Örgütsel İletişim Nedir?



Örgütsel iletişim, özellikle işyerinde bir kişi ve bir grup arasındaki etkileşim için geçerlidir. Bu alan, bir işletme veya kar amacı gütmeyen bir grup içindeki iletişim stillerinin yanı sıra iç ve dış iletişimi de değerlendirir. Bazı kolejler ve üniversiteler, çiftçi destek kredisi
örgütsel teoride lisans programları ve insan etkileşimini geliştirmeye ilgi gösteren öğrencilere iletişim sunmaktadır. Programlar yönetimde kariyer için gerekli olan önemli iletişim alanlarına odaklanır.

İş dünyasında, yöneticiler veya diğer liderler, takım çalışmasını teşvik etmek, çatışmaları çözmek ve iç ve dış iş ilişkilerini geliştirmek için örgütsel teoriyi işyerine dahil eder. Başka bir deyişle, yönetici genellikle ortak bir zemine ulaşmak için diğer insanlar veya gruplar arasında bir irtibat görevi görür. Organize iletişim, büyük bir şirket, daha küçük bir işletme veya kar amacı gütmeyen bir grup olsun, başarılı bir iş yaratmak için gerekli beceri ve süreçleri içerir. Alan, yazılı, sözlü ve kişilerarası iletişimi teşvik etmek veya güçlendirmek için genel hedefe bakar.

Dış organizasyonel iletişim örnekleri arasında, müşteri hizmetlerinde olduğu gibi, halkla etkileşim, yerel kuruluşlarla çalışma, bağış toplama ve halkla ilişkiler kampanyaları düzenleme yer alır. İç iletişim ayarları arasında e-posta, sunumlar, iş toplantıları ve çalışan performans değerlendirmeleri bulunur. İş liderleri başarılı bir şirketi tanıtmak için bu tür iletişimi belirli hedeflerle birleştirmelidir. Bunlar, liderlik, uyuşmazlık çözümü ve müzakerenin yanı sıra uyum, motivasyon ve inovasyonu içerir. Örgütsel teori, verimliliğin yanı sıra etkili karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye de çalışır.

Pek çok üniversite, sertifika, lisans, yüksek lisans veya doktora derecesine yol açan kurumsal iletişim veya örgütsel teori konusunda eğitim sunmaktadır. Bu programların çoğu, öğrencilerin kişilerarası, sözlü ve yazılı iletişim becerileri ile ilgili kurslar almasını gerektirir. Ders örnekleri arasında örgütsel iletişim kuramları, iş yazışmaları, halkla ilişkiler, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
uyuşmazlık çözümü ve müzakere teknikleri yer almaktadır. Diğer programlar kriz yönetimi, küresel iletişim, iletişim teknolojileri ve profesyonel konuşma içerebilir. Genel olarak eğitim, kişinin insan etkileşimini ve davranışını anlama, olumlu bir çalışma ortamı sağlama ve çalışanlara ya da müşterilere etkili bir şekilde dinleme olanağı sağlar.

Alandaki bir derece, öğrencileri, insan kaynakları ve diğer alanlar gibi yönetimde kariyer için hazırlar. Bir satış temsilcisinin görevlerinin bir kısmı, örneğin, organize iletişim stratejilerini içermektedir. Alanın uygulandığı diğer meslekler arasında halkla ilişkiler müdürü, gazeteci, arabulucu, görevli ve etkinlik planlayıcısı yer alır. Bir hasta savunucusu, bir hasta ile bir sağlık hizmeti sağlayıcısı arasında arabuluculuk yaparken de örgütsel iletişim becerilerini kullanır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?