Penetrasyon Fiyatlandırması Nedir?



Penetrasyon fiyatlandırması, tüketicilere yeni bir ürün sunmak ya da eski bir ürünü yeni bir pazara sokmak için son derece rekabetçi fiyatlandırmanın kullanılmasını içeren bir pazarlama stratejisidir. Bu tür fiyatlandırma tekniğinin ardındaki fikir,çiftçi destek kredisi
tüketicileri ürünü denemeye, onu sevdiğini bulmaya ve ürünü kullanmaya devam etme isteğini arttırmaya teşvik etmektir. Bir ürün pazarda kurulmuş ve belirli bir miktar pazar payı oluşturmuş olup, fiyat rekabeti hala rekabetçi olan bir fiyat yapısı için terk edilmiş, ancak üretici için daha yüksek kar marjı sağlamıştır.

Penetrasyon fiyatlandırması fikri fiyat kayması olarak bilinen başka bir teknikten farklıdır. Kayma yaklaşımıyla, bir ürün daha düşük bir fiyattan ziyade daha yüksek bir fiyata sunulur. Agresif bir reklam kampanyası, normal olarak ürünle ilgili müşteri bilinirliği oluşturmak ve böylece bir dereceye kadar ilgi uyandırmak için kullanılır. Satışlar ilk başta biraz mütevazı olsa da, üretici satılan her bir ünite için daha yüksek bir kazanç elde ediyor. Reklam tüketicilerin dikkatini çektikten sonra, birim fiyat daha geniş bir tüketici tabanına hitap etmek için indirilirken, önceki müşterilerin ürünü ve yeni düşük fiyatını başkalarına tavsiye etme şansını arttırır.

Penetrasyon fiyatlandırmasıyla, pazarlık arayan tüketiciler arasında satış üretilmesi fikri ortaya çıkıyor. Beklenti, tüketiciler ürünü denediklerinde, odaklanmanın fiyat üzerinde daha az ve daha fazla kaliteye sahip olacağıdır. Makul bir süre geçtikten sonra, fiyat, küçük artışlarla artar ve her bir satış artışının genel satışlar üzerindeki etkisi yakından değerlendirilir. Fiyat, müşteriyi kaybetmeksizin mümkün olduğu kadar arttırıldığı zaman, imalat, genellikle standart perakende fiyatı olarak fiyatı belirler ve iş yılı boyunca oluşabilecek özel promosyonlar veya satışlar için temel rakam olarak kullanır.

Yeni olan ve kurulu rakiplerinden pazar payını yakalamaya çalışan işletmeler, penetrasyon fiyatı yaklaşımının, ilgi uyandırmanın ve müşterileri edinmeye başlamanın en hızlı yoludur. Kurulan işletmeler de bu stratejiyi başkalarının pazar alanına girmesini engellemek ve tüketicileri cezbetmeye çalışmak için bir yöntem olarak kullanabilir. Örneğin, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
halihazırda büyük miktarda satış üreten büyük bir iletişim şirketi, başka bir işletmenin benzer hizmetler için yeni bir hat açmaya hazırlandığını öğrenebilir. Daha fazla kaynak ile kurulu şirket, sadece mevcut müşterilere olan bağlarını güçlendirmek için değil, aynı zamanda rekabeti yeni çizgisini başlatma şansı bulmadan önce yeni tüketicileri de toplamak için penetrasyon fiyatlandırmasını proaktif bir şekilde kullanmaktadır. Sonuç olarak, rakipler, müşterileri çekilme potansiyeli önemli ölçüde azaldığından, ürün hattını serbest bırakma planlarını erteleyebilir veya tamamen terk edebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?