Personel İdaresi Nedir?
İnsan
kaynakları (İK) yönetimi olarak bilinen personel yönetimi, bir şirketin
çalışanlarının koordinasyonu ve düzenlenmesidir. İşçileri örgütlemeyi, işe
almayı, işe almayı, eğitmeyi ve değerlendirmeyi içerir. Çatışma çözümü ve yasal
uyum da önemli yönlerdir. İyi bir İK ekibi işlerini iyi yapmakla birlikte, çiftçi destek kredisi
bir şirket genellikle daha verimli ve rekabetçi olacak ve ek
gelir elde edecektir.
organizasyon
Çoğu işletmede, iyi organize edilmiş bir işgücü, daha fazla
verimlilik, verimlilik ve gelir anlamına gelir. Bu nedenle, personel idaresinin
ilk hedefi, tüm çalışanları mümkün olan en iyi şekilde iş birliği yapma ve
tamamlamalarını sağlayacak şekilde organize etmektir. Bu alandaki konulara
örnekler arasında kaç bölümün gerekli olduğu, her departmanda kaç kişinin
olması gerektiği, yöneticinin çalışan oranının ne olması gerektiği ve
yöneticilerle temasa geçilemediğinde hangi alternatif komuta zincirlerinin
kullanılması gerektiği yer almaktadır. Organizasyon ayrıca bireyleri belirli
projelere nasıl atayacağının yanı sıra çalışanların iş ortamında sağlıklı ve
güvenli tutulması ile ilgilenir.
İşe Alım ve İşe Alma
Bir şirketin personel yönetim ekibindeki çalışanlar işçileri
ve projelerini nasıl organize edeceklerini bildiklerinde, çalışanları aktif
olarak işe almaya ve işe almaya başlarlar. Mevcut pozisyonlara ilişkin
bildirimler yayınlar, iş fuarları gibi etkinliklere katılır veya organize
olurlar ve en nitelikli ve tecrübeli adayları bulmak için ilk görüşmeleri
yaparlar. Daha sonra, son görüşmeleri yapan ve kimin işe alınacağı hakkında
çağrı yapan departman yöneticileri için son adaylar hakkında bilgi aktarırlar.
Eğitim
Bir şirkette
yeni olan çalışanlar, her zaman işletme politikalarını ve prosedürlerini,
inanılmaz deneyime ve beceri setlerine sahip olsalar bile bilmezler. Bunu
düzeltmek için eğitim her zaman gereklidir. İK departmanı üyeleri, çalışanların
verimli çalışmasını sağlamak için gereken eğitim olaylarını ve
dokümantasyonlarını geliştirebilir. Ayrıca, şirkette farklı bir konuma
ilerlemek için gereken ek eğitimleri bir araya getirip denetlerler. Bazı
durumlarda, çalışanların sektörle ilgili sertifika veya diploma almalarını
sağlayacak programları geliştirmekkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
için çeşitli eğitim kurumları ile işbirliği yaparlar.
değerlendirme
Çoğu şirket çalışanlarının belli bir seviyede performans
gösterdiğini bilmek ister. Ayrıca çalışanların politikaları ve prosedürleri iyi
takip ettiğini bilmek isterler. Bu nedenle, personel idaresi ekibinin bir
görevi, yöneticilerin değerlendirme amacıyla kullanabilecekleri teknik ve
araçları geliştirmektir. Ortak bir örnek, bir çalışan performans
değerlendirmesi için standartlaştırılmış bir formdur. İK çalışanları, şirket
içindeki faaliyeti analiz etmek ve ücret artışını arttırmak gibi kararlar almak
için bu kalemlerden toplanan verileri kullanırlar.
Çatışma çözümü
İnsanları makine üzerinde kullanmanın bir avantajı,
bireylerin yenilikçi ve deneyime dayanan mantıksal düşünce süreçleri
olabileceğidir, ancak insanlar bunu yapmaya gayret ettikleri için her zaman
birlikte kalmazlar. İK departmanı, şirkette, özellikle farklı yönetim düzeylerinde
ortaya çıkabilecek çatışmaları çözmekle sorumludur. Ayrıca, yeni bir çalışanın
çalışma ortamında yer almadığı gibi kişilerarası olmayan çatışmaları çözmek
için de çalışırlar. Bu faaliyetlerle ilgili detaylı kayıtların tutulması
zorunludur, çünkü bazı çatışmalar sonuçta disiplin cezasına veya usulüne uygun
olarak yerine getirilmediği takdirde dava açılmasına yol açabilecek bir feshine
yol açmaktadır.
Personel yönetimi çalışanları, açık politikalar ve
prosedürlerin geri kalması için sağlam bir çerçeveye sahip olduklarında
genellikle çatışmaların çözülmesinde daha kolay bir zamana sahiptir. Politika
ve prosedürler, personel departmanı çalışanlarının uygulanabilir çözümler
bulmaya çalıştıkça nesnel kalmasını sağlamıştır. Ayrıca önerilen çözümlerin
şirket hedefleri doğrultusunda olmasını sağlarlar. İK ekibi, bu nedenle
politika ve prosedür belgelerini bir araya getirmek için yönetim üyeleriyle
yakın bir şekilde çalışır.
Yasal uyum
İK ekibinin üyeleri sadece şirketlerine değil, yetki
alanlarına yönelik politika ve düzenlemelere bakarlar. Çalışanların uygun vergi
formlarını, örneğin başka bir devletin gerekli evrakları doldurmasını
sağlarlar. Bu görev zordur çünkü yeni yönetmelikler düzenli olarak geçmektedir
ve personel idaresi çalışanlarının faaliyetlerini ve dokümantasyonlarını işin
içine koymasını gerektirmektedir. Bu çok önemlidir çünkü tek bir yönetmeliğe
uyulmaması şirketin itibarını ve çalışmasını riske atabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder