Müşteri Memnuniyetinin Avantajları Nelerdir?
Müşteri memnuniyetinin bir işletmeye sağladığı avantajlar,
tahmin edilemeyecek kadar zor. Dört kategoriye ayrılabilirler: müşteri tutma,
reklam tasarrufu, fiyatlandırma arabellekleri ve iş zekası. Bu avantajlar,
olumlu bir müşteri deneyimini aktif olarak geliştiren yöneticiler tarafından
kullanılabilir.
Yüksek bir
müşteri tutma derecesi genellikle bir şirketin ana hedefidir. Bir müşteri tutma
programı uygulamak, çiftçi destek kredisi şirket çapında katılımı gerektirir.
Birçok işletme, müşteri memnuniyetinin avantajlarından yararlanmaya çalışan
pazarlama bütçesinin önemli bir bölümünü harcıyor. Müşteri tutma istatistikleri
elde etmek zor olabilir ve bu çalışmalar yanlış yorumlanabilir.
İş uzmanları çoğu zaman, mevcut bir müşteriye satma
maliyetlerinin yeni bir müşteri edinme maliyetinden daha az olduğunu belirtir.
Kurulmuş müşteriler zaten işin farkındadır ve yerleşik satın alma
alışkanlıklarını değiştirmeye gerek yoktur. Müşteri hizmetleri, yeni müşteri
statüsünün yerleşik bir müşterinin olgunlaşmasının önemli bir köşe taşıdır.
Yıllık büyümenin yaklaşık% 20'si mevcut müşterilerin
dikkatli bir şekilde beslenmesine bağlanabilir. Yılda% 50 ile% 100 arasında
değişen patlayıcı büyüme oranları, yeni müşteriye yönelik çok sayıda reklam ve
tanıtım çalışması gerektirir. Bu hızlı büyüme şirketlerinde müşteri
memnuniyetinin faydaları zirveye çıkmaktadır. Sosyal medya pazarlaması tek
başına yeni bir ürünü üretebilir veya bozabilir, çünkü binlerce bilinmeyen kişi
bir onay verir veya en son piyasa girişinin eksikliklerini işaret eder. İyi
bağlanmış bir kullanıcıdan gelen yüksek onaylı bir derecelendirme, sağlayıcının
stoklarını artırabilir ve yazarkasaları çalabilir.
Müşteri memnuniyetinin sıklıkla algılanan avantajlarından
biri olan fiyatlandırma hassasiyeti, yerleşik, memnun müşterilerden gelen
yüksek beklentiler nedeniyle müşteri memnuniyeti seviyeleri arttıkça artabilir.
Fiyatlandırma duyarlılığındaki ya da artan fiyat toleransındaki bir düşüş,
müşteri memnuniyeti seviyelerindeki önemli değişikliklerden kaynaklanabilir.
Bir şirketin müşteri deneyimini iyileştirme çabalarının arttığını gözlemleyen
müşterilerin fiyat artışlarını kabul etme olasılığı daha yüksektir.
Çoğu zaman, müşteriler işletme sahibine benzersiz bir geri
bildirim kaynağı sunabilir. Uygun iletişim araçları mevcutsa, müşteriler yapıcı
eleştiriler yapmakta özgür olacaklardır. İş zekası müşterilerin yorumlarından
veya gözlemlerinden kaynaklanabilir.
Tüketiciler,
genellikle bir şirketin temel ürünlerini ve hizmetlerini tehdit edebilecek yeni
rakipleri, yeni teknikleri veya yeni teknolojileri tanıyan ilk kişilerdir. Odak
grupları, bu temel bilgi ile oylama, veri madenciliği ve diğer pazar araştırma
yöntemlerini ortaya çıkarabilir. İşletme sahipleri, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi? sıklıkla kendi
müşterileriyle iletişim kurarak bu bilgilerin en azından bir kısmını
edinebilirler. Müşteri memnuniyetinin avantajlarını korumak için şikayetler her
zaman mümkün olduğunca çabuk çözülmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder