmesinin
birçok yolu olduğunu anlamak önemlidir. Nitekim, bir şirket onlar için çalışan
bir formüle yerleşinceye kadar büyük bir deneme yanılma ve hata gerektirebilir.
Bu formül sadece pazarlama çabalarını ve bu çabaların sonucunu göstermemeli,
aynı zamanda kullanımı kolay ve anlaşılır bir tasarımla açık ve öz bir şekilde
yapılmalıdır.
Bir pazarlama panosunun yapısı genellikle en alakalı
bilgilerin tümünü sağlayan bir ana sayfa içerir. Bu veriler, reklamı yapılan
ürünlerin satış gelirinden elde edilen yatırımın geri dönüşü açısından geçmiş
kampanyaların sonuçlarını içerebilir. Ayrıca, belirli pazarlama çabalarıyla
marka tanıma veya müşteri memnuniyeti düzeyleri gibi müşteri bazlı verileri de
içerebilir.
Bu ana
sayfadan, bir pazarlama panosu, daha yakından inceleme ve çalışma için izin
veren birçok küçük alana bölünebilir. Örneğin, bir bağlantı radyo veya basılı
reklamlarla karşılaştırıldığında bir şirket tarafından işletilen televizyon
reklamlarının etkinliğini gösteren bir sayfaya yol açabilir. Bir diğeri
şirketin pazarlama çabalarında verimliliğini kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
gösterebilir. Temel yapı, gösterge panosunun ana sayfasının
pazarlama verilerinin önemli noktalarını göstermesine izin vermeli, bağlantılar
ise tüm pazarlama alanlarının daha eksiksiz bir resmini vermelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder