Örgütsel İletişim Nedir?
Örgütsel
iletişim, özellikle işyerinde bir kişi ve bir grup arasındaki etkileşim için
geçerlidir. Bu alan, bir işletme veya kar amacı gütmeyen bir grup içindeki
iletişim stillerinin yanı sıra iç ve dış iletişimi de değerlendirir. Bazı
kolejler ve üniversiteler, çiftçi destek kredisi
örgütsel teoride lisans programları ve insan etkileşimini
geliştirmeye ilgi gösteren öğrencilere iletişim sunmaktadır. Programlar
yönetimde kariyer için gerekli olan önemli iletişim alanlarına odaklanır.
İş dünyasında, yöneticiler veya diğer liderler, takım
çalışmasını teşvik etmek, çatışmaları çözmek ve iç ve dış iş ilişkilerini
geliştirmek için örgütsel teoriyi işyerine dahil eder. Başka bir deyişle,
yönetici genellikle ortak bir zemine ulaşmak için diğer insanlar veya gruplar
arasında bir irtibat görevi görür. Organize iletişim, büyük bir şirket, daha
küçük bir işletme veya kar amacı gütmeyen bir grup olsun, başarılı bir iş
yaratmak için gerekli beceri ve süreçleri içerir. Alan, yazılı, sözlü ve
kişilerarası iletişimi teşvik etmek veya güçlendirmek için genel hedefe bakar.
Dış organizasyonel iletişim örnekleri arasında, müşteri
hizmetlerinde olduğu gibi, halkla etkileşim, yerel kuruluşlarla çalışma, bağış
toplama ve halkla ilişkiler kampanyaları düzenleme yer alır. İç iletişim
ayarları arasında e-posta, sunumlar, iş toplantıları ve çalışan performans
değerlendirmeleri bulunur. İş liderleri başarılı bir şirketi tanıtmak için bu
tür iletişimi belirli hedeflerle birleştirmelidir. Bunlar, liderlik, uyuşmazlık
çözümü ve müzakerenin yanı sıra uyum, motivasyon ve inovasyonu içerir. Örgütsel
teori, verimliliğin yanı sıra etkili karar verme ve problem çözme becerilerini
geliştirmeye de çalışır.
Pek çok
üniversite, sertifika, lisans, yüksek lisans veya doktora derecesine yol açan
kurumsal iletişim veya örgütsel teori konusunda eğitim sunmaktadır. Bu
programların çoğu, öğrencilerin kişilerarası, sözlü ve yazılı iletişim
becerileri ile ilgili kurslar almasını gerektirir. Ders örnekleri arasında
örgütsel iletişim kuramları, iş yazışmaları, halkla ilişkiler, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
uyuşmazlık çözümü ve müzakere teknikleri yer almaktadır.
Diğer programlar kriz yönetimi, küresel iletişim, iletişim teknolojileri ve
profesyonel konuşma içerebilir. Genel olarak eğitim, kişinin insan etkileşimini
ve davranışını anlama, olumlu bir çalışma ortamı sağlama ve çalışanlara ya da
müşterilere etkili bir şekilde dinleme olanağı sağlar.
Alandaki bir derece, öğrencileri, insan kaynakları ve diğer
alanlar gibi yönetimde kariyer için hazırlar. Bir satış temsilcisinin
görevlerinin bir kısmı, örneğin, organize iletişim stratejilerini içermektedir.
Alanın uygulandığı diğer meslekler arasında halkla ilişkiler müdürü, gazeteci,
arabulucu, görevli ve etkinlik planlayıcısı yer alır. Bir hasta savunucusu, bir
hasta ile bir sağlık hizmeti sağlayıcısı arasında arabuluculuk yaparken de
örgütsel iletişim becerilerini kullanır.
Yorumlar
Yorum Gönder