Performans Yönetimi Süreci Nedir?



Performans yönetimi süreci, organizasyonun ve tüm bileşenlerinin kuruluş hedeflerini optimize etmek için birlikte çalışmasını sağlamak için bir yönetim tasarımı yöntemidir. Organizasyon bileşenleri departmanları, çalışanları, süreçleri, çiftçi destek kredisi
ekipleri ve organizasyonun diğer yönlerini içerir. Bu tasarıma ulaşmak için performans yönetimi süreci, bileşenlerle bağlantılı olarak genel organizasyon performansını ele almalıdır.

Bu süreç birkaç devam eden faaliyet gerektirir. Bu, hedeflerin belirlenmesi ve önceliklendirilmesi, hedeflere doğru ilerlemenin neyi oluşturduğunu tanımlamak, sonuçların ölçülmesi için standartlar belirlemek ve hedeflere doğru ilerlemeyi izlemek anlamına gelir. Diğer faaliyetler arasında, örgütsel bileşenler arasında geri bildirim değişimi, ilerlemeyi düzenli olarak gözden geçirme, etkili hedefe yönelik faaliyetlerin güçlendirilmesi ve gerektiğinde iyileştirmeler yapılmasına müdahale edilmesi yer alıyor. İş performansı yönetimi yazılımı, performans yönetimi süreçlerini düzenlemek için sıklıkla kullanılan bir performans yönetim aracıdır.

Performans yönetimi sürecindeki faaliyetler stratejik planlama ve yönetim gibi diğer yönetim yöntemlerine benzer olsa da, genel sonuçlara odaklanmaktadır. Sonuçların ölçülmesi, sonuçlarla ilgili sürekli geri bildirimlerin sürdürülmesi ve sonuçların iyileştirilmesi için planların geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Diğer yönetim süreçleri genellikle sonuçlara odaklanırken, bu süreç sonuç elde etmek için kullanılan yöntemlere daha fazla önem vermektedir.

Performans yönetimi sürecindeki adımlar bir kuruluştan diğerine değişebilir. Çoğu program, kuruluşun en üst düzeyinden küçük bileşenlere kadar çalışan belirli temel etkinlikleri içerir. İlk adım, genel organizasyon hedeflerini gözden geçirmek ve miktar, kalite, maliyet veya zamana göre önceliklendirmektir.

Bir sonraki adım, kuruluşun bileşenlerinin hangi kısımlarına uygulanacağını belirtmektir. Hedefler bileşenle belirlendikten sonra, hedefler, tüm kuruluşun başarısına katkıda bulunacaklarından emin olmak için değerlendirilmelidir. Yöneticiler daha sonra kuruluşun bileşenlerinin hedeflerine öncelik vermelidir.

Kuruluşun tüm hedefleri ve bileşenlerinin hedefleri belirlendikten ve öncelikler belirlendikten sonra, yöneticiler istenen hedeflere yönelik alınacak önlemleri belirleyecektir. Daha sonra faaliyetlerin sonuçlarının kalitesini belirlemek için standartlar belirleyecekler. Yöneticiler, amaca yönelik faaliyetlerin beklentilerin altında olup olmadığını, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
beklentileri karşılayıp karşılamadığını veya beklentileri aşıp aşmadığını belirlemelidir. Hedefler anlaşıldıktan ve ilerlemeye yönelik tedbirler belirlendikten sonra, yöneticiler bir performans planı oluşturacak ve belgeleyeceklerdir. Bu plan, başarının değerlendirileceği hedefleri, ölçüleri ve standartları özetleyecektir.

Tam bir plan uygulandığında, yöneticiler sürekli gözlem yapacak, performansı ölçecek ve sonuçları takip edeceklerdir. Bilgiler, performans hakkında sürekli geri bildirimleri güvenceye almak için organizasyonel bileşenlerle değiş tokuş olacaktır. Sonuçların kalitesini belirlemek ve belgelemek için bir performans değerlendirmesi veya performans değerlendirmesi yapılacaktır. Son olarak, yöneticiler beklentileri karşılayan ya da aşan performansı ödüllendirecek ya da beklenen sonuçları vermeyecek önlemleri arayacak ve değiştirecektir. Planı değerlendirmek, tedbirleri değiştirmek ve başarıyı ödüllendirmek süreci plandaki tüm hedeflere ulaşılıncaya kadar devam edecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?