Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?
Pazarlama ve
reklamcılık yönetimi, her ikisi de mal ve hizmetlerin tanıtımına ve satışına
atıfta bulundukları için ilgili kavramlardır. İki kavram birbiriyle ilişkili
olsa da, ikisi de satış sürecinin farklı yönlerini ele alırlar. Pazarlama,
malların ve hizmetlerin satışında yer alan taktiklere ve temel stratejilere
yöneliktir. Reklam yönetimi, çiftçi destek kredisi
bir şirketin ürün ve hizmetlerini satmak için kullandığı
pazarlama stratejisinin bir parçasıdır.
Pazarlama ve reklam yönetimi arasındaki ilişkiye dair bir
örnek, reklam yönetimi kullanımıyla ilgili çeşitli pazarlama taktikleri
örneğinde görülebilir. Popüler bir pazarlama taktiği, malları veya hizmetleri
satışa sunmaktır. Satış, malın veya hizmetin normal fiyatının belirtilen bir
oranda azaltılması olabilir. Böyle bir satış veya fiyat indirimi tüketicilere
bildirilmelidir. Çeşitli reklam ortamlarının kullanımıyla şirket, bu kelimeyi
yayabilir ya da satış bilincini yaratabilir. Bu reklam, mağazaların önünde,
kataloglar ya da haftalık haber bültenleri aracılığıyla, İnternet üzerinden,
radyo ya da televizyon yoluyla, parlak satış işaretleri şeklinde olabilir.
Pazarlama taktiği hakkında kelime edinme süreci reklamcılıktır.
Pazarlama ve reklam yönetimi arasındaki diğer bir ilişki,
diğer pazarlama taktikleri türlerini tanıtmak için reklam kullanımında
görülebilir. Örneğin, reklâm stratejisinin bir parçası olan belirtilen bir
koşulu yerine getirmek için bir çekiliş çekilişini veya bir para ödülü sunan
promosyonu tanıtmak için reklam kullanılabilir. Reklam ayrıca, satın
alınabilecek tek bir pazarlama taktiği gibi teklifleri tanıtmak için de
kullanılabilir. Bu pazarlama taktiklerini desteklemek için reklam kullanımının
yönetilmesi, kullanılacak ortamın türü, reklam bütçesinin ne kadar olacağı ve
reklamın hangi sıklıkta yayınlanacağı gibi kararları içerir.
Pazarlama ve
reklam yönetiminde bütçenin miktarının dikkate alınması, bir televizyon
reklamının asal bir zamanda yayınlanıp yayınlanmayacağı ve pahalı popüler
aktörlerin ve aktrislerin kullanılıp kullanılmayacağı gibi faktörleri içerir.
Televizyon reklamı üretiminin kapsamı da önemlidir çünkü pahalı üreticiler ve
yönetmenler, çok sayıda ekstra kullanımkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
ve reklam için bir yer temin etmek daha fazla para demektir.
Basılı ilanlar için, pahalı renkli bir ön sayfa reklamı alma kararı, merkezi
bir yayılıma geçme veya daha az pahalı bir alternatif sayfa alma, reklam
yönetiminin bir parçasıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder