Müşteri İlişkilerini Nasıl Yönetirim?


Müşterilerle bir ilişkiyi yönetmek bugün çok önemlidir ya da rakiplerinize dönüşebilir. İyi bir müşteri ilişkisinin sürdürülmesi, işlerinizi sürdürmek için ürünlerinizi hemen vermeniz gerektiği anlamına gelmez ve bunu yapmamalıdır. Aksine, çiftçi destek kredisi
 etkili bir müşteri ilişkileri, ona saygı duymak anlamına gelir. İsmiyle tanınarak ve herhangi bir şikâyette bulunarak saygınlığını hissetmiş olan müşterilerin sadık kalmaları muhtemeldir.

İndirim fiyatlarına sahip üyelikler gibi müşteri sadakat kartları, tüketicilerle iyi ilişkiler kurmak için iyi bir başlangıçtır. Bu tür teklifler, müşterilere işletmenin makul fiyatlandırma konusundaki kaygılarını önemsediğini gösterebilir. Müşterileri üye olarak değerlendirmek, kendilerine karşı bir şey hissettirir ve bir işletmeye ait oldukları gibi, sadece bir şey satın almak için bir mağazaya girmek değildir. Gerçek bir gülümseme ile güler yüzlü hizmet sadece büyük alışveriş deneyimini ekler.

Kayıtsız veya olumsuz tutumlu katipler, müşteri ilişkilerine zarar verebilir. Müşteri ilişkileri, fiyatlandırma ve tekliflerden sipariş işlemine ve takip edilmek zorundadır. Takip et, tüketiciler mağazadan ayrıldığında müşteri ilişkilerinin sona ermediği anlamına gelir. Hizmetin tatmin edici olup olmadığını sormak için indirim postaları gönderilebilir veya telefonla arayabilir; Bunlar, tüketicilerin bir işletmenin tekrar işlerine değer verdiğini göstermenin yollarıdır.

Herhangi bir müşteri şikayeti, gerçek, özenli bir tutumla derhal ele alınmalıdır. Bazen basit bir "özür dilerim", bir müşterinin durumu düzeltmek için duyması gereken her şey olabilir. İnsanların çoğu, hataların ne zaman gerçekleştiğini anlamaktadır, ancak çalışanlar müşterinin kötü deneyimini inkar etmeyi denediğinde ya da tüketiciyi dinlemek için uğraşmaksızın mağazanızı savunurken, sorunlar genellikle daha da kötüleşmektedir. Müşteri ilişkisine dikkat etmek, tüketici sadakatini korumak için onunla çalışmak anlamına gelir.

Çalışmalar şirketlere eski müşterileri korumaktan ziyade yeni müşteriler kazanmak için daha fazla maliyet verdiğini göstermiştir. Müşteri ilişkilerini nazik hizmet yoluyla sürdürmek ve gerektiğinde özür dilemek, memnun müşteri tutmanın uzun bir yolunu bulabilir. En başarılı işletmeler, şirketlerini müşterilerinin gözünden ziyade kendi gözleriyle görmeye eğilimlidir. Müşterinin, iş trafiği açısından önemli olan, kendi başına değil, şirketin algılamasının olduğunu anlarlar.

Sert bir müşteri tabanı olmadan, şirketler gelişmeye devam edemez. Çoğu işletmenin sadık bir müşteri tabanı oluşturması ve yeni müşterileri işte kalması için çekmeye devam etmesi gerekir. İnsanları yalnızca istatistiksel sayılar olarak ele almak yerine, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? müşterilerle gerçek bir ilişki kurarak, bir şirket güçlü değerlerini ve tüketicilere olan bağlılığını geliştirebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?