Proje Tedarik nedir?
Proje alımı,
işi yürütecek olan dış satıcılardan satın alma ya da satın alma, gerekli proje
hizmetleri, mallar ya da sonuçların belirlenmesi ve tedarik edilmesi için
sistematik bir süreci içerir. Genellikle proje yöneticisinin bir işlevidir;
Ancak, çiftçi destek kredisi
bazı kuruluşlar bu görevleri yerine getirmek için proje
yöneticisi dışında bir kişiyi seçmeyi tercih etmektedir. Proje yönetim
endüstrisi tarafından proje tedarik yönetimi için ayrılmaz bir şekilde tanınan
altı süreç vardır.
Bu süreçlerden ilki satın alma ve satın alma planlıyor. Bu
aşamada, dış kaynak kullanımı gerektiren ihtiyaçlar belirlenir. Gerekli
malların, hizmetlerin veya sonuçların elde edilmesine yönelik kaynaklar, bir
piyasa analizi ile ayırt edilir. Satın alımın planlanmasında, kazanımın
belirtilen amaçlardan çıkmadığından emin olmak için proje hedefleri gözden
geçirilir. Bu adımın tamamlanması, satın alma için gerekli olan kaynakların
belirlenmesi, edinimi sağlamak için gereken sözleşme tipinin belirlenmesi ve
bir tedarik yönetim planının hazırlanmasıdır.
Sözleşme planlaması, satıcı yanıtları talep etme ve
satıcının seçilmesi tamamlanabilecek sonraki üç süreçtir. Sözleşme
planlamasında, talep edilen ürün veya hizmetleri ayrıntılı olarak açıklamak
gerekir. Sorunları önlemek için teklif ve teklif istekleri belgelenmelidir.
Satıcı yanıtları ve teklifleri istendiğinde, belirli
satıcılar belirlenir ve nitelikli bir satıcı listesine yerleştirilir. Seçilen
satıcılar, projenin kısıtlarını, malları veya hizmetleri sağlama konusundaki
ilgilerini ve tekliflerinin makulliğini göz önünde bulundurarak mal veya hizmet
sağlama yeteneklerine göre kalifiye kabul edilir. Potansiyel satıcılar
ayrıldıktan sonra, seçilen satıcıların teklifleri, malları veya hizmetleri
sunacak en iyi satıcıyı belirlemek için değerlendirilir. Satıcılar seçildikten
sonra, sözleşmeler müzakere edilir.
İhale görevlerini yerine getirmek için sözleşme yapmak çok
önemlidir. Bu adımı tamamlamak için yükümlülükleri, sorumlulukları ve
performans hedeflerini açıkça belirtmek şarttır. Sözleşmenin tatmin edici
performansı, belirtilen amaçların yerine getirilmesinin izlenmesini gerektirir.
Zaman zaman, proje satın alma yöneticisinin istenen sonuçları elde etmek için
süreçleri düzeltmesi gerekebilir. Sözleşme değişiklikleri, gereksiz yasal
taleplerin önlenmesi için kontrol edilmeli ve belgelendirilmelidir.
Sözleşme
tamamlandığında, nihai adım sözleşmeyi kapatmaktır. Sözleşme, sözleşmenin tüm
şartlarının yerine getirildiğinden emin olmak için denetlenir. Sözleşmenin
kapatılması, kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler
mi?
satıcının performansını değerlendirmeyi ve sözleşmeyi
yürütürken öğrenilen dersleri belgelemeyi içerir.
Proje temini kesin bir bilim değildir. Bu süreç genel olarak
endüstri içinde kabul edilmekle birlikte, fiili uygulama kurumlar arasında
farklılık gösterebilir. Proje tedarik yöneticileri tarafından kullanılan
stratejileri öğreten birçok kurs mevcuttur. Üniversite kolejleri ve
üniversitelerin genişletilmiş eğitim bölümleri genellikle bu konuda dersler
vermektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder