Performans Yönetimi Döngüsü nedir?
Performans
yönetimi döngüsü (PMC), çalışanların büyümesini ve iş doyumunu teşvik etmek
için şirket yöneticileri ve yöneticileri tarafından kullanılan bir tekniktir.
Bir PMC içinde, işveren bir çalışanın yeteneklerini ve iş performansını
değerlendirir. çiftçi destek kredisi
İşveren tipik olarak, kariyer için çalışanın şirket
hedefleri ile tutarlı bir şekilde gelişmesine yardımcı olmak için hedefler
belirleyecektir. Bir çalışan, şirket tarafından belirlenen hedefleri ve
beklentileri karşılayamıyorsa, bir performans yönetimi döngüsü genellikle,
genellikle sorunlu alanlara yönelik doğrudan danışmanlık ile başlayan,
iyileştirme için yerleşik bir sistem sunar. Bir çalışan işe alındığında ilk
hedefler şirket tarafından belirlenebilirse de, performans yönetimi döngüsü
genellikle ilk performans incelemesine kadar resmi olarak çalışmayacaktır -
genellikle istihdamın ilk yılı sonrasında, ancak bazı durumlarda daha erken.
Her şirket genellikle performans yönetimi döngüleri için
kendi planını geliştirirken, temel döngü tipik olarak üç aşamadan oluşur:
planlama ve hedef belirleme, ilerleme raporlaması ve gözden geçirme
değerlendirmesi. İlk performans incelemesinin zamanı geldiğinde, işveren,
çalışanın çalışmasını belirtilen zaman dilimi boyunca yürütüldüğü şekilde
değerlendirecektir. İşçiye iş performansının kapsamlı bir değerlendirmesini
sağladıktan sonra, işveren genellikle bir sonraki gözden geçirme dönemi boyunca
kendisine şirket hedefleri hakkında tavsiyede bulunur.
Çalışanların yeteneklerine ve statülerine bağlı olarak, bu
durum sorunlu alanlardaki iyileştirmelerden istenen bir terfi elde etmek için
herhangi bir şey içerebilir. Bazı işverenler, performans yönetimi döngüsünün bu
aşamasını ültimatomları belirlemek için de kullanabilirler: Bir çalışanın iş
performansının olumsuz yönleri gelişmezse, görevi veya görevi tehlikeye
girebilir. Yöneticiler ayrıca, çalışanın aşağıdaki değerlendirme döneminde
hedeflerini nasıl yerine getirebileceğine dair rehberlik, öneri veya fikirler
sunabilir.
Hedefler
belirlendikten sonra, genellikle işverenin çalışanla temasa geçeceği ve
hedeflerinin gelişimini tartışacağı bir planlanmış ilerleme raporu vardır.
Çalışan, şirket tarafından belirlenen hedeflere ulaşmak için yoldaysa, başka
bir işlem yapılmayabilir. Çalışan, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
programın önündeyse ek hedefler eklenebilir. Ancak,
çalışanın performansıyla ilgili endişeler varsa, ek rehberlik sunulabilir.
PMC'nin sonunda, genellikle tüm değerlendirme dönemi boyunca
çalışanın performansını gözden geçirme zamanıdır. Çalışan, çalışanın
hedeflerine ulaşması halinde kaydedilen ilerlemeyi yansıtan bir zam alabilir.
Hedefler yerine getirilmemişse, işveren daha yönetilebilir hedefler
oluşturmayı, mevcut olanlarla devam etmeyi veya çalışanın hizmetlerine olan
ihtiyacını yeniden değerlendirmeyi seçebilir.
Yorumlar
Yorum Gönder