Performans Yönetimi Döngüsü nedir?



Performans yönetimi döngüsü (PMC), çalışanların büyümesini ve iş doyumunu teşvik etmek için şirket yöneticileri ve yöneticileri tarafından kullanılan bir tekniktir. Bir PMC içinde, işveren bir çalışanın yeteneklerini ve iş performansını değerlendirir. çiftçi destek kredisi
İşveren tipik olarak, kariyer için çalışanın şirket hedefleri ile tutarlı bir şekilde gelişmesine yardımcı olmak için hedefler belirleyecektir. Bir çalışan, şirket tarafından belirlenen hedefleri ve beklentileri karşılayamıyorsa, bir performans yönetimi döngüsü genellikle, genellikle sorunlu alanlara yönelik doğrudan danışmanlık ile başlayan, iyileştirme için yerleşik bir sistem sunar. Bir çalışan işe alındığında ilk hedefler şirket tarafından belirlenebilirse de, performans yönetimi döngüsü genellikle ilk performans incelemesine kadar resmi olarak çalışmayacaktır - genellikle istihdamın ilk yılı sonrasında, ancak bazı durumlarda daha erken.

Her şirket genellikle performans yönetimi döngüleri için kendi planını geliştirirken, temel döngü tipik olarak üç aşamadan oluşur: planlama ve hedef belirleme, ilerleme raporlaması ve gözden geçirme değerlendirmesi. İlk performans incelemesinin zamanı geldiğinde, işveren, çalışanın çalışmasını belirtilen zaman dilimi boyunca yürütüldüğü şekilde değerlendirecektir. İşçiye iş performansının kapsamlı bir değerlendirmesini sağladıktan sonra, işveren genellikle bir sonraki gözden geçirme dönemi boyunca kendisine şirket hedefleri hakkında tavsiyede bulunur.

Çalışanların yeteneklerine ve statülerine bağlı olarak, bu durum sorunlu alanlardaki iyileştirmelerden istenen bir terfi elde etmek için herhangi bir şey içerebilir. Bazı işverenler, performans yönetimi döngüsünün bu aşamasını ültimatomları belirlemek için de kullanabilirler: Bir çalışanın iş performansının olumsuz yönleri gelişmezse, görevi veya görevi tehlikeye girebilir. Yöneticiler ayrıca, çalışanın aşağıdaki değerlendirme döneminde hedeflerini nasıl yerine getirebileceğine dair rehberlik, öneri veya fikirler sunabilir.

Hedefler belirlendikten sonra, genellikle işverenin çalışanla temasa geçeceği ve hedeflerinin gelişimini tartışacağı bir planlanmış ilerleme raporu vardır. Çalışan, şirket tarafından belirlenen hedeflere ulaşmak için yoldaysa, başka bir işlem yapılmayabilir. Çalışan, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
programın önündeyse ek hedefler eklenebilir. Ancak, çalışanın performansıyla ilgili endişeler varsa, ek rehberlik sunulabilir.

PMC'nin sonunda, genellikle tüm değerlendirme dönemi boyunca çalışanın performansını gözden geçirme zamanıdır. Çalışan, çalışanın hedeflerine ulaşması halinde kaydedilen ilerlemeyi yansıtan bir zam alabilir. Hedefler yerine getirilmemişse, işveren daha yönetilebilir hedefler oluşturmayı, mevcut olanlarla devam etmeyi veya çalışanın hizmetlerine olan ihtiyacını yeniden değerlendirmeyi seçebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?