Proje Tedarik nedir?



Proje alımı, işi yürütecek olan dış satıcılardan satın alma ya da satın alma, gerekli proje hizmetleri, mallar ya da sonuçların belirlenmesi ve tedarik edilmesi için sistematik bir süreci içerir. Genellikle proje yöneticisinin bir işlevidir; Ancak, çiftçi destek kredisi
bazı kuruluşlar bu görevleri yerine getirmek için proje yöneticisi dışında bir kişiyi seçmeyi tercih etmektedir. Proje yönetim endüstrisi tarafından proje tedarik yönetimi için ayrılmaz bir şekilde tanınan altı süreç vardır.

Bu süreçlerden ilki satın alma ve satın alma planlıyor. Bu aşamada, dış kaynak kullanımı gerektiren ihtiyaçlar belirlenir. Gerekli malların, hizmetlerin veya sonuçların elde edilmesine yönelik kaynaklar, bir piyasa analizi ile ayırt edilir. Satın alımın planlanmasında, kazanımın belirtilen amaçlardan çıkmadığından emin olmak için proje hedefleri gözden geçirilir. Bu adımın tamamlanması, satın alma için gerekli olan kaynakların belirlenmesi, edinimi sağlamak için gereken sözleşme tipinin belirlenmesi ve bir tedarik yönetim planının hazırlanmasıdır.

Sözleşme planlaması, satıcı yanıtları talep etme ve satıcının seçilmesi tamamlanabilecek sonraki üç süreçtir. Sözleşme planlamasında, talep edilen ürün veya hizmetleri ayrıntılı olarak açıklamak gerekir. Sorunları önlemek için teklif ve teklif istekleri belgelenmelidir.

Satıcı yanıtları ve teklifleri istendiğinde, belirli satıcılar belirlenir ve nitelikli bir satıcı listesine yerleştirilir. Seçilen satıcılar, projenin kısıtlarını, malları veya hizmetleri sağlama konusundaki ilgilerini ve tekliflerinin makulliğini göz önünde bulundurarak mal veya hizmet sağlama yeteneklerine göre kalifiye kabul edilir. Potansiyel satıcılar ayrıldıktan sonra, seçilen satıcıların teklifleri, malları veya hizmetleri sunacak en iyi satıcıyı belirlemek için değerlendirilir. Satıcılar seçildikten sonra, sözleşmeler müzakere edilir.

İhale görevlerini yerine getirmek için sözleşme yapmak çok önemlidir. Bu adımı tamamlamak için yükümlülükleri, sorumlulukları ve performans hedeflerini açıkça belirtmek şarttır. Sözleşmenin tatmin edici performansı, belirtilen amaçların yerine getirilmesinin izlenmesini gerektirir. Zaman zaman, proje satın alma yöneticisinin istenen sonuçları elde etmek için süreçleri düzeltmesi gerekebilir. Sözleşme değişiklikleri, gereksiz yasal taleplerin önlenmesi için kontrol edilmeli ve belgelendirilmelidir.

Sözleşme tamamlandığında, nihai adım sözleşmeyi kapatmaktır. Sözleşme, sözleşmenin tüm şartlarının yerine getirildiğinden emin olmak için denetlenir. Sözleşmenin kapatılması, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mi?
satıcının performansını değerlendirmeyi ve sözleşmeyi yürütürken öğrenilen dersleri belgelemeyi içerir.

Proje temini kesin bir bilim değildir. Bu süreç genel olarak endüstri içinde kabul edilmekle birlikte, fiili uygulama kurumlar arasında farklılık gösterebilir. Proje tedarik yöneticileri tarafından kullanılan stratejileri öğreten birçok kurs mevcuttur. Üniversite kolejleri ve üniversitelerin genişletilmiş eğitim bölümleri genellikle bu konuda dersler vermektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Örgütsel Etkinlik Nedir?

Pazarlama ve Reklam Yönetimi İlişkisi Nedir?

Pazar Çekiciliği Nedir?