Performans Yönetimi Süreci Nedir?
Performans
yönetimi süreci, organizasyonun ve tüm bileşenlerinin kuruluş hedeflerini
optimize etmek için birlikte çalışmasını sağlamak için bir yönetim tasarımı
yöntemidir. Organizasyon bileşenleri departmanları, çalışanları, süreçleri, çiftçi destek kredisi
ekipleri ve organizasyonun diğer yönlerini içerir. Bu
tasarıma ulaşmak için performans yönetimi süreci, bileşenlerle bağlantılı
olarak genel organizasyon performansını ele almalıdır.
Bu süreç birkaç devam eden faaliyet gerektirir. Bu,
hedeflerin belirlenmesi ve önceliklendirilmesi, hedeflere doğru ilerlemenin
neyi oluşturduğunu tanımlamak, sonuçların ölçülmesi için standartlar belirlemek
ve hedeflere doğru ilerlemeyi izlemek anlamına gelir. Diğer faaliyetler
arasında, örgütsel bileşenler arasında geri bildirim değişimi, ilerlemeyi
düzenli olarak gözden geçirme, etkili hedefe yönelik faaliyetlerin
güçlendirilmesi ve gerektiğinde iyileştirmeler yapılmasına müdahale edilmesi
yer alıyor. İş performansı yönetimi yazılımı, performans yönetimi süreçlerini
düzenlemek için sıklıkla kullanılan bir performans yönetim aracıdır.
Performans yönetimi sürecindeki faaliyetler stratejik
planlama ve yönetim gibi diğer yönetim yöntemlerine benzer olsa da, genel
sonuçlara odaklanmaktadır. Sonuçların ölçülmesi, sonuçlarla ilgili sürekli geri
bildirimlerin sürdürülmesi ve sonuçların iyileştirilmesi için planların
geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Diğer yönetim süreçleri genellikle
sonuçlara odaklanırken, bu süreç sonuç elde etmek için kullanılan yöntemlere
daha fazla önem vermektedir.
Performans yönetimi sürecindeki adımlar bir kuruluştan
diğerine değişebilir. Çoğu program, kuruluşun en üst düzeyinden küçük
bileşenlere kadar çalışan belirli temel etkinlikleri içerir. İlk adım, genel
organizasyon hedeflerini gözden geçirmek ve miktar, kalite, maliyet veya zamana
göre önceliklendirmektir.
Bir sonraki adım, kuruluşun bileşenlerinin hangi kısımlarına
uygulanacağını belirtmektir. Hedefler bileşenle belirlendikten sonra, hedefler,
tüm kuruluşun başarısına katkıda bulunacaklarından emin olmak için
değerlendirilmelidir. Yöneticiler daha sonra kuruluşun bileşenlerinin
hedeflerine öncelik vermelidir.
Kuruluşun
tüm hedefleri ve bileşenlerinin hedefleri belirlendikten ve öncelikler
belirlendikten sonra, yöneticiler istenen hedeflere yönelik alınacak önlemleri
belirleyecektir. Daha sonra faaliyetlerin sonuçlarının kalitesini belirlemek
için standartlar belirleyecekler. Yöneticiler, amaca yönelik faaliyetlerin
beklentilerin altında olup olmadığını, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
beklentileri karşılayıp karşılamadığını veya beklentileri aşıp
aşmadığını belirlemelidir. Hedefler anlaşıldıktan ve ilerlemeye yönelik
tedbirler belirlendikten sonra, yöneticiler bir performans planı oluşturacak ve
belgeleyeceklerdir. Bu plan, başarının değerlendirileceği hedefleri, ölçüleri
ve standartları özetleyecektir.
Tam bir plan uygulandığında, yöneticiler sürekli gözlem
yapacak, performansı ölçecek ve sonuçları takip edeceklerdir. Bilgiler,
performans hakkında sürekli geri bildirimleri güvenceye almak için
organizasyonel bileşenlerle değiş tokuş olacaktır. Sonuçların kalitesini
belirlemek ve belgelemek için bir performans değerlendirmesi veya performans
değerlendirmesi yapılacaktır. Son olarak, yöneticiler beklentileri karşılayan
ya da aşan performansı ödüllendirecek ya da beklenen sonuçları vermeyecek önlemleri
arayacak ve değiştirecektir. Planı değerlendirmek, tedbirleri değiştirmek ve
başarıyı ödüllendirmek süreci plandaki tüm hedeflere ulaşılıncaya kadar devam
edecektir.
Yorumlar
Yorum Gönder