Personel İdaresi Nedir?



İnsan kaynakları (İK) yönetimi olarak bilinen personel yönetimi, bir şirketin çalışanlarının koordinasyonu ve düzenlenmesidir. İşçileri örgütlemeyi, işe almayı, işe almayı, eğitmeyi ve değerlendirmeyi içerir. Çatışma çözümü ve yasal uyum da önemli yönlerdir. İyi bir İK ekibi işlerini iyi yapmakla birlikte, çiftçi destek kredisi
bir şirket genellikle daha verimli ve rekabetçi olacak ve ek gelir elde edecektir.

organizasyon
Çoğu işletmede, iyi organize edilmiş bir işgücü, daha fazla verimlilik, verimlilik ve gelir anlamına gelir. Bu nedenle, personel idaresinin ilk hedefi, tüm çalışanları mümkün olan en iyi şekilde iş birliği yapma ve tamamlamalarını sağlayacak şekilde organize etmektir. Bu alandaki konulara örnekler arasında kaç bölümün gerekli olduğu, her departmanda kaç kişinin olması gerektiği, yöneticinin çalışan oranının ne olması gerektiği ve yöneticilerle temasa geçilemediğinde hangi alternatif komuta zincirlerinin kullanılması gerektiği yer almaktadır. Organizasyon ayrıca bireyleri belirli projelere nasıl atayacağının yanı sıra çalışanların iş ortamında sağlıklı ve güvenli tutulması ile ilgilenir.

İşe Alım ve İşe Alma
Bir şirketin personel yönetim ekibindeki çalışanlar işçileri ve projelerini nasıl organize edeceklerini bildiklerinde, çalışanları aktif olarak işe almaya ve işe almaya başlarlar. Mevcut pozisyonlara ilişkin bildirimler yayınlar, iş fuarları gibi etkinliklere katılır veya organize olurlar ve en nitelikli ve tecrübeli adayları bulmak için ilk görüşmeleri yaparlar. Daha sonra, son görüşmeleri yapan ve kimin işe alınacağı hakkında çağrı yapan departman yöneticileri için son adaylar hakkında bilgi aktarırlar.

Eğitim
Bir şirkette yeni olan çalışanlar, her zaman işletme politikalarını ve prosedürlerini, inanılmaz deneyime ve beceri setlerine sahip olsalar bile bilmezler. Bunu düzeltmek için eğitim her zaman gereklidir. İK departmanı üyeleri, çalışanların verimli çalışmasını sağlamak için gereken eğitim olaylarını ve dokümantasyonlarını geliştirebilir. Ayrıca, şirkette farklı bir konuma ilerlemek için gereken ek eğitimleri bir araya getirip denetlerler. Bazı durumlarda, çalışanların sektörle ilgili sertifika veya diploma almalarını sağlayacak programları geliştirmekkredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
için çeşitli eğitim kurumları ile işbirliği yaparlar.

değerlendirme
Çoğu şirket çalışanlarının belli bir seviyede performans gösterdiğini bilmek ister. Ayrıca çalışanların politikaları ve prosedürleri iyi takip ettiğini bilmek isterler. Bu nedenle, personel idaresi ekibinin bir görevi, yöneticilerin değerlendirme amacıyla kullanabilecekleri teknik ve araçları geliştirmektir. Ortak bir örnek, bir çalışan performans değerlendirmesi için standartlaştırılmış bir formdur. İK çalışanları, şirket içindeki faaliyeti analiz etmek ve ücret artışını arttırmak gibi kararlar almak için bu kalemlerden toplanan verileri kullanırlar.

Çatışma çözümü
İnsanları makine üzerinde kullanmanın bir avantajı, bireylerin yenilikçi ve deneyime dayanan mantıksal düşünce süreçleri olabileceğidir, ancak insanlar bunu yapmaya gayret ettikleri için her zaman birlikte kalmazlar. İK departmanı, şirkette, özellikle farklı yönetim düzeylerinde ortaya çıkabilecek çatışmaları çözmekle sorumludur. Ayrıca, yeni bir çalışanın çalışma ortamında yer almadığı gibi kişilerarası olmayan çatışmaları çözmek için de çalışırlar. Bu faaliyetlerle ilgili detaylı kayıtların tutulması zorunludur, çünkü bazı çatışmalar sonuçta disiplin cezasına veya usulüne uygun olarak yerine getirilmediği takdirde dava açılmasına yol açabilecek bir feshine yol açmaktadır.

Personel yönetimi çalışanları, açık politikalar ve prosedürlerin geri kalması için sağlam bir çerçeveye sahip olduklarında genellikle çatışmaların çözülmesinde daha kolay bir zamana sahiptir. Politika ve prosedürler, personel departmanı çalışanlarının uygulanabilir çözümler bulmaya çalıştıkça nesnel kalmasını sağlamıştır. Ayrıca önerilen çözümlerin şirket hedefleri doğrultusunda olmasını sağlarlar. İK ekibi, bu nedenle politika ve prosedür belgelerini bir araya getirmek için yönetim üyeleriyle yakın bir şekilde çalışır.

Yasal uyum
İK ekibinin üyeleri sadece şirketlerine değil, yetki alanlarına yönelik politika ve düzenlemelere bakarlar. Çalışanların uygun vergi formlarını, örneğin başka bir devletin gerekli evrakları doldurmasını sağlarlar. Bu görev zordur çünkü yeni yönetmelikler düzenli olarak geçmektedir ve personel idaresi çalışanlarının faaliyetlerini ve dokümantasyonlarını işin içine koymasını gerektirmektedir. Bu çok önemlidir çünkü tek bir yönetmeliğe uyulmaması şirketin itibarını ve çalışmasını riske atabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?