Müşteri İlişkilerini Nasıl Yönetirim?
Müşterilerle
bir ilişkiyi yönetmek bugün çok önemlidir ya da rakiplerinize dönüşebilir. İyi
bir müşteri ilişkisinin sürdürülmesi, işlerinizi sürdürmek için ürünlerinizi
hemen vermeniz gerektiği anlamına gelmez ve bunu yapmamalıdır. Aksine, çiftçi destek kredisi
etkili bir müşteri
ilişkileri, ona saygı duymak anlamına gelir. İsmiyle tanınarak ve herhangi bir
şikâyette bulunarak saygınlığını hissetmiş olan müşterilerin sadık kalmaları
muhtemeldir.
İndirim fiyatlarına sahip üyelikler gibi müşteri sadakat
kartları, tüketicilerle iyi ilişkiler kurmak için iyi bir başlangıçtır. Bu tür
teklifler, müşterilere işletmenin makul fiyatlandırma konusundaki kaygılarını
önemsediğini gösterebilir. Müşterileri üye olarak değerlendirmek, kendilerine
karşı bir şey hissettirir ve bir işletmeye ait oldukları gibi, sadece bir şey
satın almak için bir mağazaya girmek değildir. Gerçek bir gülümseme ile güler
yüzlü hizmet sadece büyük alışveriş deneyimini ekler.
Kayıtsız veya olumsuz tutumlu katipler, müşteri ilişkilerine
zarar verebilir. Müşteri ilişkileri, fiyatlandırma ve tekliflerden sipariş
işlemine ve takip edilmek zorundadır. Takip et, tüketiciler mağazadan
ayrıldığında müşteri ilişkilerinin sona ermediği anlamına gelir. Hizmetin
tatmin edici olup olmadığını sormak için indirim postaları gönderilebilir veya
telefonla arayabilir; Bunlar, tüketicilerin bir işletmenin tekrar işlerine
değer verdiğini göstermenin yollarıdır.
Herhangi bir müşteri şikayeti, gerçek, özenli bir tutumla
derhal ele alınmalıdır. Bazen basit bir "özür dilerim", bir
müşterinin durumu düzeltmek için duyması gereken her şey olabilir. İnsanların
çoğu, hataların ne zaman gerçekleştiğini anlamaktadır, ancak çalışanlar
müşterinin kötü deneyimini inkar etmeyi denediğinde ya da tüketiciyi dinlemek
için uğraşmaksızın mağazanızı savunurken, sorunlar genellikle daha da
kötüleşmektedir. Müşteri ilişkisine dikkat etmek, tüketici sadakatini korumak
için onunla çalışmak anlamına gelir.
Çalışmalar şirketlere eski müşterileri korumaktan ziyade
yeni müşteriler kazanmak için daha fazla maliyet verdiğini göstermiştir.
Müşteri ilişkilerini nazik hizmet yoluyla sürdürmek ve gerektiğinde özür
dilemek, memnun müşteri tutmanın uzun bir yolunu bulabilir. En başarılı
işletmeler, şirketlerini müşterilerinin gözünden ziyade kendi gözleriyle
görmeye eğilimlidir. Müşterinin, iş trafiği açısından önemli olan, kendi başına
değil, şirketin algılamasının olduğunu anlarlar.
Sert bir
müşteri tabanı olmadan, şirketler gelişmeye devam edemez. Çoğu işletmenin sadık
bir müşteri tabanı oluşturması ve yeni müşterileri işte kalması için çekmeye
devam etmesi gerekir. İnsanları yalnızca istatistiksel sayılar olarak ele almak
yerine, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? müşterilerle gerçek bir
ilişki kurarak, bir şirket güçlü değerlerini ve tüketicilere olan bağlılığını
geliştirebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder