Pazarlama Yönetimi Nedir?



Pazarlama yönetimi, bir şirketin tanıtım stratejilerinin planlanması ve uygulanmasıdır. Bu yönetim disiplininde kullanılan özel pazarlama teknikleri, sektörün yanı sıra iş ve bütçenin büyüklüğüne de bağlıdır. Genellikle bir pazarlama yöneticisi tarafından denetlenen temel süreç analiz, planlama, proje yönetimi, liderlik ve takip içerir.

Hedef pazarın kim olduğu, ihtiyaç duyduğu ve istediği şeylerin yeterince araştırılması, bu tür stratejik yönetimde çok önemlidir. çiftçi destek kredisi
Pazarlama yöneticisi, bu bilgileri planlama aşamalarına yardımcı olmak için analiz etmelidir. Tüm stratejilerinin uygulanması, işletmenin pazarlama hedeflerine ve mevcut kaynaklara uygun olmalıdır. Pazarlama yönetimi teknikleri büyük ölçüde tahmine dayalı analizlere dayanır; Yönetici, kullandığı her strateji için ortaya çıkması muhtemel sonuçları belirlemelidir.

Her bir ürün lansmanı veya başka bir kampanya için stratejiler daha sonra bir plan haline getirilmelidir. Plan, reklam materyalleri ve çalışanlar dahil olmak üzere tüm kaynaklar için şirketin bütçesi içinde olmalıdır. Yaygın olarak "4 P Pazarlama" olarak bilinen ürün, fiyat, yer ve paketleme - yöneticinin planına tam olarak dahil edilir. Pazarlama yönetimi planlama, her proje için ayrıntılı görevler ve zaman çizgileri belirler.

Bu şekilde, proje yönetimi sürecin önemli bir parçasıdır. Pazarlama yöneticileri, kendilerine rapor veren çalışanların planlarını denetleyerek proje liderliğini sağlamalıdır. Yeni bir ürün pazarlamak gibi belirli işler için her müşteri talebi, belirlenen bir süre içinde tamamlanması gereken önemli adımlarla bir proje olarak kabul edilir. Her müşteri ve proje için pazarlama yönetimi genellikle ekipler tarafından yapılmaktadır. Pazarlama yöneticisi genellikle, ekip üyelerini ilerleme veya sorunları kendisine bildiren liderlerle seçer.

Projeleri veya kampanyaları takip etmek için pazarlama yönetiminin tüm alanlarında takip edin. Pazarlama müdürü derhal herhangi bir sorunla ilgilenmelidir. Müşteri projeleri tamamlandığında, pazarlama yöneticisi, kampanyaların ne kadar etkili kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
olduğunu görmek için testleri genellikle denetler. Test sonuçları ve müşteri geri bildirimleri, yönetici tarafından şirkette veya ajansta devam eden veya daha gelecekteki başarılı pazarlama projeleri için çaba gösterme amacıyla kullanılır.

Pazarlama kampanyalarını yönetmek için hem iç hem de dış kaynaklar kullanılır. Şirket ya da ajansın kendi çalışanları ve ekipmanı dahili olup, dışarıdan çalışanlar ve materyaller dışarıdan sayılır. Tüm pazarlama yönetimi çabaları, herhangi bir şikayet veya yasal sorunun ortaya çıkması durumunda takip edilmeli ve arşivlenmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?

Para İade Garantisi Nedir?