Penetrasyon Fiyatlandırması Nedir?
Penetrasyon
fiyatlandırması, tüketicilere yeni bir ürün sunmak ya da eski bir ürünü yeni
bir pazara sokmak için son derece rekabetçi fiyatlandırmanın kullanılmasını
içeren bir pazarlama stratejisidir. Bu tür fiyatlandırma tekniğinin ardındaki
fikir,çiftçi destek kredisi
tüketicileri ürünü denemeye, onu sevdiğini bulmaya ve ürünü
kullanmaya devam etme isteğini arttırmaya teşvik etmektir. Bir ürün pazarda
kurulmuş ve belirli bir miktar pazar payı oluşturmuş olup, fiyat rekabeti hala
rekabetçi olan bir fiyat yapısı için terk edilmiş, ancak üretici için daha
yüksek kar marjı sağlamıştır.
Penetrasyon fiyatlandırması fikri fiyat kayması olarak
bilinen başka bir teknikten farklıdır. Kayma yaklaşımıyla, bir ürün daha düşük
bir fiyattan ziyade daha yüksek bir fiyata sunulur. Agresif bir reklam
kampanyası, normal olarak ürünle ilgili müşteri bilinirliği oluşturmak ve
böylece bir dereceye kadar ilgi uyandırmak için kullanılır. Satışlar ilk başta
biraz mütevazı olsa da, üretici satılan her bir ünite için daha yüksek bir
kazanç elde ediyor. Reklam tüketicilerin dikkatini çektikten sonra, birim fiyat
daha geniş bir tüketici tabanına hitap etmek için indirilirken, önceki
müşterilerin ürünü ve yeni düşük fiyatını başkalarına tavsiye etme şansını
arttırır.
Penetrasyon fiyatlandırmasıyla, pazarlık arayan tüketiciler
arasında satış üretilmesi fikri ortaya çıkıyor. Beklenti, tüketiciler ürünü
denediklerinde, odaklanmanın fiyat üzerinde daha az ve daha fazla kaliteye
sahip olacağıdır. Makul bir süre geçtikten sonra, fiyat, küçük artışlarla artar
ve her bir satış artışının genel satışlar üzerindeki etkisi yakından
değerlendirilir. Fiyat, müşteriyi kaybetmeksizin mümkün olduğu kadar
arttırıldığı zaman, imalat, genellikle standart perakende fiyatı olarak fiyatı
belirler ve iş yılı boyunca oluşabilecek özel promosyonlar veya satışlar için
temel rakam olarak kullanır.
Yeni olan ve
kurulu rakiplerinden pazar payını yakalamaya çalışan işletmeler, penetrasyon
fiyatı yaklaşımının, ilgi uyandırmanın ve müşterileri edinmeye başlamanın en
hızlı yoludur. Kurulan işletmeler de bu stratejiyi başkalarının pazar alanına
girmesini engellemek ve tüketicileri cezbetmeye çalışmak için bir yöntem olarak
kullanabilir. Örneğin, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
halihazırda büyük miktarda satış üreten büyük bir iletişim
şirketi, başka bir işletmenin benzer hizmetler için yeni bir hat açmaya
hazırlandığını öğrenebilir. Daha fazla kaynak ile kurulu şirket, sadece mevcut
müşterilere olan bağlarını güçlendirmek için değil, aynı zamanda rekabeti yeni
çizgisini başlatma şansı bulmadan önce yeni tüketicileri de toplamak için
penetrasyon fiyatlandırmasını proaktif bir şekilde kullanmaktadır. Sonuç
olarak, rakipler, müşterileri çekilme potansiyeli önemli ölçüde azaldığından,
ürün hattını serbest bırakma planlarını erteleyebilir veya tamamen terk
edebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder