Müşteri Memnuniyetinin Avantajları Nelerdir?


Müşteri memnuniyetinin bir işletmeye sağladığı avantajlar, tahmin edilemeyecek kadar zor. Dört kategoriye ayrılabilirler: müşteri tutma, reklam tasarrufu, fiyatlandırma arabellekleri ve iş zekası. Bu avantajlar, olumlu bir müşteri deneyimini aktif olarak geliştiren yöneticiler tarafından kullanılabilir.

Yüksek bir müşteri tutma derecesi genellikle bir şirketin ana hedefidir. Bir müşteri tutma programı uygulamak, çiftçi destek kredisi şirket çapında katılımı gerektirir. Birçok işletme, müşteri memnuniyetinin avantajlarından yararlanmaya çalışan pazarlama bütçesinin önemli bir bölümünü harcıyor. Müşteri tutma istatistikleri elde etmek zor olabilir ve bu çalışmalar yanlış yorumlanabilir.

İş uzmanları çoğu zaman, mevcut bir müşteriye satma maliyetlerinin yeni bir müşteri edinme maliyetinden daha az olduğunu belirtir. Kurulmuş müşteriler zaten işin farkındadır ve yerleşik satın alma alışkanlıklarını değiştirmeye gerek yoktur. Müşteri hizmetleri, yeni müşteri statüsünün yerleşik bir müşterinin olgunlaşmasının önemli bir köşe taşıdır.

Yıllık büyümenin yaklaşık% 20'si mevcut müşterilerin dikkatli bir şekilde beslenmesine bağlanabilir. Yılda% 50 ile% 100 arasında değişen patlayıcı büyüme oranları, yeni müşteriye yönelik çok sayıda reklam ve tanıtım çalışması gerektirir. Bu hızlı büyüme şirketlerinde müşteri memnuniyetinin faydaları zirveye çıkmaktadır. Sosyal medya pazarlaması tek başına yeni bir ürünü üretebilir veya bozabilir, çünkü binlerce bilinmeyen kişi bir onay verir veya en son piyasa girişinin eksikliklerini işaret eder. İyi bağlanmış bir kullanıcıdan gelen yüksek onaylı bir derecelendirme, sağlayıcının stoklarını artırabilir ve yazarkasaları çalabilir.

Müşteri memnuniyetinin sıklıkla algılanan avantajlarından biri olan fiyatlandırma hassasiyeti, yerleşik, memnun müşterilerden gelen yüksek beklentiler nedeniyle müşteri memnuniyeti seviyeleri arttıkça artabilir. Fiyatlandırma duyarlılığındaki ya da artan fiyat toleransındaki bir düşüş, müşteri memnuniyeti seviyelerindeki önemli değişikliklerden kaynaklanabilir. Bir şirketin müşteri deneyimini iyileştirme çabalarının arttığını gözlemleyen müşterilerin fiyat artışlarını kabul etme olasılığı daha yüksektir.

Çoğu zaman, müşteriler işletme sahibine benzersiz bir geri bildirim kaynağı sunabilir. Uygun iletişim araçları mevcutsa, müşteriler yapıcı eleştiriler yapmakta özgür olacaklardır. İş zekası müşterilerin yorumlarından veya gözlemlerinden kaynaklanabilir.

Tüketiciler, genellikle bir şirketin temel ürünlerini ve hizmetlerini tehdit edebilecek yeni rakipleri, yeni teknikleri veya yeni teknolojileri tanıyan ilk kişilerdir. Odak grupları, bu temel bilgi ile oylama, veri madenciliği ve diğer pazar araştırma yöntemlerini ortaya çıkarabilir. İşletme sahipleri, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi? sıklıkla kendi müşterileriyle iletişim kurarak bu bilgilerin en azından bir kısmını edinebilirler. Müşteri memnuniyetinin avantajlarını korumak için şikayetler her zaman mümkün olduğunca çabuk çözülmelidir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?