Pazarlama Panosu Nedir?



Bir pazarlama panosu, bir şirketin pazarlama çabalarıyla ilgili tüm verilerin kısa ve ayrıntılı bir derlemesidir. Geçmişte, şirketler bu bilgileri elle derlemek zorundaydılar, ancak şimdi tüm yararlı bilgiler tek bir bilgisayar sayfasına eklenebilir. Bir pazarlama panosunu içeren sayfa, kullanıcıyı belirli bir pazarlama alanı üzerindeki tüm verileri gösterebilen bağlantılar içerebilir. Geçmiş performans hakkındaki tüm bu bilgiler, çiftçi destek kredisi
pazarlamacılara gelecekteki pazarlama kampanyalarına nasıl devam edebileceklerini gösterecektir.

Pazarlamacıların karşılaştığı en zor problemlerden biri, modern teknolojinin sağladığı tüm bilgilerin nasıl ayrıştırılacağıdır. Bu bilginin müşteri anketlerinden mi yoksa bir pazarlama kampanyasının hedefine ne kadar iyi ulaştığını yargılamak için tasarlanan daha karmaşık bilgisayar modelleri tarafından yönlendiriliyorsa, bunların hepsi birlikte ele alınabilir. Hangi bilgi bitlerinin önemli olduğuna ve nispeten önemsiz olduğuna karar vermek verimli pazarlama ve atık arasındaki farkı yaratabilir. Bir pazarlama panosu oluşturmak, bu sorunu çözmenin en iyi yolu olabilir.

Bir şirketin bir pazarlama panosu oluşturmaya gitmesinin birçok yolu olduğunu anlamak önemlidir. Nitekim, bir şirket onlar için çalışan bir formüle yerleşinceye kadar büyük bir deneme yanılma ve hata gerektirebilir. Bu formül sadece pazarlama çabalarını ve bu çabaların sonucunu göstermemeli, aynı zamanda kullanımı kolay ve anlaşılır bir tasarımla açık ve öz bir şekilde yapılmalıdır.

Bir pazarlama panosunun yapısı genellikle en alakalı bilgilerin tümünü sağlayan bir ana sayfa içerir. Bu veriler, reklamı yapılan ürünlerin satış gelirinden elde edilen yatırımın geri dönüşü açısından geçmiş kampanyaların sonuçlarını içerebilir. Ayrıca, belirli pazarlama çabalarıyla marka tanıma veya müşteri memnuniyeti düzeyleri gibi müşteri bazlı verileri de içerebilir.

Bu ana sayfadan, bir pazarlama panosu, daha yakından inceleme ve çalışma için izin veren birçok küçük alana bölünebilir. Örneğin, bir bağlantı radyo veya basılı reklamlarla karşılaştırıldığında bir şirket tarafından işletilen televizyon reklamlarının etkinliğini gösteren bir sayfaya yol açabilir. Bir diğeri şirketin pazarlama çabalarında verimliliğini kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
gösterebilir. Temel yapı, gösterge panosunun ana sayfasının pazarlama verilerinin önemli noktalarını göstermesine izin vermeli, bağlantılar ise tüm pazarlama alanlarının daha eksiksiz bir resmini vermelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?