Pazarlama Yönetimi Nedir?
Pazarlama yönetimi, bir şirketin tanıtım stratejilerinin
planlanması ve uygulanmasıdır. Bu yönetim disiplininde kullanılan özel
pazarlama teknikleri, sektörün yanı sıra iş ve bütçenin büyüklüğüne de
bağlıdır. Genellikle bir pazarlama yöneticisi tarafından denetlenen temel süreç
analiz, planlama, proje yönetimi, liderlik ve takip içerir.
Hedef
pazarın kim olduğu, ihtiyaç duyduğu ve istediği şeylerin yeterince
araştırılması, bu tür stratejik yönetimde çok önemlidir. çiftçi destek kredisi
Pazarlama yöneticisi, bu bilgileri planlama aşamalarına
yardımcı olmak için analiz etmelidir. Tüm stratejilerinin uygulanması,
işletmenin pazarlama hedeflerine ve mevcut kaynaklara uygun olmalıdır.
Pazarlama yönetimi teknikleri büyük ölçüde tahmine dayalı analizlere dayanır;
Yönetici, kullandığı her strateji için ortaya çıkması muhtemel sonuçları
belirlemelidir.
Her bir ürün lansmanı veya başka bir kampanya için
stratejiler daha sonra bir plan haline getirilmelidir. Plan, reklam
materyalleri ve çalışanlar dahil olmak üzere tüm kaynaklar için şirketin
bütçesi içinde olmalıdır. Yaygın olarak "4 P Pazarlama" olarak
bilinen ürün, fiyat, yer ve paketleme - yöneticinin planına tam olarak dahil
edilir. Pazarlama yönetimi planlama, her proje için ayrıntılı görevler ve zaman
çizgileri belirler.
Bu şekilde, proje yönetimi sürecin önemli bir parçasıdır.
Pazarlama yöneticileri, kendilerine rapor veren çalışanların planlarını
denetleyerek proje liderliğini sağlamalıdır. Yeni bir ürün pazarlamak gibi
belirli işler için her müşteri talebi, belirlenen bir süre içinde tamamlanması
gereken önemli adımlarla bir proje olarak kabul edilir. Her müşteri ve proje
için pazarlama yönetimi genellikle ekipler tarafından yapılmaktadır. Pazarlama
yöneticisi genellikle, ekip üyelerini ilerleme veya sorunları kendisine
bildiren liderlerle seçer.
Projeleri
veya kampanyaları takip etmek için pazarlama yönetiminin tüm alanlarında takip
edin. Pazarlama müdürü derhal herhangi bir sorunla ilgilenmelidir. Müşteri
projeleri tamamlandığında, pazarlama yöneticisi, kampanyaların ne kadar etkili kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
olduğunu görmek için testleri genellikle denetler. Test
sonuçları ve müşteri geri bildirimleri, yönetici tarafından şirkette veya
ajansta devam eden veya daha gelecekteki başarılı pazarlama projeleri için çaba
gösterme amacıyla kullanılır.
Pazarlama kampanyalarını yönetmek için hem iç hem de dış
kaynaklar kullanılır. Şirket ya da ajansın kendi çalışanları ve ekipmanı dahili
olup, dışarıdan çalışanlar ve materyaller dışarıdan sayılır. Tüm pazarlama
yönetimi çabaları, herhangi bir şikayet veya yasal sorunun ortaya çıkması
durumunda takip edilmeli ve arşivlenmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder